ervaringen WoonFriesland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ballard_L

ervaringen WoonFriesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-14 13:58

Hoi!
Mijn vriend en ik staan nu bijna een jaar ingeschreven bij WoonFriesland, Elkien en Accelade en gaan nu actief op zoek naar een huisje, omdat we in september gaan trouwen. Nu ben ik wel benieuwd hoe lang het ongeveer kan duren. Dus mijn vraag: wat zijn jullie ervaringen met Woonfriesland, Elkien, Accelade, enz. bij het zoeken naar een huurhuisje? Hoe lang duurde jullie zoektocht?
Ben benieuwd!

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 14:10

Ik weet niet in welke omgeving je wil wonen? Hier heb je namelijk binnen 2 weken wel een huis. (Oudega). Is via elkien.

Ballard_L

Re: ervaringen WoonFriesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-14 18:03

Wauw dat is wel snel! We zoeken in de omgeving drachten, omdat hij daar een baan heeft.

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 18:05

Ik woon in Drachten, waar zoek je precies?

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-14 23:39

euh Drachten? :+

we zoeken in omgeving van ongeveer 10 km, dus Drachten zelf kan, maar bijvoorbeeld ook Bakkeveen oid.

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 23:57

Ik doelde meer op het soort wijken :Y) Maar ik zal eens wat om me heen luisteren :D

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 21:18

Het is ons gelukt via Funda, via een makelaar. Zou ik zeker ook in de gaten houden!

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-14 00:00

Ja precies! Daar kijken we ook wel op, maar daar is veel minder aanbod heb ik het idee. Wel dus iets om in de gaten te houden!

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 02:41

Ja klopt maar als er aanbod is heb je wel veel meer kans. Wordt namelijk niet gekeken naar de tijd dat je ingeschreven staat maar naar hoe geschikt ze je vinden voor het huis en de buurt. En daar valt wel een mooi verhaal van te maken natuurlijk. ;)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 16:53

Het is ons gelukt via Marktplaats, dat dus ook goed in de gaten houden.

Een jaar is nog niet lang, wat willen jullie precies voor iets? Als jullie genoegen nemen met een flat is het snel bekeken natuurlijk, maar als jullie graag een huis met veel slaapkamers en een tuin willen dan is het wat lastiger.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 16:59

Ik heb 2 maanden ingeschreven gestaan bij Elkien en toen kregen wij een huis aangewezen in een dorpje.
Ik ben altijd zeer tevreden geweest over Elkien. :)

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 17:22

Ik zou ook makelaars bellen die bijvoorbeeld een appartementen te koop hebben. Soms kun je dat particulier huren. (zoals in mijn geval)

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-14 17:23

Marktplaats! Oke, daar zou ik nooit aan denken :P goede tip ;)

Het maakt ons op zich niet uit of we nu een eensgezinswoning hebben of een leuk appartement. Het liefst wel 2 slaapkamers. Hebben we toch iets meer ruimte voor onze zooi :P

mayflower: kreeg je een woning aangewezen? hoe werkt dat?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 17:27

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 17:34

Bij mij heeft het wel een aardig tijdje gekost in Sneek er waren toen wel nog diverse woningbureaus die nu samen werken met Elkien, denk dat ik zo 2 jaar moest wachten op een woning.
De woning die ik uit eindelijk toe kreeg was een sloop pand (waarschijnlijk had het toen ook met leeftijd van doen werd net 19) maar ik en mijn partner waren toen eigenlijk al wel opzoek naar iets voor langere duur, dus was er niet echt over te spreken.

Ik zit nu particulier, woningen zien er dan vaak ook net wat beter uit dan die via een woningbureau.
Alleen vaak wat prijziger.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 17:42

Particulier kun je soms echt geluk hebben. Wij hebben een huis met 4 slaapkamers en een tuin in Leeuwarden gevonden, ben er dolblij mee. :)

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-14 17:55

bedankt voor de tips!
is particulier niet heel erg duur? hoe vind je eigenlijk een particulier? Zijn daar ook sites voor?

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 21:18

Ballard_L schreef:
bedankt voor de tips!
is particulier niet heel erg duur? hoe vind je eigenlijk een particulier? Zijn daar ook sites voor?

Meestal niet, gewoon mazzel ;) en bij een makelaar vragen die een koophuis gaat verhuren voor de verkopende partij omdat ze dat huis niet kunnen verkopen voor de gevraagde prijs. Met name appartementen rond de 100.000 euro zijn vaak niet zo populair om te kopen dus die willen nog weleens verhuurd worden. Vaak is het wel duurder dan via de woningbouw.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 21:26

Wij hadden ook binnen 3 maanden een nieuwbouw huurhuis via Woonfriesland. Nu sinds begin dec verhuisd naar ons koophuis, maar wel wat spullen achtergelaten ter overname. Dit gaat wel ontzettend traag, t interesseert ze volgens mij niks dat t huis al een maand leeg staat.

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 21:47

WillemYntJee schreef:
Wij hadden ook binnen 3 maanden een nieuwbouw huurhuis via Woonfriesland. Nu sinds begin dec verhuisd naar ons koophuis, maar wel wat spullen achtergelaten ter overname. Dit gaat wel ontzettend traag, t interesseert ze volgens mij niks dat t huis al een maand leeg staat.

Inderdaad, ik heb ook huizen anderhalve maand leeg zien staan van WoonFriesland, zou je zeggen dat het sneller zou moeten kunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 23:41

Ik heb via accolade een huurhuisje , het is oud en vreselijk afschuwelijk (ben al paar weken bezig het leefbaar te krijgen) maar stond iets van een anderhalf jaar ingeschreven ..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 23:42

Fred_Kroket schreef:
WillemYntJee schreef:

Inderdaad, ik heb ook huizen anderhalve maand leeg zien staan van WoonFriesland, zou je zeggen dat het sneller zou moeten kunnen.

Accolade wou me er asap in anders :') , woonfriesland heeft duidelijk een andere mentaliteit