nu ben ik er toch echt klaar mee.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

hanny_jelke

nu ben ik er toch echt klaar mee.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-13 15:30

ik woon hier heerlijk, zeker voor de kids rustige wijk, weinig verkeer veel speeltuinen, zelfs 1 achter de schuur -O- weg willen doe ik dus ook echt niet.

maar we hebben 1 gezin hier in de straat waar ik en de rest van de straat nogal de piepppp van hebben.
Hij is van mening dat hij iedere vrijgezelle dame hier in de straat kan domineren, en je zelfs midden in de winkel te verantwoording probeerd te roepen dat hij dacht dat je, je geldde volgende dag pas kreeg >;)
dit negeer ik maar.

maar zei, was eerst een vriendin van me.
maar vaak zat mensen bij me gehad die zeiden dat ze over me liep te roddelen en meer en deel nog dingen waar geen kern van waarheid in zit. als ik dan verhaal ging halen was ik een slechte vriendin en ik hoorde eerst aan haar te vragen hoe of wat, tja dat kom ik dus doen, maar na 25x is dat niet echt meer geloofwaardig en heb ik er een punt achter gezet.

het geroddel gaat door, maar daar sta ik wel boven. ik weet beter en dat is wat telt.
maar als je ook maar ergeens wat van zegt krijg je een grote mond, zo ook gister weer als voorbeeld.
hun dochtertje scheurt nog al over de stoep, dat gebeurt vaker en heeft al heel wat beschadigde auto's op d'r naam, verzekring bellen doen ze niet want ze had de auto net niet geraakt. zo gaat het altijd. ik heb geen auto dus maak me er niet druk om. maar gister was ik even naar de winkel gewandeld. en ik kom terug, en werd zowat voor me sokken gereden. ik was op tijd aan de kant gesprongen, en heb rustig tegen dat meisje gezegt dat ze wel goed moet op letten als ze zo hard fiets. (kinderen staan er buiten en daar ga ik dus ook echt niet banketstaaf tegen doen)
nu ben ik van menig dat dit ook een taak is als ouder zijnde, om je kind er op te wijzen en er toe zicht op tehouden. dus heb dit ook even tegen moeder gezegt dat dit gebeurt was. nou hoppa daar krijg ik weer een grote mond wat hun kinderen doen dat soort dingen niet, en wie ik wel niet dacht te zijn iets over hun kinderen te zeggen terwijl ik mijn kinderen van 1,5 en 4 alleen thuis laat en dood leuk naar de winkel ga. :x me kinderen zijn een weekje bij hun vader, maar ben er maar niet op ingegaan want heeft toch geen nut.

maar ik kook ondertussen van woede, omdat dit maar een voorbeeld is uit de hele rits die we al gehad hebben. -:(-

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 15:35

Oh men, wat snap ik jou en de rest van de straat donders goed als zulke dingen steeds gebeuren!
Rustig praten heeft dan ook geen zin, als ze zo gedonder er van maakt.
Dan zit er niks anders op dan met de hele straat hun wegpesten :Y) haha!

_San87_

Re: nu ben ik er toch echt klaar mee.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 15:36

Joh, je zou toch met jou samen in één straat wonen, JCDJK. Lekker andere mensen wegpesten, goede tip en vooral ook heel sociaal.

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 15:37

_San87_ schreef:
Joh, je zou toch met jou samen in één straat wonen, JCDJK. Lekker andere mensen wegpesten, goede tip en vooral ook heel sociaal.

Ik zet er toch niet voor niets 'haha' achter. Een grapje tussendoor kan er al niet meer in?
Edit: het is ook maar net hoe je het op wil vatten..
Laatst bijgewerkt door Legoblokje op 29-12-13 15:40, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 15:43

Ga met je buren om de tafel en probeer samen tot een manier te komen waarop je het gezin kan confronteren met het gedrag van henzelf en van hun dochter. Zo moeilijk moet het toch niet zijn om als volwassen mensen iets te verzinnen?

