Soms zo alleen.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

karinsd

Soms zo alleen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-13 17:06

Hallo Bokkers,

De laatste tijd voel ik me soms alleen. Mijn vriendinnen zijn allemaal getrouwd en de meeste
hebben ook kinderen. Ik heb geen relatie en geen kinderen dus val buiten de boot. Dit merk ik vooral
op verjaardagen, het gaat over kinderen en het getrouwde leven. Ik kan daar niet over meepraten.

Soms als ik vraag wat te gaan doen, kunnen ze niet. Druk met de kinderen of andere dingen, dat geeft niet
alleen voel ik me dan ontzettend alleen. Ik heb het gevoel dat ik hun niet kan bijhouden ofzo. Ik wil gewoon dingen
doen die ik leuk vind, maar niet alleen dat is best wel saai. en over het paardenleven kan ik ook niet bij mijn vrienden/familie terecht
want die begrijpen het niet.

Ik wil niet klagen maar soms grijpt het me aan dat ik eigenlijk weinig tot geen vrienden heb in mijn leven die mij werkelijk begrijpen.
Voel me vaak een buitenbeentje, en mis het hebben van iemand waar je dingen mee kunt doen die je beiden graag doet.

Respect als je dit allemaal hebt gelezen.
Liefs Karin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 17:12

Ja dat is lastig inderdaad.
Heb je geen vrienden van de manege (ik heb even op je profiel gespiekt) waar je het goed mee kan vinden en kan praten over van alles?
Zo heb ik mijn vriendinnen ook ontmoet, door de paarden.

In de familie heb ik ook niet echt iemand waarmee ik over de paarden kan praten. Mijn schoonzus rijd dan wel, maar het is niet dat we het standaard altijd over paarden hebben. En dat hoeft ook niet. Maar af en toe is het inderdaad wel leuk om te vertellen hoe het bij de paarden was.

Zeker in deze tijd van het jaar is het lastig. Iedereen is bij elkaar en je mist dan ook mensen om je heen. Maar zoals ik al vroeg, zijn er op de manege geen meiden waarmee je eens kan kletsen? Eerst misschien over de paarden, en de rest komt dan vanzelf wel ;)

karinsd

Re: Soms zo alleen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-13 17:17

op de manege is het gezellig maar ik rijd in een les met allemaal meiden onder de 18 en de les na mij zijn de wat oudere huisvrouwen zeg maar.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 17:29

Ik begrijp je heel goed. Ik heb geen relatie, zo goed als geen familie en maar een paar vriendinnen. En de vriendinnen die ik heb zijn getrouwd of hebben een relatie en kinderen. Ik heb alleen mijn moeder en mijn dochtertje nog. Rest van de familie is dood of woont in het buitenland. Ik heb dan wel een kindje waar ik druk mee ben maar ik voel me soms ook weleens alleen. Vooral rond deze feestdagen. Iedereen is druk met zijn eigen familie en gezinnetje en gaan allemaal happy together bij elkaar zitten.

Ik probeer altijd zoveel mogelijk te genieten van de kleine dingetjes. Even naar het tuincentrum, naar de kerstshow. Of thuis wat knutselen of film kijken. En de paarden doen. En dan zijn die dagen zo voorbij.

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 17:38

Deze dagen merk je zoiets denk ik extra. Iedereen gaat dan toch terug naar het huiselijke/familie.
En paarden is denk ik ook een onderwerk wat maar een beperkte groep snapt :).
Geen mensen hier op bokt in je directe omgeving die het zelfde ondervinden?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 17:41

karinsd schreef:
Dit merk ik vooral
op verjaardagen, het gaat over kinderen en het getrouwde leven. Ik kan daar niet over meepraten.

Kun je niet 'gewoon' aankaarten dat er ook nog andere dingen in het leven zijn waarover jij het wellicht eens wilt hebben?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 17:54

Wat zijn de dingen die je wèl gemeen hebt met je vrienden? :) Het kan al helpen om daar op te focussen in plaats van op de verschillen. Dat wil niet zeggen dat je in sommige gevallen niet uit elkaar groeit, maar ondanks verschillen kan een vriendschap heel goed en waardevol zijn. Mijn beste vriendin heeft ook een totaal ander leven dan ik, maar dat houdt elkaar ook soms heel mooi in evenwicht.

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 20:30

RedPassion schreef:
Wat zijn de dingen die je wèl gemeen hebt met je vrienden? :) Het kan al helpen om daar op te focussen in plaats van op de verschillen. Dat wil niet zeggen dat je in sommige gevallen niet uit elkaar groeit, maar ondanks verschillen kan een vriendschap heel goed en waardevol zijn. Mijn beste vriendin heeft ook een totaal ander leven dan ik, maar dat houdt elkaar ook soms heel mooi in evenwicht.

Amen.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 22:23

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 22:33

Ik herken het eenzame gevoel wel. Bij mij komt het doordat we nu in een hele andere regio wonen dan onze vrienden en familie. Ons leven draait nu om verbouwen en paarden. De rest is allemaal bezig met hun kinderen enzo en het is natuurlijk een heel gedoe om die kinderen in de auto te laden voor een rit van minimaal 1, 5 uur. In de zomer gebeurde dat nog wel regelmatig maar nu zien we bijna niemand meer. Ik hoopte mijn hobby met vrienden en familie te kunnen delen maar dat is toch wel een beetje anders uitgepakt.
Apeldoorn is niet mega ver hier vandaan. Dus als het je wat lijkt dan kunnen we wel gezellig kletsen en misschien eens wat afspreken.

