Graag zou ik wat advies inwinnen van diegene die wat meer verstand hebben van leuke camera's dan ik.
Wij willen graag een goede leuke camera kopen om mooie foto's mee te maken, van pasgeboren baby, spelend kind tot huisdier, tot leuke vakantie. We zijn dus geen experts op foto gebied. Maar willen wel net dat beetje extra om speciale momenten vast te leggen.
Nu zijn de adviezen die ik krijg nogal divers. Ik dacht dat ik goed zou zitten met een spiegelreflex camera, waar ik in alle eerlijkheid waarschijnlijk alleen de automatische functie zou gebruiken, omdat ik de talloze mogelijkheden niet ken.
In de winkel werd er een verkoop praatje gehouden over een net wat compactere systeemcamera. Welke qua prijs gelijk ligt met de spiegel reflex. Beide gaan volgens mij in de kosten lopen, wil je er een leuke lens bij kopen om van wat verder weg leuke foto's te kunnen maken.
Nu kwam iemand uit de familie met een compact camera, welke aanzienlijk goedkoper is (Ik was van plan tegen de 700 euro uit te geven aan een spiegelreflex en wilde eigenlijk absoluut geen compact camera. Maar bij de spiegelreflex heb je naast de camera wil je van verder weg foto's kunnen maken, nog extra lenzen nodig, welke ook weer voldoende kosten.
Deze compact camera schijnt volgens hem prima te voldoen aan de eisen welke wij stellen om mooie foto's te maken, namelijk de Panasonic lumix dmc-fz72. Welke een 60x optische zoom heeft.
Voordeel is een wat kleinere camera welke je wat makkelijker meeneemt. En de prijs is ook aanzienlijk lager.
Wat vinden jullie van deze laatste camera? En zijn er nog adviezen welke ik zou kunnen meenemen in mijn besluit?
Alvast bedankt voor de hulp.
. Dus ben ook geen prof en heb ook niet veel verstand van die extra dingetjes. Maar als je er even wat meer tijd in steekt komt dit vanzelf wel.