Desnoods verzamel je een tijd lang bewijs en druk je dat onder hun neus. Schakel de wijkagent in, een maatschappelijk werker, mogelijkheden zijn legio.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 15:46

De politie bellen? Voor een kind dat een beetje te hard fietst? Ze zullen nogal lachen daar.

Ik zeg je mag er op je blote knieën voor danken als je in een buurt waar er nièmand is waar je je aan ergert. Ik heb ook tijden dat ik mij aan mijn buurman erger, of aan iemand een paar huizen verder. Soms denk ik ook "hoe ga jij nou om met...". Ieder zijn ideeën en leefgewoonten. Zolang hun gedrag het voor niet onmogelijk maakt om daar te leven zou ik ze gewoon negeren. Of is het om een of andere reden noodzakelijk dat jullie een goed contact houden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 15:51

Ik vind het niet jouw taak om een ander te vertellen hoe diegene zijn kind op moet voeden. Kom op zeg :')

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-13 15:52

Kwanyin schreef:
De politie bellen? Voor een kind dat een beetje te hard fietst? Ze zullen nogal lachen daar.

Ik zeg je mag er op je blote knieën voor danken als je in een buurt waar er nièmand is waar je je aan ergert. Ik heb ook tijden dat ik mij aan mijn buurman erger, of aan iemand een paar huizen verder. Soms denk ik ook "hoe ga jij nou om met...". Ieder zijn ideeën en leefgewoonten. Zolang hun gedrag het voor niet onmogelijk maakt om daar te leven zou ik ze gewoon negeren. Of is het om een of andere reden noodzakelijk dat jullie een goed contact houden?

normaal contact had ik toch wel fijn gevonden, aan gezien mijn zoontje van 4 nogal graag met het scheurmonstertje speelt, maar dan mag hij alleen in de speeltuin, dat is gehaal afgesloten met huizen (wel een paar paatjes naar straat toe natuurlijk, maar igt niet aan de straat zelf, ik hou hem daar ook in de gaten, maar ik wil niet dat hij op straat of de stoep speelt, ook in een rustige wijk is een straat gevaarlijk voor een kind van 4.

met normaal bedoel ik goede dag te kunnen zeggen, als je dat nu zegt krijg je te horen dat je, je mond tegen haar moet houden,

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 15:53

Anthea schreef:
Ik vind het niet jouw taak om een ander te vertellen hoe diegene zijn kind op moet voeden. Kom op zeg :')

Nee, dat niet, maar als een van die schreeuwende handenbindertjes mij continue zou hinderen ben ik wel degene die daar last van heeft. En dan hebben de ouders ook last van mij, geloof mij maar.

Ik zou ook om tafel gaan met de ouders in kwestie en even heel duidelijk aangeven hoe de boel in elkaar zit. Als je dit geschil niet samen uit kunt vechten kun je de wijkagent inschakelen.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-13 15:54

Anthea schreef:

ik vind het wel mij taak een moeder even aan tegeven dat haar kind mij bijna voor me sokken rijd :j
hoe hun ze op willen voeden is niet mij probleem, maar ik hoef niet voor me sokken gereden te worden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 15:56

Nee dat vind ik niet, vooral als jullie al niet op goede voet staan. Wat verwacht je dan dat ze doet/zegt?

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 15:57

Anthea schreef:

Da's waar maar je laat je ook niet van de sokken rijden door een kind op de stoep.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 15:59

Het kind corrigeren zou fijn zijn. "Nee, Pietje, je hoeft niet zo hard te scheuren op de stoep, je bent Michael Schumacher niet. Zo rijd je mensen van hun sokken en misschien raak je auto's. Dat kost centjes. Dus alleen maar scheuren op plekken waar dat mag."

