ECI mogelijk failliet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

imd

ECI mogelijk failliet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-14 16:38

Nogal wat verontrustende berichten afgelopen dagen.. Ik heb nog n ongebruikte en betaalde vrije keuze bon liggen, en voor afgelopen kwartaal verwacht ik er nog een, die is niet betaald. De betaalde mag ik op het moment niet inleveren, ik heb geen idee of en wanneer dat in de toekomst weer kan. Iemand met hetzelfde probleem? Ik was niet van plan on de nieuwe, mocht ik die binnen krijgen, te gaan betalen voor ik zeker weet dat ik m ook kan besteden eigenlijk. Hoe werkt dat als ze wel failliet gaan? Wat zijn mijn rechten en plichten eigenlijk?

Wie weet zijn er meer mensen met dezelfde vragen,of de antwoorden, hier?

Yonker

Re: ECI mogelijk failliet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 16:44

Grote kans dat je geld weg is.. Was toen de free record shop faillet was ook zo :)
Ik zou als ik jou was dus gewoon een boek bestellen ipv een vrije keuzebon laten komen....

imd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-14 16:59

Ik kan niet meer bestellen, moest voor 31 december. Dus als ze m toesturen betaal ik gewoon niet, tenzij ik zeker weet dat ik m in kan leveren. Kost me dan alleen de 25€ van de eerste vk-bon :(

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 17:01

Ik denk niet dat ze er dan nog 1 sturen. Zou krom zijn als ze dat wel doen terwijl je er niks aan hebt. Maar ben wel bang dat je de eerst kwijt bent.

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 17:06

Ik zit met hetzelfde probleem! Heb overigens wel de 31e nog proberen te bestellen, maar toen deed de vrije keuzebon het niet. Heb daarna in het nieuwe jaar gemaild met de klantenservice, niets op gehoord tot heden. Heb wel een algemene mail gehad dat je de vrije keuzebon niet kon inwisselen, echter wel boeken kan bestellen en dat ze uitleveren.
Ben sterk geneigd om voor 25 euro boeken te bestellen met acceptgiro en dan niet te betalen. Maar of dat slim is....

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 17:13

Wat staat er in de voorwaarden over de vrijekeuze bon. Imo is het gewoon geld en zou je als je gewoon boeken kan bestellen dit ook met dit bon moeten kunnen doen.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 17:17

Van een kale kip kan je niet plukken Mistic ;) Als ze faillet zijn verklaard straks dan kan het zo maar zijn dat je, je geld gewoon kwijt bent.

Deaglán

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 17:22

botje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 17:23

Ik lees even mee.

Ik heb in november al een vrije keuzebon betaald, maar nooit een tegoed ontvangen. Vervolgens heb ik gemaild, maar ik ontving geen antwoord (voorheen werden al mijn vragen netjes beantwoord).

Mochten ze indd failliet zijn dan zijn we ons geld kwijt denk ik.

Overigens vind ik het geen enorm probleem, wilde toch al mijn lidmaatschap opzeggen...

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 17:25

Yootha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 17:29

Dat van ECI zelf was vorige week ook al bekend. Ik heb gelukkig geen Vrije Keuzebonnen meer, maar wilde er vorige week nog wel wat bestellen. Na deze berichten toch maar eerst gewacht. Hoe het zit met die bonnen weet ik ook niet. Las op hun facebookpagina dat er meer daar vragen over hebben.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-14 19:09

botje schreef:
Ik lees even mee.

Ik heb in november al een vrije keuzebon betaald, maar nooit een tegoed ontvangen. Vervolgens heb ik gemaild, maar ik ontving geen antwoord (voorheen werden al mijn vragen netjes beantwoord).

Mochten ze indd failliet zijn dan zijn we ons geld kwijt denk ik.

Overigens vind ik het geen enorm probleem, wilde toch al mijn lidmaatschap opzeggen...

Dat maakt me nog niet zo ongelofelijk veel uit inderdaad, ik zat zelf ook al 'n tijd te twijfelen. Maar zou het wel een beetje jammer vinden als ik die 25 euro kwijt ben -O- toch nog aardig wat geld zo..

Edit: Weet iemand of je in geval van doorstart wel weer gewoon je VKB zou kunnen besteden? Snap dat er nu natuurlijk geen 100% zekerheid over is, maar ik ben wel benieuwd hoe dat normaal gesproken gaat bij een doorstart..

Morfeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 22:55

Als je al te laat was met het besteden van je vrije keuze bon dan maakt het niet zozeer uit toch?
Als je een volgende bon krijgt (maar ik denk het niet) zal ik die gewoon niet betalen.
Heb je al naar de klantenservice gebeld?

imd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-14 00:10

Waaruit maak je op dat ik te laat ben? :) Dat is namelijk niet zo, op internet kan ik niet vinden of er een geldigheidsdatum aan zit maar de papieren bon die ik weleens heb gehad was minstens een jaar geldig, deze heb ik augustus oid ontvangen. Klantenservice heb ik zelf niet gebeld, maar schijnt momenteel ook niet bereikbaar te zijn.. Ik denk ook dat zij toch niks kunnen vertellen, dus ik dacht misschien dat hier mensen zijn met soortgelijke ervaringen..

tweebelgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 14:47

Die bonnen heb ik al een jaar niet meer ontvangen, ik vond het nochthans handig, je kon er enkele bij elkaar laten komen. Ik gebruikte ze vooral met de feestdagen en ging altijd naar de ECI winkel in de buurt.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 14:51

imd schreef:
Ik kan niet meer bestellen, moest voor 31 december. Dus als ze m toesturen betaal ik gewoon niet, tenzij ik zeker weet dat ik m in kan leveren. Kost me dan alleen de 25€ van de eerste vk-bon :(

Vaak als je belt, is er wel van alles nog mogelijk hoor, heb in het verleden ook wel per ongeluk te laat besteld.

Yootha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 16:13

PK_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 20:09

Klantenservice bellen of mailen heeft in elk geval geen zin, die afdeling viel onder e - ways die al eerder failliet zijn verklaard

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 14:19

nou vandaag een reactie op mijn mailtje. Voorlopig kun je de bon dus niet inleveren,en je moest de media maar in de gaten houden.
Heb er maar weer een mailtje op uit gedaan of ik ook voor 25 euro kan bestellen zonder rekening :Y)