Ben mijn pakketbezorger zó zat.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Carr_friesje

Ben mijn pakketbezorger zó zat.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-13 12:59

Ooh pff ik moet echt even m'n ei kwijt hoor.

Gebeurt bij mij de laatste tijd steeds vaker dat pakketten niet bezorgd worden.
Vorige week moesten er 2 pakketjes binnen komen. Dus was ik de hele dag thuis voor m'n pakketje, eind van de dag loop ik naar de brievenbus en vind ik daar een briefje met: "helaas was u niet thuis op het moment van bezorgen, we proberen het morgen opnieuw" of iets in die trant.

Het pakketje daarna loop ik ook aan het eind van de dag naar de brievenbus, wéér een briefje.
Maar dit keer dat het bezorgd is bij de buren. (lees: helemaal aan de andere kant van het appartementencomplex.. wat daar de logica van is???)

En zonet ook weer..
Netjes een T&T code gekregen en had die dus aanstaan. pakketbezorger was onderweg en pakket zou afgeleverd worden tussen 10:00 en 12:00..
Kijk ik net weer: "pakketbezorger heeft de zending niet kunnen afleveren, 2e afleverpoging volgt"
( Di tussen 11:30 en 20:00 8)7 )

Nou dat is oudjaarsdag dus dat zal ook wel niet gebeuren...

En ja, mijn bel doet het gewoon :') Bezoek kan ook gewoon aanbellen. :P

Ben dit echt zo zat he :') bah...

fourseasons

Re: Ben mijn pakketbezorger zó zat.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 13:01

Aangezien je bel het gewoon doet zou ik even naar het bedrijf bellen die jou pakketjes komt brengen, dit lijkt me namelijk niet helemaal de bedoeling.

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-13 13:14

en hoe kom ik daar achter welk bedrijf dat is? :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 13:14

Dat staat op de briefjes die je in de bus vindt? :)

Je moet het postbedrijf bellen.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 13:14

Staat dat niet op de briefjes die achtergelaten worden?

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-13 13:17

Ooh volgens mij is het dan gewoon postNL

apollootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 13:17

Dat lijkt mij niet de bedoeling!
Ik zou op zijn minst een klacht indienen bij het bedrijf wie de pakketjes bezorgd.

Heb zelf ook iets heel bijzonders meegemaakt, toevallig afgelopen zaterdag.
Ik verwachtte een pakket die aangetekend verzonden is, lees: klein waardevol brievenbus pakketje met een waarde van bijna 500euro. Hiervoor was dus een handtekening vereist.
Via de Track&Trace code zag ik dat het pakket vrijdag bezorgd zou worden, ergens begin van de middag. Alle activiteiten hier omheen gepland zodat ik dus gewoon thuis zou zijn. Hele middag, geen pakket! S'avonds zag ik op de Track&Trace dat hij zaterdag zou komen, nouja ook prima.
Zaterdag was ik dus weer thuis gebleven, de hele dag, maar ik heb geen pakketbezorger gezien. Eind van de middag even hier om het huis een stukje met de hond gelopen en op de terugweg langs de brievenbus om de post te halen.
Zit hier dus verdorie gewoon mijn (aangetekend verzonden) pakketje in! Een beetje gefrustreerd was ik wel. Aangezien het pakketje dus nooit in de brievenbus gestopt had mogen worden en die zelfs nog open stond van de vele post en reclamefolders. Maargoed, ik had mijn pakketje :)
Binnen toch nog even met de Track&Trace code de status van mijn pakket bekeken. Hier staat dus ook netjes: afgeleverd zaterdag 10.02u. Maar nu het mooiste....
Let op! Voor deze zending is een handtekening vereist (zie hier). Stom verbaasd klik ik hierop om 'mijn handtekening' te bekijken. Een handtekening die ik helemaal nooit heb gezet, omdat mijn pakketje dus niet afgeleverd is maar gewoon in de brievenbus gestopt.
Is dus gewoon mijn 'handtekening' nagemaakt!! Heel simpel: de voorletter van mijn naam, met mijn achternaam en dan een krabbeltje er doorheen.

Ik was echt stom verbaasd! Weet ook niet zo goed wat ik hier precies mee moet. Ga sowieso een klacht indienen want dit vind ik echt niet kunnen.

