The barbie doll test (Skin collor test Children)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Giolli
Zeg maar Ber!

The barbie doll test (Skin collor test Children)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-14 17:08

-O-

Die 2 meisjes in het laatste filmpje vanaf 4 minuten ongeveer.. Zo lief.
"Do you see different between this girls?"
"No, they all look very friendly."
:+:

Aja, en dit is de reactie van de ouders.

2014, Serieus? Bestaat racisme nou nog steeds?! :n
Laatst bijgewerkt door Giolli op 06-01-14 17:22, in het totaal 4 keer bewerkt

Mila11

Re: The barbie doll test

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 17:13

>;) :? :\

NadjaNadja
Hoofdmoderator

Re: The barbie doll test (Skin collor test Children)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 17:31

Ik neem aan dat jouw standpunt is dat er ontzettend veel ingeburgerde racisme is? Of in ieder geval iets in die trant?

Eerlijk gezegd vind ik deze onderzoeken, vooral het onderzoek uit het 1e filmpje, niet heel sterk. Naar mijn idee zijn de meningen toch te verschillend om er een conclusie uit te trekken. Ik vind het een interessant experiment, maar van mij zou er meer informatie bij mogen over de grootte van het onderzoek, de exacte uitkomsten, etc.
In mijn ogen zijn nu de gunstige delen gebruikt, zodat het onderzoek laat zien hoe veel racisme er is.

Karla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 17:35

Ten eerste: Die laatste zin in het eerste filmpje klopt al niet, de het meisje van 1.03 en het meisje van 1.16 zeiden allebei dat ze de zwarte het mooist vonden.
ten tweede: Je weet nooit of ze er stukjes hebben uitgeknipt, het is maar een filmpje, je weet het pas als je er zelf bij bent
ten derde: Het is ook maar net wat zo'n kind bij zo'n pop denk, stel dat meisje heeft een hele goede vriendin, die heeft een donkere huidskleur, en ze heeft een "vijand" met een lichte huid en blond haar, dan zal ze hoogstwaarschijnlijk bij de donkere pop zeggen dat die het mooist of aardigst is en bij de lichte dat die gemeen is. Het is gewoon maar net wat voor ervaringen zo'n kindje heeft met een betaalde huidskleur (ook al is het maar van 1 persoon!).

Ik vind gewoon niet dat ze zoiets kunnen "testen" bij kleine kinderen, het maakt die kinderen echt niet uit welke huidskleur een mens heeft, zij hebben ook geen flauw idee wat voor rol dat speel in "de grote mensen wereld".

NadjaNadja
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 17:41

Karla_1999 schreef:
Ik vind gewoon niet dat ze zoiets kunnen "testen" bij kleine kinderen, het maakt die kinderen echt niet uit welke huidskleur een mens heeft, zij hebben ook geen flauw idee wat voor rol dat speel in "de grote mensen wereld".

Ik denk dat het hier vooral gaat om de invloed die ouders en de maatschappij hebben op de voorkeur qua huidskleur van kinderen.

In eerste instantie maakt het ze misschien niks uit, maar de huidige maatschappij laat zich er nog steeds over uit dat een donkere huidskleur minder zou zijn. Dus ook al hebben ze geen idee wat voor rol het speelt, het bepaalt waarschijnlijk al wel voor een deel hun kijk op de gekleurde bevolking op deze wereld.