Ik neem altijd een salade mee, daar kun je echt eindeloos mee variëren. De basis bestaat bij mij meestal uit bonen (kidneybonen, zwarte bonen, kikkererwten) of linzen en daar doe ik steeds verschillende groente bij. De ene keer rauw, de andere keer gegrild, dan gekookt, etc. Soms kook ik ook gewoon iets meer avondeten en dan neem ik het restje de volgende dag mee naar het werk. Dan kost het 0.0 extra moeite Een (goedgevulde) omelet is ook lekker om mee te nemen. Of, als je de beschikking hebt over een koelkast, neem een pak yoghurt mee en zet dat op je werk. Neem je iedere dag een vers stuk fruit mee en wat je maar lekker vindt in je yoghurt, en klaar is je lunch!
Yoghurt/ kwark met muesli Tonijnsalade met penne en komkommer Geroosterd brood met makreel mayo en zout en peper Sandwich met eiersalade en gebakken bacon/spek Aardappel salade Pistolet met filet americain en uitjes of peper Pannenkoek(wel warm) met nutella
Yoghurt met hartig (komkommer,paprika, tomaat, eventueel een kaassoort eventueel met nog blokjes ham, kip of gebakken bacon erdoor) met peper, zout en knoflook en eventueel keukenkruiden als perterselie, tijm, of herbs de provence, net wat je lekker vindt. Omdat er dan geen suiker in zit vult het langer en blijf je fitter dan bv met fruit of op suiker gebaseerde versierseltjes...
Lusitana
Geplaatst: 02-01-14 12:39
Of opengsneden baquette vullen met sla, ham, kaas, tomaat, gekookt ei, mayo en daarop chips (van die piepkleinen patatjes) er boven op.
is zo'n wrap met paturain en kipfilet nog lekker na een paar uur, of nemen jullie de ingredienten zelf los mee??
melissa_b
Geplaatst: 22-01-14 21:59
Leuk topic! Ik maak voor mijn vriend altijd zijn lunch... Vandaag had hij eiersalade. Ik maak dan altijd eiersalade voor dagen met: 10 eieren, mayonaise, mosterd, gedroogde bieslook, de olie van gebrande sambal, aiolie, zout, peper, aromat en paprikapoeder. Zit best veel in.. Ook al is hij geen bouwvakker, hij eet 10sneetjes brood per dag Andere dagen maak ik bijvoorbeeld iets met kip of zalm, maar ik ben nu andere soorten als basis aan het uitproberen, zoals tonijn, of alleen gegrilde groente met geitenkaas en honing.
hoe is jullie ervaring met het meenemen van oude kaas. Bij mij verliest hij zijn korreligheid en wordt hij zacht als belegen kaas ( weet niet hoe ik het anders uit moet leggen)
_Charlotte
Geplaatst: 27-01-14 12:45
wonderworst_ schreef:
is zo'n wrap met paturain en kipfilet nog lekker na een paar uur, of nemen jullie de ingredienten zelf los mee??