En als ze dat niet doet, dan breng ik het kind de volgende keer zelf wel naar huis. Dan scheurt ie ook niet meer. :')

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-13 16:03

Anthea schreef:
Nee dat vind ik niet, vooral als jullie al niet op goede voet staan. Wat verwacht je dan dat ze doet/zegt?

ik verwacht toch op zijn minste dat ze mijn een excuus aan bieden en het kind er op normale manier op wijzen waarom iets niet mag, en waar het wel mag win win

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 16:08

Ik weet niet... Maar ik ben niet geneigd de persoon te geloven waarmee ik op slechte voet sta.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 16:12

Dat kan je verwachten maar niet iedereen zal dat even logisch als jijzelf vinden. Het is natuurlijk altijd fijn als je gewoon vriendelijk met elkaar om kan gaan, maar zie jij een mogelijkheid dat dit met deze mensen mogelijk is? Ik lees dat het gewoon asociale types zijn en dat je in het verleden al hebt meegemaakt dat ze gewoon achter je rug om roddelen. Ik zou mijn vriendelijke hallo en buurtpraatjes gewoon opsparen voor de rest van de buurt waar je wel mee door één deur kan :D .

Anoniem

"Win win"?

Je zei al tegen het kind dat ze moest oppassen, ik zou het daar bij laten. Je wilt geen opvoed advies horen van iemand waarmee je niet door 1 deur kan.

Verder, je hebt altijd wel iemand in de buurt waar je je aan ergert. Ik erger me aan mijn buur 2 huizen verderop die geen zout op de stoep gooit waardoor het een ijsbaan is, en dan weer de andere buur die de sneeuw op de straat schept ipv eigen tuin.

Gewoon negeren.

piendepien

Verspilde moeite, dit soort mensen gewoon negeren, ze denken alleen aan zichzelf en als je ze tegen de haren strijkt, krijg je alleen nog meer gedoe en geroddel,
Laat ze links liggen en steek geen energie in die mensen ,

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-13 17:33

Anthea schreef:
"Win win"?

Je zei al tegen het kind dat ze moest oppassen, ik zou het daar bij laten. Je wilt geen opvoed advies horen van iemand waarmee je niet door 1 deur kan.

Verder, je hebt altijd wel iemand in de buurt waar je je aan ergert. Ik erger me aan mijn buur 2 huizen verderop die geen zout op de stoep gooit waardoor het een ijsbaan is, en dan weer de andere buur die de sneeuw op de straat schept ipv eigen tuin.

Gewoon negeren.

daar mee bedoel ik kind kan toch rond scheuren op d'r fiets op plaatsen waar het veilig is en stoep gebruikers hoeven niet bang te zijn voor hun sokken gereden te worden.

verder met deze mensen om tafel is al veel gebeurt, en haalt niets uit, we negeren het maar. maar bij mij staat de bom ondertussen wel op springen

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 19:32

Tsja... helaas zijn en blijven er ook aso's bestaan. Als ik door dat meisje zowat omver gereden zou worden had ik er ook wel net zoals jou iets tegen gezegd maar wel gewoon op normale manier natuurlijk, omdat kinderen er nooit iets aan kunnen doen dat hun ouders onder de categorie aso's vallen.

TS. zou zeggen lekker laten leven en mocht jij of evt. buurtbewoner weer zien dat hun kinderen auto's beschadigen enz. om dat dan op filmcamera vast te leggen dan hebben jullie namelijk wel bewijs dat het hun kinderen zijn die tegen auto's aan komen en schade aanrichten.

Verder lekker laten leven en verlaag je vooral niet tot hun niveau, ik weet hoe moeilijk dat misschien ook kan zijn (ben zelf ook eraan aan het werken door me niet tot dat soort niveau te gaan verlagen). ;)

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-13 01:18

me tot hun niveau verlagen is iets wat ik ook echt niet ga doen.
maar asl bij mij de bom barst dan barst hij goed, en dan ben ik echt goed link, en dat wil ik dus eigenlijk wel zien te voorkomen.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 10:34

TS. Ik herken je daar wel in hoor want heb dat zelf ook, ook als bij mij de bom barst dan barst ie flink ook.