zes weken ziek thuis maar niks gehoord...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Alja

zes weken ziek thuis maar niks gehoord...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-14 17:49

Beetje lastig om een titel te bedenken maar ga hieronder het verhaal uitleggen.

Bijna zes weken geleden ben ik geopereerd en moet nu revalideren.
Heb me ziek gemeld op mijn werk maar heb sinds die tijd niks meer gehoord, niet van het hoofdkantoor, niet van mijn rayonmanager maar ook nog niks van een bedrijfsarts ofzo.

Nu ben ik anderhalf jaar geleden ook geopereerd aan hetzelfde en toen belde elke twee weken mijn rayonmanager ( inmiddels is er wel geruild) om te vragen hoe het gaat en kreeg ik ook snel een oproep om bij de arbo arts te komen maar nu dus helemaal niks...

Heb al even gezocht op internet maar kon eigenlijk niet vinden wat ik zocht maar mijn vraag is binnen wat voor tijd hoort een arbo/ bedrijfsarts contact met je op te nemen en moet ik zelf contact opnemen met mijn rayonmanager of zelfs met een arbo/ bedrijfsarts ?
Duurt nog wel een aantal weken dat ik weer kan geen werken en dan ook niet gelijk een hele dag achter elkaar omdat dat gewoon teveel is.

Hoop dat er mensen zijn die me kunnen helpen :)

grtjs Alja

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 17:53

Afhankelijk van de klachten stuurt de werkgever de Arbo op je dak.
Gezien je operatie zullen ze dat wat op de langere termijn hebben geschoven.

Het is wel normaal dat je vrij snel na je operatie bijv telefonisch contact hebt met Arbo en tussentijds ook met je werkgever.

Ze zijn dit verplicht namelijk.

Ik zou zelf 1x per week een update sturen naar je werkgever (voorkeur per mail) en goed bijhouden op welke momenten je contact heb gehad. Mochten je er later discussies over krijgen valt jou niks te verwijten en kan je aantonen wanneer je contact hebt gehad.

Dit heeft mijn gered in het verleden.

Ik zou nu zelf even contact opnemen met Arbo om je verhaal te doen!

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 17:57

oh, wat vervelend. kan me ook voorstellen datje dan ook gekke scenarios in je hoofd gaat halen. Ik denk dat jeze het beste een mailtje kunt sturen. met bijv de vraag of je niet bekeken moet worden door een bedrijfs arts.

Ibbel

Re: zes weken ziek thuis maar niks gehoord...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 17:59

Zoek even op Wet Poortwachter en dan weet je precies waar jij en je baas zich aan moeten houden. Na 6 weken ziek moet er sowieso een "plan van aanpak" gemaakt worden.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 18:03

Mijn vriend heeft 3 jaar geleden een ongeluk gehad.
Toen had er paar dagen erna een arts gebelt en vroeg wat er gebeurt was en aan de hand van zijn verhaal zij hij nou ik bel over een paar maanden wel weer. Misschien dat werk gever Door heeft gegeven wat jij mankeert en hoelang jij de vorige keer weg was gebleven ik heb geen idee.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 18:53

Ik zou mijn rayonmanager (of afdeling HRM/P&O als die er is) bellen met de vraag of je zelf contact op moet nemen met de Arbo-arts of dat het bedrijf dat gaat doen. Het bedrijf had dat al moeten doen, en dat is dan meteen een vriendelijke manier om dat belletje te laten rinkelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 21:02

Ik heb me ziekgemeld ivm een burnout en had diezelfde week nog een afspraak met de arbo arts. Ik denk dat het een beetje ligt aan de reden van je ziekzijn.. Een operatie is natuurlijk duidelijker dan een burnout oid. Misschien dat ze daarom nog geen bedrijfsarts hebben ingeschakeld. Van je werkgever niet erg netjes trouwens om niets te laten horen :n

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-14 21:11

Idd vind het ook niet netjes, wel een bos bloemen gehad maar dat is gewoon via de bloemenwinkel gegaan.

Vind het wel lastig wat ik nu moet doen maar wil ook niet dat hun straks een stok hebben om mee te slaan :(

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 21:16

Misschien een wachtlijst bij de bedrijfsarts of bedrijf is aan het overstappen naar andere bedrijfsarts.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 21:20

Kijk hier eens en vul de datum waarop je je hebt ziekgemeld in....

http://www.uwv.nl/Particulieren/ik_ben_ ... nplan.aspx

Dan zie je welke acties er ondernomen moeten worden, door wie en wanneer.
Verwijzend naar die info zou ik schriftelijk contact opnemen met je werkgever.
Jouw inspanningen om aan de wettelijke verplichtingen te voldoen liggen daarmee vast op papier.

Beterschap! En wat een trol van een werkgever heb je :+

Mijati

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 21:57

Binnen zes weken na je ziekmelding moet er contact zijn tussen jouw en de werkgever/arbo. Als je langer ziek zult zijn, dient er een plan van aanpak te komen (heel belangrijk, want mocht je straks niet meer volledig aan het werk kunnen, moet dit er zijn ivm een aanvullende uitkering). Elke zes weken dient dit plan van aanpak te worden bijgesteld en samen kijken waarom het wel of niet lukt. Ook kan er hulp gevraagd worden aan arbeidsergotherapeuten om je weer aan de slag te krijgen in je eigen functie, gaat dit niet lukken, dan moet er gekeken worden, na een jaar, naar een passende functie binnen het bedrijf of daarbuiten.