Petitie vuurwerkverbod

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Oreo

Petitie vuurwerkverbod

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-14 00:10

Ook dit jaar weer worden er vele topics geopend door bokkers die last en problemen hebben met het afgestoken vuurwerk. Ook gezien het algemene nieuws van de laatste dagen zijn er nog steeds een hoop gekken die de meest gevaarlijke en dieronvriendelijke acties menen te moeten uithalen. Op Facebook kwam ik een online petitie tegen. Laten we allemaal tekenen!

http://petities.nl/petitie/vuurwerkverbod

FlyAway

Re: Petitie vuurwerkverbod

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 00:11

Gedaan :-)

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 00:13

Gedaan. Hopelijk helpt het!

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 00:14

Nee, ik teken niet.

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 00:15

Mooi initiatief, ik heb getekend.

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 00:16

Ik heb getekend, jammer dat de petitie zo slecht is opgezet. Maar met het initiatief ben ik het zeer eens.

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 00:20

Een dagje per jaar en zelfs dat willen ze van ons afpakken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 00:21

xEmily schreef:

Ja zo lang er nog katten worden opgeblazen, mensen overlijden, ledematen verliezen, konijnenhokken worden belaagd en vuurwerk in (volle!) paardenstallen wordt gegooid, waardoor paarden gewond raken en stro in de fik vliegt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 00:22

Nee, wil niet weten wat voor ongein ze dan gaan doen.
Één dagje per jaar, je hebt nog 364 dagen over zonder vuurwerk.

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 00:23

xEmily schreef:

Ik ben blij dat er in mijn leven meer geluk en vreugde is dan alleen maar vuurwerk afsteken op 31 december. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 00:23

Doanique schreef:
xEmily schreef:

Ja zo lang er nog katten worden opgeblazen, mensen overlijden, ledematen verliezen, konijnenhokken worden belaagd en vuurwerk in (volle!) paardenstallen wordt gegooid, waardoor paarden gewond raken en stro in de fik vliegt...

En wat denk je dat ze gaan doen als je het afpakt? Denk dat het dan nog veel erger gaat worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 00:25

Het is makkelijker om mensen op te pakken als er alleen maar illegaal wordt afgestoken, in plaats van de helft wel legaal en de andere helft met illegaal vuurwerk...

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 00:25

xEmily schreef:

Particulieren kunnen er duidelijk niet mee omgaan. Idd afpakken dus!

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 00:26

prugelpiet schreef:
Doanique schreef:

En wat denk je dat ze gaan doen als je het afpakt? Denk dat het dan nog veel erger gaat worden.

Je hebt gelijk, laten we ze voortaan op 31 december gewoon een paar levende katten, brandganzen, tekkels, eenden en andere dieren geven, en dan leggen we wat mortier en nitraat bommen voor ze klaar, dan mogen ze zich een dagje uit leven en dan zijn we van alle problemen af. Goed voorstel. Zullen we beginnen met Yara, Zia en Mia? Die wil je vast wel opofferen zodat alle andere dieren 364 dagen van het jaar veilig zijn toch?
Laatst bijgewerkt door FlyAway op 01-01-14 00:28, in het totaal 2 keer bewerkt

Imagination

Ik teken niet , ik haat vuurwerk , echt ik haat het ! Maar het is maar 1 dag ! En hea laten we autorijden ook afschaffen , daar gebeuren ook elke dag ongelukken mee !

MelanieB

prugelpiet schreef:

Het is toch ook de rest van het jaar verboden. Je ziet toch ook niet in februari bijv mensen vuurwerk afsteken?

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 00:27

Valkjelover schreef:
Ik teken niet , ik haat vuurwerk , echt ik haat het ! Maar het is maar 1 dag ! En hea laten we autorijden ook afschaffen , daar gebeuren ook elke dag ongelukken mee !

Ja omdat we expres daarmee oa dieren verwonden. Appels met peren vergelijken dit.

GrumpyCat

MelanieB schreef:
xEmily schreef:

Particulieren kunnen er duidelijk niet mee omgaan. Idd afpakken dus!

Precies, particulier afpakken en dan vuurwerkshows gaan organiseren oid, net zoals bij de London Eye bijvoorbeeld :j

Sadira

In bijna alle andere landen wordt vuurwerk niet zo gevierd als hier. Mijn nieuwjaar in Portugal is het prettigste nieuwjaar dat ik ooit gevierd heb. Daar werd het vuurwerk door de staat georganiseerd en kwam iedereen er naar kijken.

Al die verhalen van gewonde mensen weer. Vuurwerk rondom mijn auto afgestoken. Vandaag meermaals levensgevaarlijke situaties aanschouwd met hartstikke jonge kinderen die geen besef hebben met wat voor gevaarlijke dingen ze bezig zijn... nee, van mij mag het weg met alle vuurwerk zijn :j

Ik heb getekend.
Laatst bijgewerkt door Sadira op 01-01-14 00:28, in het totaal 1 keer bewerkt

FlyAway

Valkjelover schreef:

1 dag? Wij wonen in het buitengebied, en zelfs hier is het niet 1 dag. In de randstad begint die ellende al begin november en gaat door ruim in januari. Dus 1 dag?

Imagination

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 00:29

FlyAway schreef:
Valkjelover schreef:

1 dag? Wij wonen in het buitengebied, en zelfs hier is het niet 1 dag. In de randstad begint die ellende al begin november en gaat door ruim in januari. Dus 1 dag?

Ik woon in een aardig grote stad . Alleen vandaag werd er echt non stop vuurwerk afgestoken , gister bina niks .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 00:29

Valkjelover schreef:

Mensen rijden (over het algemeen) niet iemand bewust aan... Een kat een rotje in zijn achterste stoppen lijkt me nou niet echt een ongelukje. 'Oh oliebol ik gooide 'm scheef en nu zit ie in de kat! Foutje bedankt!'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 00:30

Als iedere gemeente nou gewoon wat afvuurt en er om half 12 mee ophoudt... Kan je lekker vuurwerk kijken en that's it.

Yinthee
Amadeus <3

FlyAway schreef:
Valkjelover schreef:

Ik wou net zeggen, was het maar gewoon eens een keer één dag :=

setteke

Doanique schreef:
Het is makkelijker om mensen op te pakken als er alleen maar illegaal wordt afgestoken, in plaats van de helft wel legaal en de andere helft met illegaal vuurwerk...

Helemaal mee eens!