Ik ben zelf dietist en de laatste tijd is er best een ommezwaai in dietistenland gaande: van schijf van 5 naar paleodieet, kh-arm enz. Enz. In mijn zoektocht hierin kwam ik bij "puur gezond" van karine hoenderbos. Een beetje van alles zonder door te slaan: minder bewerkte producten, producten van het seizoen enz. Enz. Zij heeft een website, www.puurgezond.nl maar ik vond het veel info en kon er niet zo goed mee vooruit. Nu heeft ze ook een boek geschreven. Weliswaar gericht op afvallen, maar een paar kg er af vind ik niet erg
. Vanaf morgen ga ik dus de 8 weken volgen van het puur gezond stappen plan.
Omdat ik dacht dat er vast meer bokkers zijn die goede voornement hebben wilde ik jullie op de hoogte houden en uitdagen: dit dmv het eetexperiment: http://www.mijneetexperiment.nl
Kies een onderwerp, download de app, beslis hoe lang je mee doet (3,7 of 10 dagen, of misschien wel langer!) en kijk hoe het je bevalt. Ik volg dus de puurgezond route en ga meteen voor de volle 8 weken, maar je kan ook eens een aantal dagen geen suiker eten, een aantal dagen meer groente en fruit of je eigen programma. En aan het einde van de tijd kun je via de app zien in hoeverre het effect heeft gehad voor jou.
Wie oh wie doet er mee!!
Ik ga morgen starten met meer gestructureerd eten en heb gezonde tussendoortjes in huis gehaald, dat is stap 1 van het programma dat ik volg. Ik ben heel benieuwd!
.
. Ik sportte de laatste maanden sowieso al vrij veel, en ik merk dat ik mezelf echt heel goed voel als ik dagelijks kan sporten. Ik ben een crossfitter, dus de combinatie cardio-kracht zit er meestal wel in, meestal in trainingen van 1u15 (waarvan 30min puur krachttraining, en afhankelijk van de workout 10-45minuten cardio, de rest is opwarming).
) op naar dag 2, die wordt iets lastiger want op dinsdag werk ik heel ongestructureerd... Dus boterhammen meenemen dan maar, en alarmpjes zetten om ook echt te eten
Moet er echt aan denken om een stuk fruit te pakken ipv een koekje oid.
*trots*. Uiteindelijk in de auto mijn appeltjes gegeten om 15.00 en net warm gegeten (dat was niet heel gezond, maar dat is straks een volgende stap). En dan over een half uurtje mijn toetje en rond 21.00 nog iets.