Studentenwerk, vrij kaarten op andere naam zetten?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Steenbok12
Berichten: 7842
Geregistreerd: 26-10-06

Studentenwerk, vrij kaarten op andere naam zetten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-13 19:24

Hoi bokkers,

vriendinnetje van mij heeft de mogelijkheid om 2 vrijkaartjes te krijgen voor een concert via studentenwerk waar ze voor werkt.. Nu moet ze zelf die avond werken. Ze vroeg of ik deze wilde hebben.
Op de link staat dat handel verboden is in deze kaartjes, er staat dat er gecontroleerd word op ID. Met invullen met kaartjes bestellen kan ik gewoon ook mijn naam/email invullen. Controleren ze dan of mijn naam bekend is bij studentenwerk of dat het mijn naam is die op de kaartjes staat?
Is er iemand die via studentenwerk werkt en dit weet?

Groetjes Chantal

friendly
Berichten: 8398
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Studentenwerk, vrij kaarten op andere naam zetten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 19:30

Weet je vriendin dit zelf niet? Want ik zou denken dat ze gewoon gaan kijken of je naam op je id overeenkomt met de naam op het kaartje. Zou wel veel werk zijn anders, bij elk kaartje studentenwerk opbellen.. "Werkt X bij jullie?"

Steenbok12
Berichten: 7842
Geregistreerd: 26-10-06

Re: Studentenwerk, vrij kaarten op andere naam zetten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-13 20:04

Ja inderdaad dat is ook wat ik dacht. Zelf dacht ze namelijk dat er gewoon de naam op het kaartje gecheckt word en zelf denk ik dat eigenlijk ook. maar beetje zonde als we ons verheugen op een concert terwijl ik zelf niet kan gaan :)

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 22:30

In theorie moet er steeds gecontroleerd worden dat de persoon die met het ticket naar binnen gaat dezelfde is als de naam op het ticket, maar in realiteit wordt dat zo ongeveer nooit gecontroleerd.

Belangrijke vraag: krijg je fysieke kaartjes of word je op de gastenlijst gezet? Het tweede is namelijk vaak het geval bij vrijkaarten/gewonnen wedstrijden etc. En als je op een gastenlijst staat, moet je bij het aanmelden aan de receptie heel vaak (bijna altijd) je ID tonen en die moet overeenkomen met de naam op de lijst, anders kom je niet binnen. Kleine concertzalen zijn wat relaxer met dit en controleren niet zo streng, maar in grotere zalen wordt er strenger op gecontroleerd en moet je je kunnen legitimeren. Dus in het geval dat je echt papieren kaarten krijgt ben je praktisch zeker om binnen te komen, maar met een gastenlijst kom je niet binnen als jouw eigen naam er niet op staat.

Steenbok12
Berichten: 7842
Geregistreerd: 26-10-06

Re: Studentenwerk, vrij kaarten op andere naam zetten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-13 12:01

Mijn naam komt als het goed is op de kaartjew want moest mijn naam en email adres doorgeven. Alleen omdat ik dus niet in het systeem bij studenten werk sta. Maar dat zal dan vast wel goed komen!