advokaat? 3 maanden geen loon

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

unihorses

advokaat? 3 maanden geen loon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-14 19:12

ik ben er onderhand al gestopt, er bleef maar geen loon komen.
ondanks diverse overleggen, en op het laatst 16 december langs te zijn gegaan, zou het uitbetaald worden. Tot op heden ondanks diverse waarschuwingen ( aanmaningen zo een : http://www.achterstalligsalaris.nl/voorbeeldbrieven/ )
nog geen reactie.
geen loon, geen inloggegevens, geen jaaroverzicht niets.
ik was in dienst van 12 augustus tot 16 oktober.
nu net weer een sms gestuurd, het is zogenaamd betaald ( voor de 6e x... )
nu las ik dat er dan ook een vertragings boete overheen kan komen, en wettelijke rente.
nu zit ik niet in die wereld, en heb geen idee waar ik wat dat betreft recht op heb...
maar wil niets starten wat me meer kost dan me opleverd :+
wat hier staat is wel hoopvol : http://www.arbeidsrechtsite.nl/loon-vorderen/index.html
ik heb overigens alles bewaard, maar weet niet waar mijn contract is...
( tijdens de werkperiode moest ik om 4 uur 's nachts beginnen - ik mag bij de wet pas om 6 uur beginnen . )
dus... wat moet ik hier mee :+ ik ben niet lid van een vakbond namelijk. of kun je vrijblijvend informeren?

smurffie

Re: advokaat? 3 maanden geen loon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 19:14

Neem contact op met je rechtsbijstand, of heb je die niet?

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-14 19:15

smurffie schreef:
Neem contact op met je rechtsbijstand, of heb je die niet?

nee...
denk ik ...
wanneer heb je die?

belle_boefJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 19:16

Langs het juridisch loket

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 19:18

Informeren bij de vakbond kun je zeker proberen. Volgens mij kun je bij het jongerendeel terecht met losse vragen. Misschien dat je als je lid wordt ze nog wat meer kunnen betekenen.

Als ze namens jou een zaak aanspannen moet je mogelijk wel betalen, maar dan kun je vooraf natuurlijk kijken of dat de moeite loont. Dus zeker even informeren. Het jongerenlidmaatschap is daarbij erg voordelig, dus misschien zeker de moeite waard, ook voor de toekomst (je weet nooit of je het niet nog eens nodig hebt.)

Anders is het juridisch loket ook een optie. Zij kunnen je ook meer vertellen over de mogelijkheden en als je op hun advies een advocaat inschakelt kun je evt in aanmerking komen voor tegemoetkoming.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 19:18

Ga naar het Juridisch Loket, die kunnen je hiermee verder helpen http://www.juridischloket.nl/werkwijze/ ... fault.aspx. Bellen kan ook: 900 – 8020 (€ 0,10 p/m). Als zij je niet kunnen helpen, kunnen ze je aan een advocaat helpen, al dan niet met een toevoeging als je inkomen te laag is.

Pak ze!

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-14 19:20

aah, ik zal na het weekend eens met zo'n ding bellen :)
nu weet ik dat er meer niet betaald zijn... maar contact komen is wat lastig :+
zodra ik gestopt was kwam er een oproep op facebook waarbij 1 antwoord nee bedankt, heb nog geld van je tegoed. en dat is niet de enigste (Grr heb ik weer...)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 19:21

Nah lekker dan.
Je kan de kantonrechter proberen, die gaan voor dat soort zaken (dacht tot 25.000)

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 19:23

Kantonrechter gaat over alle zaken die over arbeidsrecht gaan. Maar als je niet weet waar je een beroep op moet doen of hoe je moet procederen, kan je dat beter overlaten aan iemand die dat wel weet.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-14 19:24

haha, ik ga het niet zelf beginnen hoor :+ zo slim ben ik nou ook weer niet...

