Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
.
Het kan al helpen om daar op te focussen in plaats van op de verschillen. Dat wil niet zeggen dat je in sommige gevallen niet uit elkaar groeit, maar ondanks verschillen kan een vriendschap heel goed en waardevol zijn. Mijn beste vriendin heeft ook een totaal ander leven dan ik, maar dat houdt elkaar ook soms heel mooi in evenwicht. RedPassion schreef:Wat zijn de dingen die je wèl gemeen hebt met je vrienden?Het kan al helpen om daar op te focussen in plaats van op de verschillen. Dat wil niet zeggen dat je in sommige gevallen niet uit elkaar groeit, maar ondanks verschillen kan een vriendschap heel goed en waardevol zijn. Mijn beste vriendin heeft ook een totaal ander leven dan ik, maar dat houdt elkaar ook soms heel mooi in evenwicht.
Sure_lee schreef:Ik herken het eenzame gevoel wel. Bij mij komt het doordat we nu in een hele andere regio wonen dan onze vrienden en familie. Ons leven draait nu om verbouwen en paarden. De rest is allemaal bezig met hun kinderen enzo en het is natuurlijk een heel gedoe om die kinderen in de auto te laden voor een rit van minimaal 1, 5 uur. In de zomer gebeurde dat nog wel regelmatig maar nu zien we bijna niemand meer. Ik hoopte mijn hobby met vrienden en familie te kunnen delen maar dat is toch wel een beetje anders uitgepakt.
Apeldoorn is niet mega ver hier vandaan. Dus als het je wat lijkt dan kunnen we wel gezellig kletsen en misschien eens wat afspreken.
Fabienne_S schreef:Heb je nog andere hobby's dan paardrijden? Iets creatiefs, sporten bij een sportschool oid? Wellicht leer je daar nieuwe mensen kennen die in hetzelfde schuitje zitten.
Het klinkt heel hard, (ik bedoel het niet gemeen, maar zo is het wel) maar als je alleen thuis blijft zitten veranderd er niets. Het is jammer als vriendschappen uit elkaar groeien, dat wil niet zeggen dat je elkaar niet meer kunt zien, maar als je andere behoeftes heb zal je op zoek moeten gaan naar mensen met dezelfde behoeften.
Ga op zoek naar mensen die in hetzelfde schuitje zitten, die zijn er heus genoeg!