welke kinderstoel voor bartafel

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

inge81

welke kinderstoel voor bartafel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-13 20:50

Aangezien we over een paar maandjes uitbreiding van het gezin krijgen, zijn we momenteel druk bezig met dingen kopen en verven enzo. Alleen nu lopen we tegen het probleem aan dat wij een hoge eettafel hebben (bovenzijde blad is 108 cm).

Heb al even op google zitten zoeken en komen daarmee uit dat je een stoel bloom fresco loft, zou moeten hebben. Heel leuk allemaal maar de loft versie is nergens meer te vinden om te kopen (voorkeur gaat uit naar nieuw en niet tweedehands).
Maar ik gok zo maar dat er op bokt ook mensen zijn met kleine kinderen en een bartafel die wellicht ook tegen dit probleem aan zijn gelopen. En mij dus wellicht naar een ander type/merk kunnen wijzen.

Destination

Re: welke kinderstoel voor bartafel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 20:55

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-13 21:07

Ja, maar dat is dus niet de goede, wij moeten echt de loft hebben.
Deze is zo'n 15 cm te laag nog..... en tja duur zijn ze wel, maar als t inderdaad gebruikt kan worden vanaf geboorte tot ongeveer 8 jaar, dan valt t qua afschrijving op jaarbasis ook nog wel mee.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 21:14

Maar hij staat ook niet meer op hun site, dus worden ze nog wel gemaakt?

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 21:14

Wij hadden de bloom, als je dat doet in ieder geval NIET de witte nemen, die is binnen no-time helemaal geel en krijg je niet meer wit. Voetensteun brak af nadat dochterlief zelf in de stoel klom (kind woog nog geen 10kilo) en dat viel niet binnen de garantie.
Voor ons nooit meer dus.

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 21:34

Je hebt van die kinderzitjes die je vastmaakt aan de tafel, is dat geen optie?

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 22:01

_Friemel schreef:
Je hebt van die kinderzitjes die je vastmaakt aan de tafel, is dat geen optie?

Die heb ik indd ook gezien, misschien is dat iets voor je?

Maar kindjes zitten er nog niet meteen in na de geboorte hoor, duurt wel paar weken voor ze er in mogen dus je hebt nog even aan tijd.

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-13 22:24

Het er zelf inklimmen zie ik voorlopig nog niet gebeuren (gezien de hoogte), maar ik hou het zeker in gedachte _nadia_.

Die hangende zitjes vind ik nog zo stabiel ogen (tafel heeft maar 1 poot en moet er niet aan denken dat t met kind en al om gaat).

@ destination, dat ze niet meer in de winkel te krijgen zijn, zo ver zijn we ook ongeveer. Daarom ook de vraag welke stoel dan wel geschikt is voor aan deze hoge tafel, ander merk/type.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 22:35

nee, maar wat ik deed (ik was zwanger van de volgende en kon niet tillen) was de stoel naar beneden zetten en dan kind er in laten klimmen en dan weer omhoog. Overigens breken ze ook als het kindje bijvoorbeeld in de stoel gaat staan.
Zijn ze niet meer verkrijgbaar? Joh, hier in de UK staan ze in ieder grootwarenhuis.
http://www.babyhuyswebshop.nl/Bloom-Fre ... uct/28698/

Deze is te verhogen tot keukenbar hoogte, volgens mij hebben ze de standaard er uit gegooid en zijn het nu allemaal lofts alleen is de naam loft weggevallen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 22:41

Wij hebben dit:
Afbeelding

Dan kun je gewoon mooi meubilair houden wat straks ook nog bruikbaar is ;)

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-13 22:55

_Nadia_ schreef:
nee, maar wat ik deed (ik was zwanger van de volgende en kon niet tillen) was de stoel naar beneden zetten en dan kind er in laten klimmen en dan weer omhoog. Overigens breken ze ook als het kindje bijvoorbeeld in de stoel gaat staan.
Zijn ze niet meer verkrijgbaar? Joh, hier in de UK staan ze in ieder grootwarenhuis.
http://www.babyhuyswebshop.nl/Bloom-Fre ... uct/28698/

Deze is te verhogen tot keukenbar hoogte, volgens mij hebben ze de standaard er uit gegooid en zijn het nu allemaal lofts alleen is de naam loft weggevallen.

O dat zou geweldig zijn als ze er gewoon een standaard van hebben gemaakt. *\o/* ga ik maandag gelijk navragen bij de winkel