Nieuwe ultrabook kopen - welke? - ervaringen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

simodi

Nieuwe ultrabook kopen - welke? - ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-13 00:50

Ik wil een ultrabook gaan aanschaffen, maar zie door de bomen het bos niet ... :o

Minimum eisen in elk geval:
- iCore 5 of 7
- SSD od SSD cache
- beeldscherm 14"
- niet perse met touchscreen
- USB 2.0 en 3.0 aansluitingen
- bluetooth

Wat hebben jullie voor merk/type ultrabook?

Hoe bevalt die?

Bevalt een touchscreen?

Ik hoor heel graag jullie ervaringen en adviezen! :j

MonaLieske

Re: Nieuwe ultrabook kopen - welke? - ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 11:18

Ik ben toevallig op zoek naar een laptop met ongeveer dezelfde eisen. Het hoeft niet per se een Ultrabook te zijn, als hij maar draagbaar is.

- 14"
- maximaal 2 kg
- redelijke batterijduur
- bij voorkeur vierde generatie Intel Core i5, maar ik i3 of oudere generatie is eventueel ook voldoende
- bij voorkeur caching SSD (volledig SSD valt waarschijnlijk buiten mijn budget)

Ik vind het nog best moeilijk om iets te vinden dat aan mijn eisen voldoet en redelijk geprijsd is.

Ik kwam in eerste instantie uit bij de Asus Vivobook S400-CA, maar toen ik verder ging kijken, kwam ik iets te veel berichten over kapotte schermen en slecht functionerende netwerkadapters tegen.

Momenteel heb ik mijn oog laten vallen op de Dell Inspiron 14-7437 (http://www.dell.com/nl/p/inspiron-14-7437/pd, gaat in ieder geval nog 10% korting vanaf). Al met al twijfel ik nog flink. Ik ken in ieder geval het gevoel van door de bomen het bos niet meer zien.

Ik denk dat het vooral belangrijk is om te weten wat je budget is? Als je budget wat hoger is dan het mijne, wordt het alweer wat makkelijker.

Saskiaatje

Re: Nieuwe ultrabook kopen - welke? - ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 13:24

Bij een hoger budget kun je voor de MSI GE40 2OC-249NL Dragon Eyes gaan. De Asus Vivobook S400-CA vind ik persoonlijk een goed apparaat, wij krijgen 'm zelden terug met klachten. Anders is wellicht de HP Pavilion TouchSmart 14-n020ed een optie.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-13 17:22

Ik zit aan deze te denken:

Afbeelding