Aulaantje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 13:20

Dat heb ik ook een paar keer gehad -O- om helemaal gestoord van te worden, dan zit je de hele dag te wachten op een pakketje en wordt het vervolgens helemaal aan het andere eind van de straat met nog 7 andere pakketten van de hele straat afgeleverd omdat de pakketbezorger het na 2 huizen blijkbaar te hard vond regenen -O-
Ik heb toen de TNT gebeld en die hebben mijn klacht toen netjes afgehandeld, daarna geen last meer van gehad gelukkig :) Dus zou inderdaad even het postbedrijf bellen!

Abeltje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 13:21

Van de week stond er een duur pakket in de regen bij de buren voor de deur.
Heb die toen maar bij mij binnen gezet.
Vind het echt heel raar dat ze zo met pakketjes omgaan.

smiley91

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 13:26

Hier wordt ook een rommeltje gemaakt van het bezorgen van pakketjes. In ons appartementencomplex heeft iedereen zo onderhand wel een pakketje dat eigenlijk voor de buren is.
Maar ik snap de andere kant ook, want Post NL buit de bezorgers enorm uit. Ze werken veelal met ZZPers. Deze worden betaald per bezorgd pakketje. Moeten ze 2 keer terug komen dan is dat voor hun eigen rekening en als de mensen het dan nog niet in ontvangst hebben genomen en ze het op het postkantoor afleveren krijgen ze helemaal niets. Dus wanneer ze dat veel hebben lijden ze er verlies op en de marges voor hen zijn al zeer mager (en ze worden ondanks hun investeringen in busjes etc zomaar van de een op de andere dag aan de kant gezet als Post NL dat nodig acht). Dus nee, het is niet zoals het zou moeten, maar de pakketbezorger kan ik het niet zo kwalijk nemen, Post NL daarentegen wel
Laatst bijgewerkt door smiley91 op 30-12-13 13:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-13 13:26

jeetje apollotje, met aangetekende post is het helemaal schandalig zo! :oo

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 13:29

ik word zelf ook soms helemaal gek van post nl hoor (al werk ik er zelf := )
de pakketbezorgers van postnl zijn inderdaad zzp'ers, zelfs de busjes waar ze in rijden zijn niet van post nl maar van hun zelf..

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 13:32

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 13:33

Vervelend, ik heb ook zoiets... Ik bestel erg veel online, dus heb regelmatig pakketjes te ontvangen. In augustus ben ik verhuisd, zelfde weg maar ander nummer/ander dorp, dus ik ben pakweg 3 km opgeschoven. Nu is er één bepaalde bezorger (geen idee welk bedrijf) dat standaard de pakketten naar mijn oud adres brengt. Mijn moeder woont daar, dus die neemt de pakketjes altijd aan. Gevolg: geen briefje, dus ik kan niet achterhalen om welk bedrijf het gaat :+ Moeder is ook bijna altijd thuis, dus de bezorger wordt ook niet verplicht om mijn nieuw adres een keer te zoeken. Hij zegt steeds tegen mijn moeder dat hij het nummer niet kan vinden (niks moeilijks aan, maar goed), waarop zij het telkens maar blijft aannemen... Helaas heb ik een herkenbare naam en weet ie dus intussen standaard dat hij gewoon naar m'n moeder kan rijden. Als hij daar dan aanbelt en zij doet, zonder te weten wie het is, open, tja, durft ze niet anders dan het aan te nemen, maar zo kan ik dus nooit eens achterhalen om wie het gaat :+

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 13:35

Hier ook meegemaak dat het pakket gewoon over de schuttig gegooid is.. gelukkig zat er niets breekbaars in!
Maar dat kan echt niet in mijn ogen.
Ook zitten er van die papiertjes in de bus dat het bij de buren afgeleverd is, alleen dan geen huisnummer ingevuld.... Lekker handig!!! Moet ik bij bijna alle buren gaan aanbellen om te vragen of ze mijn pakketje hebben aangenomen... -O-

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 13:35

Ik heb het idd ook een keer gehad met een aangetekend pakketje wat in de brievenbus paste. Idd hele dag thuis gebleven niks binnen. Bleek idd in de brievenbus gedaan te zijn. Tegenwoordig laat ik het maar bij mijn schoonouders bezorgen. (aangetekend nog wel thuis) maar gewoon pakket daar. Ze wonen op een boerderij en de pakket bezorger weet dat als hij niemand ziet waar hij het moet/mag neerleggen en dat het veilig licht. En kom daar toch elke dag (of mijn man) omdat mijn pony en mijn cavia en konijn daar staan.