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 14:46

Ik herken me ook in je verhaal.
Ik heb ook geen vriend en geen kinderen.
Onlangs heb ik alleen een huis gekocht, en ik vind het soms toch ook best lastig om alle beslissingen "alleen" te maken.
Gelukkig heb ik wel hele lieve ouders en vrienden/vriendinnen.
Maar dat neemt niet weg dat ik me (ook vooral in deze periode) soms behoorlijk alleen voel.

Probeer veel leuke dingen te gaan doen, en misschien "nieuwe" vrienden te maken?

kellykeuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 14:53

Ook ik herken dit helemaal..

Van mijn vriendengroepje ben ik vrijwel de enige die verder is gaan studeren.. Al mijn vrienden zijn dus ondertussen samenwonend, verloofd, getrouwd, hebben kinderen.. en hebben bijgevolg bijna geen tijd meer..

De vrienden van mijn vriend zijn net het tegenovergestelde.. Maar dat zijn mijn vriend's vrienden.. Zij zitten erg graag in een kroeg waar nog volop gerookt mag worden.. Als niet-roker vind ik het dan ook niet aangenaam elke keer na het uitgaan naar de rook te stinken. Daarom dat ik maar 1x/week ongeveer met hen mee weg ga.

De laatste tijd krijg ik dan ook af en toe van men vriend naar mijn hoofd geslingerd dat ik precies erg weinig vrienden heb om iets mee te gaan doen en weinig afspreek.. -O-

karinsd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-13 15:14

Sure_lee schreef:
Ik herken het eenzame gevoel wel. Bij mij komt het doordat we nu in een hele andere regio wonen dan onze vrienden en familie. Ons leven draait nu om verbouwen en paarden. De rest is allemaal bezig met hun kinderen enzo en het is natuurlijk een heel gedoe om die kinderen in de auto te laden voor een rit van minimaal 1, 5 uur. In de zomer gebeurde dat nog wel regelmatig maar nu zien we bijna niemand meer. Ik hoopte mijn hobby met vrienden en familie te kunnen delen maar dat is toch wel een beetje anders uitgepakt.
Apeldoorn is niet mega ver hier vandaan. Dus als het je wat lijkt dan kunnen we wel gezellig kletsen en misschien eens wat afspreken.

Ja lijkt me gezellig :)

Het blijft gewoon lastig en nu ik erover nadenk heb ik met de meesten eigenlijk weinig raakvlakken, niet meer zoals vroeger(wat klinkt dat oud). Maar ik zie wel hoe het loopt en ga gewoon een hoop dingen ondernemen in het nieuwe jaar. Nieuwe mensen ontmoeten. Dat word mijn voornemen voor 2014. :)

JustMe1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 15:19

Heb je nog andere hobby's dan paardrijden? Iets creatiefs, sporten bij een sportschool oid? Wellicht leer je daar nieuwe mensen kennen die in hetzelfde schuitje zitten.

Het klinkt heel hard, (ik bedoel het niet gemeen, maar zo is het wel) maar als je alleen thuis blijft zitten veranderd er niets. Het is jammer als vriendschappen uit elkaar groeien, dat wil niet zeggen dat je elkaar niet meer kunt zien, maar als je andere behoeftes heb zal je op zoek moeten gaan naar mensen met dezelfde behoeften.

Ga op zoek naar mensen die in hetzelfde schuitje zitten, die zijn er heus genoeg!

karinsd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-13 15:24

Fabienne_S schreef:
Heb je nog andere hobby's dan paardrijden? Iets creatiefs, sporten bij een sportschool oid? Wellicht leer je daar nieuwe mensen kennen die in hetzelfde schuitje zitten.

Het klinkt heel hard, (ik bedoel het niet gemeen, maar zo is het wel) maar als je alleen thuis blijft zitten veranderd er niets. Het is jammer als vriendschappen uit elkaar groeien, dat wil niet zeggen dat je elkaar niet meer kunt zien, maar als je andere behoeftes heb zal je op zoek moeten gaan naar mensen met dezelfde behoeften.

Ga op zoek naar mensen die in hetzelfde schuitje zitten, die zijn er heus genoeg!

Je hebt zeker gelijk, maar soms probeer je je toch vast te houden aan iets wat er was. en op een gegeven moment ben je beiden teveel veranderd.
Ik vind het wel lastig om alleen iets te ondernemen en mensen aan te spreken. Ik ben niet verlegen maar vind het lastig.

JustMe1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 15:31

Ik zeg ook absoluut niet dat het makkelijk is! En zoals ik al zei, ik bedoel het niet vervelend ookal klinkt het misschien wel zo, maar van alleen thuiszitten ga je je ook niet beter voelen. Dus als je verandering wilt, zal je daar zelf iets aan moeten doen, ookal is het moeilijk!

Ik herken dat wel hoor qua vriendschappen, dat je uit elkaar groeit. Je hoeft een vriendschap dan ook niet op te geven, maar als jullie andere interesses hebben en je daardoor niet vaak kan afspreken, zou het toch fijn zijn om nieuwe mensen te leren kennen.

Heb je geen leuke collega's waar je mee kan afspreken? Of zoals ik al zei meedoen aan een creatieve workshop of zoiets? Of je aansluiten bij een hardloopgroepje, een teamsport gaan doen of wat dan ook?

karinsd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-13 15:44

Je hebt ook zeker gelijk dat je er zelf iets voor moet doen.
Ik ga op zoek naar iets wat ik leuk vind om te doen.

JustMe1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 17:51

Komt vast goed! Achteraf zal je trots zijn op jezelf dat je de stap genomen hebt. Succes!! :)