Waar stage doen ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Eline_S_S

Waar stage doen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-14 16:40

Heei,
Ik moet voor school in 2 jaar 30 uur stage halen om over te gaan. Ik moet nu dus voor de meivakantie plotseling 28 uur stage hebben omdat ik afstroom.. Ik heb al bij maneges gevraagd maar de meeste hadden al mensen of hadden het liever niet. Soms hebben we op een prikbord stages hangen maar dat zijn stages die ik dus echt niet leuk vind, ver weg is en meestal onder schooltijd. En ik heb de lessen nu echt hard nodig. Ik heb ook al gevraagd bij het bedrijf van de eigenaar van men vp, maar die had ook al iemand tot april..
Heeft iemand misschien ideeën voor stage ? Of weet iemand misschien zelfs wel een bedrijf/stage in Haren (Groningen) of daar in de buurt ? :D

1234

Re: Waar stage doen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 17:01

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 23:15

Dan zou je voor de zaterdag moeten kijken. Was er echt geen plek op een manege? Je zou denken dat wat extra hulp juist fijn is.
Anders in een dierenwinkel, bejaardentehuis??

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 23:18

Ik snap het even niet, je moet in twee jaar tijd 30 uur stage gelopen hebben, en nu moet dat voor de meivakantie ineens? Wat is daar de reden van? Wat bedoel je met afstromen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 23:54

In een dierenasiel??? Daar hebben ze ook vaak veel extra handen nodig :)

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-14 18:10

Anoniem schreef:
In een dierenasiel??? Daar hebben ze ook vaak veel extra handen nodig :)

Heb ik al gevraagd maar daar ben ik te jong voor :o

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-14 18:11

kleinvosje schreef:
Ik snap het even niet, je moet in twee jaar tijd 30 uur stage gelopen hebben, en nu moet dat voor de meivakantie ineens? Wat is daar de reden van? Wat bedoel je met afstromen?

Ik ga naar een lager niveau. Dus ik moet eerder naar een andere locatie dus eerder mijn stage klaar hebben

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 18:13

Ik snap het dus niet helemaal zo? Doordat je naar een lager niveau gaat, MOET je eerder klaar zijn? Dat betekent dus dat een school zich niet aan de regels betreffende kinderarbeid houdt? Want op je 13e mag je nog helemaal geen werk verrichten, en stage valt daar ook onder.

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-14 18:17

kleinvosje schreef:
Ik snap het dus niet helemaal zo? Doordat je naar een lager niveau gaat, MOET je eerder klaar zijn? Dat betekent dus dat een school zich niet aan de regels betreffende kinderarbeid houdt? Want op je 13e mag je nog helemaal geen werk verrichten, en stage valt daar ook onder.

Ja dat klopt.. Bij ons hebben alle scholen in de buurt stage.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 18:18

Ik zou er nog eens goed achterna gaan, want ze doen dus eigenlijk iets wat helemaal niet mag. Dan kan ik me voorstellen dat bedrijven zeggen dat je te jong bent. Welke school zit je?

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-14 18:19

kleinvosje schreef:
Ik zou er nog eens goed achterna gaan, want ze doen dus eigenlijk iets wat helemaal niet mag. Dan kan ik me voorstellen dat bedrijven zeggen dat je te jong bent. Welke school zit je?

Zernike junior college :j
De hele school doet dit al jaren ? Volgensmij mag het ook gewoon hoor ? Want elke school die ik ken heeft dit.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 18:21

Heel apart.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 18:23

@Kleinvosje, dit is op veel meer scholen, en niet meer uitzonderlijk.

---
Is het kennismakingsstage? Dat bedrijf hoeft niet direct erkend te zijn toch? De kinderboerderij? Of de dierenwinkel? Of bij een restaurant?

Firebug

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 18:25

Ik denk dat TS maatschappelijke stage moet lopen, vrijwilligerswerk dus.
Ik heb het ook moeten doen, en heb dat bij een stichting die paardrijlessen voor gehandicapten verzorgt gedaan. Ik ben er nu, 4 jaar later nog vrijwilliger :D Is er bij jou niet zoiets in de buurt? Anders bejaardentehuis, sportvereniging waar je bij zit... er is heel veel te verzinnen!

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-14 19:03

nadjajump schreef:
Ik denk dat TS maatschappelijke stage moet lopen, vrijwilligerswerk dus.
Ik heb het ook moeten doen, en heb dat bij een stichting die paardrijlessen voor gehandicapten verzorgt gedaan. Ik ben er nu, 4 jaar later nog vrijwilliger :D Is er bij jou niet zoiets in de buurt? Anders bejaardentehuis, sportvereniging waar je bij zit... er is heel veel te verzinnen!

Bejaarde tehuis wil ik waarschijnlijk ook langs gaan. Sportvereniging mag niet.. We hebben er een heel streng iemand voor die dat allemaal regelt..

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 19:58

fresley schreef:

Vind het nog steeds apart dat dit wel zou mogen, maar een krantenwijk bijvoorbeeld niet. Maar goed, ik zal wel van een andere generatie zijn....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 21:04

kleinvosje schreef:
fresley schreef:

Vind het nog steeds apart dat dit wel zou mogen, maar een krantenwijk bijvoorbeeld niet. Maar goed, ik zal wel van een andere generatie zijn....

Vorig jaar op stage waren er zelfs 2 meiden van 12jaar die kwamen stage lopen voor school. En die moesten 15uur in 1week dacht ik.

Vraag mij niet waarom dat een krantenwijk niet mag, en dit wel.

Ohja, op je 13e mag je wel een krantenwijk hebben ;)

Dus ja, tijden veranderen...