Applicaties voor een site bouwen met Versio webhosting

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

AvWShots

Applicaties voor een site bouwen met Versio webhosting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-13 01:11

Sinds kort heb ik in plaats van een weebly site en 'echt' domein gekocht via Versio.
Wie hebben dit nog meer?
Ik heb tijdelijk even gekozen om de site met Wordpress te bouwen, omdat dit de enige naam was die mij bekend voorkwam.
Het is een site voor mijn fotografie en aangezien Wordpress op blogs is gericht, is dit niet ideaal.
Welke applicatie gebruiken jullie om je site te bouwen? :Y)

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 01:15

Ik gebruik zelf wel wordpress, óók voor mijn portfoliosite (http://www.rckfotografie.nl) maar de site voor mijn hondje die ik nu in ontwikkeling heb bouwen vriendje en ik gewoon op in HTML :)

Thesserd

Re: Applicaties voor een site bouwen met Versio webhosting

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 01:16

Er zijn heel veel gratis WordPress templates die je kan gebruiken, ook zeker genoeg templates geschikt voor fotografie. WordPress was van oorsprong een blog medium, maar tegenwoordig kan werkelijk alles ingebouwd worden :)

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-13 01:32

Oei ik moet maar eens uitvinden hoe ik dat doe dan :)
Ik heb wel een thema op de bovenbalk en voor mijn menu, maar verder ben ik nog niet gekomen.(zie onderschrift)

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 01:36

Ok, ik weet zelf ook niet precies hoe het werkt, maar je kunt een thema downloaden geloof ik. Je zal het dan moeten installeren op je hosting. Naast een Domeinnaam heb je als het goed is ook je hostingpakket. Als je op Google zoekt naar free photography wordpress theme bijvoorbeeld is er genoeg te vinden. Als je er meteen een neemt die Responsive is ben je meteen klaar. Dan is de site ook perfect te bekijken op tablet en smartphone :)

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-13 01:56

Neej schreef:
Ik gebruik zelf wel wordpress, óók voor mijn portfoliosite (http://www.rckfotografie.nl) maar de site voor mijn hondje die ik nu in ontwikkeling heb bouwen vriendje en ik gewoon op in HTML :)

Ik zie al allemaal dingen die ik tot nu toe niet voor elkaar heb gekregen.
Heb je dat ook gedaan zoals de andere posts hier beschrijven? met een wordpress template?

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 01:57

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-13 02:17

Het liefst zou ik gewoon op een pagina een portfolio willen kunnen maken als gallerij, maar dan wel in de voorweergave in de gallerij zelf de uitsneden kunnen bepalen.
Ik ben al wel zover gekomen dat ik dan (denk ik) een plugin moet downloaden.. Maar jeetje wat een doolhof ;(

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 02:43

Dat klopt, ik gebruik het theme minimatica :) Iets aangepast maar minimaal, vond het thema mooi genoeg om te gebruiken. Wat je dus kunt doen is even googlen op free wordpress theme portfolio, dan krijg je een hoop toffe themes die je zou kunnen implementeren. En nog beter: Gratiesss :D