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 19:26

advocaat ;)

mijn zwager had dit ook, die heeft de rechtsbijstand er bij gehaald..beetje een of andere brief geschreven/ dreigen met rechtszaak en toen stond het loon wel op de rekening.. mensen die er niet echt achteraan hebben gezeten hadden het toen nog niet binnen.. waren meerdere mensen bij een kleiner bedrijf.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 19:32

Je hebt inderdaad recht op de vertragings boete en die kan 100% zijn.

In principe is het geen probleem als jij je contract niet kan vinden.

Heb je ooit wel uitbetaald gekregen? Dat is wel belangrijk om te weten, en heb je daar ook bewijs van. Heb je loonstroken?

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-14 19:50

Ceriadwen schreef:

Heb je ooit wel uitbetaald gekregen? Dat is wel belangrijk om te weten, en heb je daar ook bewijs van. Heb je loonstroken?

nooit.
wat ik wel heb zijn loopbriefjes ( ik deed de krant... )
hier staat de datum boven, en dan de adressen dat ik de krant moet bezorgen. hiermee heb ik wel bewijs van het gewerkt hebben.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 19:52

unihorses schreef:
Ceriadwen schreef:

nooit.
hier staat de datum boven, en dan de adressen dat ik de krant moet bezorgen. hiermee heb ik wel bewijs van het gewerkt hebben.

heb je werkovereenkomst? hebben de bezorgers bij ons namelijk niet, heb je ooit getekend voor het werk
staat op het loopbriefje jouw naam?

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-14 19:54

Lynn_Nikita schreef:
unihorses schreef:

nooit.

heb je werkovereenkomst? hebben de bezorgers bij ons namelijk niet, heb je ooit getekend voor het werk
staat op het loopbriefje jouw naam?

ik heb wel wat getekend ja...
maar nee, dat staat er niet op er staat op nieuwe bezorgen/ naamloze bezorgen zoiets.. na 2 maand stond er ineens een andere naam boven, welke niet mijn naam was. hier is nooit een goede verklaring voor gegeven. ook daarom gestopt wat een chaos en rariteit was het daar...

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-14 20:03

_O- ik heb (weer) een sms gestuurd over de wettelijke verplichte rente, en een eventuele vertragingsboete waar ik dan maandag meer over zou melden als antwoord

ik stort dan wel wat meer!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 20:06

ben benieuwd hoeveel bewijs je dan hebt, aangezien je normaal met een verspreid bedrijf geen normaal contract hebt. Bij ons tenminste niet, heb je wel mailverkeer over de data die je bezorgd hebt?
als op je bezorglijst geen naam staat hoe wil je dan bewijzen dat jij die dagen- weken bezorgd hebt?

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-14 20:08

Lynn_Nikita schreef:
ben benieuwd hoeveel bewijs je dan hebt, aangezien je normaal met een verspreid bedrijf geen normaal contract hebt
als op je bezorglijst geen naam staat hoe wil je dan bewijzen dat jij die dagen- weken bezorgd hebt?

ja, dat weet ik ook niet... ik heb de lijsten, ... en ik heb een handtekening gezet onder deze dagen, bij het verzamelen van gewerkte dagen. ( maar goed dat kan net zo geod de prullenbak bij hun in zijn gegaan )
verder, heb ik foto's ( en filmpjes ) van mij de kranten in diverse brieven bussen stoppend omdat er een paar klaagden over geen krant als ze ze bijv. 5 voor 6 kregen en ze ze 10 voor 6 perse in de bus wouden.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 20:11

unihorses schreef:
Ceriadwen schreef:

nooit.

Ik ben bang dat je geen poot hebt om op te staan dan. Dan wordt het echt heel hard zoeken naar je contract.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-14 20:15

Ceriadwen schreef:
unihorses schreef:
nooit.

Ik ben bang dat je geen poot hebt om op te staan dan. Dan wordt het echt heel hard zoeken naar je contract.

vrees ik ook.
wel ben ik iedere dag dezelfde bezorger tegen gekomen,... die kan misschien "getuigen" :p
en wil je het heel ver draaien, bezorgde ik ook bij camera beveiligde complexen maar dat wordt wel heel ver door...
maar verder heb ik geen bewijs nee. wat smsjes of ik afentoe kan werken.