Studeren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tazzey

Studeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-14 13:16

Sorry als er al een topic hierover bestaat.
Ik heb één vak wat mij gewoonweg niet ligt. Het is niet moeilijk maar het boeit me niet. Ik heb dus, mede door de pijn maar ook de motivatie, twee keer het tentamen verprutst.
Ik leer makkelijk en snel dus het zou geen probleem moeten zijn.
Ik ben van nature erg onzeker over mezelf. -

Heeft iemand tips?
Laatst bijgewerkt door Tazzey op 02-02-22 12:20, in het totaal 1 keer bewerkt

K_im

Re: Studeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 13:36

Is het niet mogelijk om af en toe samen met iemand te leren? Wellicht helpt dat ook een beetje je concentratie op dat moment op peil te houden.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-14 13:41

Dat heb in inderdaad ook wel geprobeerd, dat helpt ook.

Ik ga in ieder geval wel mijn laptop aan de kant zetten want dat ik zeker een grote bron van concentratieverlies. Ik schrijf mijn aantekeningen maar gewoon op en verwerk ze later.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 13:46

Wat voor soort vak is het waar je geen motivatie voor hebt? Ik dacht bij mijzelf altijd bij een bepaald vak wat mij ook totaal niet kon boeien (pathologie) leer nou maar gewoon want dan ben je ervan af!
Wat mij daar ook goed bij hielp was iedere dag 15 minuten leren ervoor maar dan wel minimaal 2 a 3 weken van te voren mee beginnen. Dan zat ik er ook niet zo tegen aan te hikken.
Morfine is idd wel een killer voor je concentratie. Ben je er ook niet moe door? Had ik tenminste wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 13:47

Heb je wel eens gehoord van een white noise? Dat is zo'n constante ruis. Ik luister er vaak naar met leren en het helpt mij heel goed om me af te sluiten van mijn omgeving en geconcentreerd te blijven :j misschien eens het proberen waard?

Op deze site kan je hem bijvoorbeeld aanzetten, daar je hebt ook een pink en een brown noise, die zijn wat zachter. Ik gebruik altijd de brown noise.

Edit: ik heb dan het liefst zo'n grote koptelefoon op die je oren helemaal afsluiten, dan werkt het het best.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-14 13:50

@Lucifertje ik struikel op staatsrecht. Ik weet ook dat ik er gewoon doorheen moet. Ik ga jouw tip gewoon gebruiken.

@Eefj33 White noise ken ik niet. Ik ga dat gewoon proberen. Ik ga maandag weer beginnen met studeren. Ik neem gewoon al jullie tips mee. Ik heb zelf nu al zoveel geprobeerd en ik faal jammerlijk.

Thanks voor de tips meiden!

Edit: Ik heb even de site geopend Eefj33, het lijkt wel het geluid van de zee. :)

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 13:54

Misschien niet de reactie waar je op zit te wachten, maar aangezien je bijna een jaar voorloopt (waaarom? Wat is je doel daarmee?? En hoe kan je een jaar voor lopen aangezien je toch colleges moet volgen), waarom geef je je lichaam dan niet even rust? Je hebt blijkbaar zat tijd om even rustig aan te doen en je lichaam te laten herstellen.

De tijden dat je wel zin hebt om te studeren of puf hebt om te gaan leren, dan alleen het vak pakken wat je moeilijk vindt en daar al je energie op richten. Daarnaast slechts wat onderhoud.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-14 17:54

Ik moet in maart drie verslagen inleveren waar ik echt nog aan moet beginnen, dus het lastige vak schuif ik denk ik maar even op naar april. En dan ga ik me inderdaad alleen op dat vak richten.