Weer een moeilijk begin

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ilaan

Weer een moeilijk begin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-14 17:05

Hallo,

Ik moet het toch even kwijt. En aangezien hier niemand mij kent, lijkt me dit wel even een goede plek.

Begin vorig jaar (13 januari) is mijn beste vriend overleden. Tevens mijn ex. Hoewel het mijn ex was, waren we nog steeds beste maatjes. Hij was kind aan huis hier en kon ook heel goed met mijn moeder overweg.

We waren nog samen met oud en nieuw naar de kroeg geweest, kregen op een zeker moment ruzie maar hebben dit bijgelegd en het verder nog gezellig gemaakt. Wat ben ik daar blij mee! Dit was de laatste keer dat ik hem zag. Hij ging op zichzelf wonen en had het druk.

Dertien dagen later werd ik gebeld door een goede vriendin. Ze vroeg of ik wilde gaan zitten. Eigenwijs als ik was deed ik dit niet. Toen zij mij het nieuws vertelde dat hij was overleden ben ik ook letterlijk door mijn benen gezakt. Ik heb de telefoon aan de vriend van mijn moeder gegeven en het ging lichamelijk helemaal fout.
Deze vriendin is dezelfde avond nog langsgekomen en eigenlijk is er heel weinig gezegd. Niemand wist precies hoe het kwam en wat er was gebeurd. Alleen dat hij een ongeluk met zijn scooter had gehad.
Later op de avond werd alles duidelijk. Hij was tegen een wegversmalling gereden terwijl hij te hard reed en had zijn helm niet vast gehad. Hij is dus zonder helm op het asfalt beland met zijn hoofd. (Toedracht is onbekend, niet gedronken etc)
Al telde voor mij alleen dat hij er niet meer was. Toch bleef ik hoop houden dat het niet zo was.

De volgende dag werd ik helaas gebeld in de les dat het afscheid nemen die dag zou zijn. Het enige wat ik daarover te zeggen heb is dat dat het meest verschrikkelijk uit mijn leven is geweest. Alle andere dingen, die ook niet mis zijn, vallen hierbij in het niet.

Nu is het jaar weer net begonnen en komt deze dag er ook weer aan. Ik ben gelukkig met mijn vriend en alles gaat goed. En ik dacht dat ik het een beetje verwerkt had, maar eigenlijk gaat het nu heel slecht. Eten lukt niet, slapen lukt niet, kortom lichamelijk gaat het echt bagger. En dan zeg ik maar even niks over het mentale.
We gaan op de dag zelf wat drinken met een groep in de kroeg waar we altijd zaten.

Dit jaar word een goed jaar, alleen lukt het me nu allemaal even niet. Ook de goede herinneringen zijn lastig. Ik krijg ineens weer zo'n klap..
Pff dat moest ik gewoon even kwijt. Wilde het gewoon allemaal neerzetten en van me afschrijven.

Afbeelding

xRooss

Re: Weer een moeilijk begin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 18:10

Hele dikke digitale knuffel! :(:)
En uiteraard sterkte!

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-14 18:18

Dankje!
Voel me wel een beetje alsof ik nu gigantisch in de slachtofferrol kruip. Nouja zij dan maar zo..

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 18:23

Welnee, dat heet rouwverwerking en dat duurt best lang en gaat met ups en downs.

Het is nooit makkelijk om je beste vriend te verliezen en zeker als de sterfdag naderbij komt en het verlies nog redelijk recent is zoals bij jou hakt het er even in. Sterkte!

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 00:15

Verliezen van een dierbare blijft moeilijk. Jaar na jaar. En het is kort geleden. Het zal wat slijten, maar vergeten doe je nooit!

Misschien een idee om op de dag van zijn ongeluk iets te gaan doen wat hij leuk vond?

Een vriend van ons is vorig jaar februari overleden en auto's en driften vond hij leuk, dus wij hebben besloten om
Op de dag van zijn overlijden een hoop rubber op de grond achter te laten. Om te laten weten dat er aan hem denken en
Hem in ere houden!

Sterkte x

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 00:24

Je bent een heel dierbaar iemand verloren, een jaar vliegt dan gewoon voorbij. Zeker als de datum weer dichtbij komt kan ik me heel goed voorstellen dat je het er weer heel moeilijk mee hebt.
Het verwerken van zo een verlies zal altijd met ups en downs gaan en heeft gewoon veel tijd nodig.
Dikke knuffel.

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-14 00:32

Heel andere woorden als dat ik vaak hoor uit mijn omgeving. Wat fijn! :$

We gaan hier met de familie wat doen en broccoli eten en apart met vrienden. Een bacardi razz in zijn favoriete kroeg. Daar zaten we na de crematie ook allemaal (niet afgesproken).

Loez
Dat is inderdaad een mooi gezamelijk idee! Fijn dat het dan zo kan gaan ookal is de reden niet top..

bedankt voor de fijne reacties!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 01:12

Wat sneu :(:) zo jong nog.
Natuurlijk voel jij je hartstikke rot, dat is niet zomaar weg toch.. sterkte.

LF_xx_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 13:47

Wat erg! Het is heel logisch hoor dat je je rot voelt.. laat niemand je aanpraten dat je aandacht trekt of zielig doet oid, want rouwverwerking duurt gewoon lang en het lijkt me heel heftig om dit mee te maken. Veel sterkte, voor jullie allemaal. Liefs!