Werk nu zelf tijdelijk als postbezorger bij post nl en ook daar zitten pakketjes bij die door brievenbussen zouden moeten passen. Maar ook dat past niet altijd (ook al is het de officiële maat brievenbus). Zit zelf al meer dan een week op zo een pakketje te wachten (was natuurlijk niet thuis omdat ik zelf de post aan het rond brengen was) en wij hebben toch echt een brievenbus met de goede maten. Maar soms staan ze wat bol en past het niet. En ik ben toch zo benieuwd wat het is (hebben namelijk niks besteld) Dit pakketje is terug waarschijnlijk naar sorteercentrum en moet dan met de pakket dienst komen.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 13:36

Hier gebeurt het vrijwel altijd dat ze niet tussen de aangegeven uren komen, of vroeger of later. Erg vervelend als je expres iemand thuis laat zitten om op het pakket te wachten en deze dan 3 uur later pas komt..

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 13:37

Ja ik zit dan dus ook een hele dag thuis te wachten, blijkt het al van 's morgens bij m'n moeder te liggen :+

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 13:40

Tieneke, kun je je moeder niet vragen om de bezorger gewoon eens weg te sturen? "sorry maar dat ben ik niet en ik neem geen pakketjes meer aan, als je hier naar rechts gaat over 3km vind je t goede adres, succes!" :P

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 13:42

En jij denkt dat ze dat nog niet geprobeerd heeft :+ Helaas is die man nogal goed in praatjes en laat ze zich dan omhalen om het toch aan te nemen. Ze heeft hem zelfs uitgelegd waar het is, maar hij is volgens mij gewoon te lui om het te proberen.

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 13:44

Ben ik blij met mijn PostNL bezorger. Die bood aan om als ik niet thuis was het pakketje in de volgende wijk bij mijn ouders te brengen.
Inmiddels komen mijn pakketjes standaard daar binnen, aangezien alle andere bezorgers het pakket gewoon bij de buren bezorgen terwijl dat juist niet vermeld staat op de doos.

apollootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 13:46

Normaal ben ik heel tevreden over de pakketbezorger :)
Het is een hele vriendelijke getinte man. Wij wonen buitenaf en hier zijn dus ook niet echt buren waar je even heen loopt. Als wij een pakketje verwachten maar niet thuis zijn, dan hangt er altijd een briefje op de deur. De bezorger weet ook precies waar hij dan de pakketten mag neerleggen.

Ik vraag mij dan ook wel een beetje af of dit als pakket of post word gezien, weet iemand dit?
Het ging in dit geval om een klein pakketje, brievenbus formaat, wat aangetekend verzonden is.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 13:50

Zo heb ik ook eens gehad dat er bij mijn vriend een pakket zou komen maar die was werken. Dus ik op me brommer er heen om het pakketje aan te nemen. Kom ik daar, kijk ik nog even naar bezorgtijd...is die gewijzigd naar de dag er na... Pfff voor niks heen gereden. Blij dat ik even gekeken had want er stond nog geen bank of tv dus had ook geen entertainment als ik de hele dag had moeten wachten... :P Maar ja, dat vind ik dan tenminste nog netjes. Er wordt gemeld wanneer het komt. En met die pakketmarge hebben wij als consument niks mee te maken vind ik. Ben het er mee eens dat die regels niet kloppen en dat het uitbuiting is maar als je niet normaal pakketjes kan bezorgen en het zelf niet eens bent met de regels van post nl, dan moet je er niet gaan werken. Het enige wat wij vragen is om het pakket netjes te bezorgen, lastig is het niet lijkt me.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 13:54

smiley91, ik ben het met je eens dat postNL de bezorgers niet netjes behandeld, maar het zou bij mij niet in m'n hoofd opkomen om dan maar zelf handetekeningen te gaan zetten en alles slordig te bezorgen. Je kiest bewust voor de baan als bezorger, doe het dan ook goed en hou de er bij jezelf.

Ikzelf heb gelukkig een hele vriendelijke bezorger, beste man komt gerust nog een keer aan als hij teovallig langs rijdt en ziet dat ik dan wél thuis ben.

Ik vraag me ook af hoeveel zin een klacht bij postNL heeft. Is er niet een centrale organisatie waar die klachten ingediend kunnen worden?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 13:57

Het ligt ook aan de klacht denk ik. Ik werk bij postnl als bezorger en wij krijgen regelmatig feedback over klachten. Maar het komt ook vaak voor dat er geklaagd wordt en onze leidinggevende langs gaat en dan blijkt het een fout van een ander bedrijf te zijn geweest. Dus ik zou zeker een klacht indienen.