tita schreef:Er staat geen enkele cao schaal op mijn salarisstrook.
Staat alleen chemicus op.
Maar inflatiecorrectie praat je over procenten en in mijn geval is het niet centen maar tientallen euro's per jaar meer.
Inflatiecorrectie is vrijwillig bijdrage voor het bedrijf.
Een bedrijf heeft niet altijd cao.
Dus ts ja het is mogelijk dat je jaren hetzelfde gaat verdienen en alleen meer geld krijgt als de regering belastingen aanpas, of in dit geval pensioenen..... Volgend jaar ga je paar tientjes op vooruit door je pensioen
Of je werkgever nu wel of niet onder een CAO valt, bepaalde afspraken zijn ooit vastgelegd bij de indiensttreding.
Het belangrijkste is de functie en het loon. Als in je arbeidsovereenkomst geen inschaling of verdere loonafspraken zijn gemaakt en bedrijf valt niet onder de CAO, dan kan je volgens art. 7:618 BW aanspraak maken op het loon dat gebruikelijk is volgens bepaalde maatstaf of bij vergelijkende beroepen bij indiensttreding. M.a.w. was het toen een redelijk salaris wat bij je functie hoorde?
Maar ik zou eerst mijn arbeidsovereenkomst er eens bij pakken, kijken naar de gemaakte afspraken toen en dan kijken of je werkgever onder een algemeen verbindend verklaarden CAO valt. Val je onder een CAO, dan moet je de salarisschalen bekijken. Zo niet, dan zou ik de prijscompensatie/indexering van de laatste jaren eens berekenen en dan in een goed gemotiveerd gesprek met je leidinggevende aangeven hoe lang je al hetzelfde salaris ontvangt en vooral in hoeverre je taken/werkzaamheden zijn uitgebreid/veranderd/verzwaard t.o.v. toen je in dienst kwam.
Note: Ik heb in de OP de CAO gezien, deze CAO is algemeen verbindend verklaard. Dus functie en functieschaal opzoeken in je arbeidsovereenkomst en dan in de Salaristabel je inschaling opzoeken. Na je 23e zijn er nog verschillende tredes (ervaringsjaren), afhankelijk van je functie.