Nieuwjaarsduik 2014

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
risje

Berichten: 4406
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Burgum

Re: Nieuwjaarsduik 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 23:16

Ik ga dit jaar weer in Scheveningen, wordt mijn 6e duik, maar 5e in Scheveningen. Twee jaar terug een keer hier in de omgeving gedaan en hoewel erg leuk (was nog op Omrop Fryslan toen;-)) haalt het het bij lange niet wanneer je Scheveningen hebt gedoken;-)

Dus toch maar weer daarheen, en ach half 6 op de fiets naar Leeuwarden om daar de eerste trein te halen, ach neem ik maar op de koop toe. Gaat niemand mee, maar ervaring is dat je er genoeg leuke gesprekken hebt;-)

Wat tips:
- Doe iets aan je voeten, water / surfschoentjes bijvoorbeeld. Wanneer je niet direct met je blote voeten op het koude zand staat schilt dat een heleboel!
- Ik neem altijd thermo-ondergoed mee. Wikkel dat om een kruik, daar omheen een dikke grote handdoek. Altijd wat warms om direct aan te trekken.

Wil je een Unox muts scoren betekend dat meedoen aan een Unox nieuwjaarsduik, dan krijg je er een. Afgelopen jaren in Scheveningen kreeg je steeds een tasje met muts, handschoenen en een "terugblik" erwtensoep. Na de duik kun je op het strand ook erwtensoep krijgen, maar dat sla ik altijd over, gedver..........

Je moet al je daar wil meedoen trouwens wel op tijd zijn, inschrijving gaat half elf open en vol is vol, kunnen er maximaal 10.000 meedoen en is altijd gezellig druk. Gebroeders ko treden op op een podium op het strand. Kost je iets van drie euro, maar die gaat ook nog naar de reddingsbrigade dus je steunt een goed doel.

Mijn zwemtas staat ingepakt klaar, heb er zin in!
Oh en mocht iemand me herkennen, heb mijn friese rokje, friese bikini en friese vlag weer om. Gewoon lekker gek doen, kom uit Brabant namelijk maar ach mensen mogen best weten waar ik woon;-)

ShadowFax
Berichten: 2334
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 01:34

Het staat bij mij al jaren op mn bucketlist maar nooit een buddy gevonden (en die heb je toch wel nodig in dit geval vind ik :') ) en nu gaat dit jaar vriendinnetje de duik doen hier in Scheveningen. Ze vroeg of ik mee wilde maar ben opeens in dubio :')
Hoe gaat dat eigenlijk als je je omgekleed hebt, dan is er toch meestal een grote gezamenlijke warming up? Is dat verplicht? En als je daarna allemaal het water in rent.... ik krijg het daar een beetje benauwd van, in die zin, als je vooraan staat, heb geen zin in hordes mensen in mn nek... hoe ver gaat iedereen ongeveer het water in? Krijg je dan niet een soort van wachtrij voor het water?
Hoe ging dit bij jullie afgelopen keren?

Lente
Berichten: 27786
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Re: Nieuwjaarsduik 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 10:59

Ik had de plannen maar niemand wil mee. Volgend jaar maar weer!

Jolliegirl

Berichten: 32970
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 11:01

Lente schreef:
Ik had de plannen maar niemand wil mee. Volgend jaar maar weer!


Ik wil wel mee..maar wel scheveningen haha

kiki1976

Berichten: 16855
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Nieuwjaarsduik 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 11:05

Nee ik doe niet mee, lijkt me geen strak plan voor mij hihi

Lente
Berichten: 27786
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Re: Nieuwjaarsduik 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 11:39

Ik wil ook naar Scheveningen Jo!!

Sokje_6
Berichten: 3927
Geregistreerd: 26-07-09
Woonplaats: Up in the sky

Re: Nieuwjaarsduik 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 14:03

Oh oliebol.. Eergisteren verkondigde ik nog luid nóóit mee te gaan doen.. En gisteren hebben mijn zus en oom me omgepraat. HELP! :')

Lente
Berichten: 27786
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Re: Nieuwjaarsduik 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 14:05

Hahaha geweldig Sokje!! Ga je vast geweldig vinden.

Margoooo

Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 14:37

ShadowFax schreef:
Het staat bij mij al jaren op mn bucketlist maar nooit een buddy gevonden (en die heb je toch wel nodig in dit geval vind ik :') ) en nu gaat dit jaar vriendinnetje de duik doen hier in Scheveningen. Ze vroeg of ik mee wilde maar ben opeens in dubio :')
Hoe gaat dat eigenlijk als je je omgekleed hebt, dan is er toch meestal een grote gezamenlijke warming up? Is dat verplicht? En als je daarna allemaal het water in rent.... ik krijg het daar een beetje benauwd van, in die zin, als je vooraan staat, heb geen zin in hordes mensen in mn nek... hoe ver gaat iedereen ongeveer het water in? Krijg je dan niet een soort van wachtrij voor het water?
Hoe ging dit bij jullie afgelopen keren?


Weet niet of warming op verplicht is, maar wel zeer prettig! En je kan natuurlijk altijd iets minder fanatiek meedoen! Het is echt suuuper gezellig :D

En dat rennen: gewoon niet vooraan gaan staan, het is best een eind rennen dus de mensen die vooraan staan rennen meestal ook wat harder en als je wat langzamer rent/loopt kan dat gewoon. Geen wachtrijen, gewoon gaan met die banaan!

Nieuwjaarsduik is echt onwijs leuk, wij staan morgen met zn 8en op het strand van Scheveningen, GO *\o/*

risje

Berichten: 4406
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Burgum

Re: Nieuwjaarsduik 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 09:09

Lieve mensen, happy new year!!

Even meteen met de deur in huis vallen: wie kan straks een deelnamebewijs voor mij kopen?

Ik moet namelijk met ov komen en tsja zit beetje tegen, trein later dus wrs pas 11.34 in scheveningen. Op tijd voor de duik maar ben zo bang dat ik nu te laat ben en ik me niet meer kan inschrijven..........

Misschien ook leuk om samen met wat bokkers te duiken?
Las ik hier ook al wat over. Nou ja hoop allereerst op een kaartje...

Cupid
Berichten: 678
Geregistreerd: 26-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 14:36

Gelukkig nieuwjaar allemaal.

Zijn jullie het nieuwe jaar goed begonnen met een verfrissende duik, of is het er toch niet van gekomen?
Ik heb het goed naar mijn zin gehad. De watertemperatuur was 7,8 graden en de wind viel erg mee. Helaas niet het winterse weer waar ik op hoopte, maar desondanks een heel geslaagde duik met circa 100 deelnemers.

Zoek de verschillen: nieuwjaarsduik 2014 versus nieuwjaarsduik 2011 (op beide foto's sta/zwem ik uiterst links).
Afbeelding

risje

Berichten: 4406
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Burgum

Re: Nieuwjaarsduik 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 15:15

Heb Scheveningen wel gehaald, maar inschrijving was vol. Tsja en dan......

Toch duiken natuurlijk!
Ben bij de pier met een groep alsnog erin gegaan, en eigenlijk veel bijzonderder. Leuke sfeer, leuke mensej en erg grappig dat toegestroomd publiek verbaasd keek zo van he hier gaan ze ook;-)!
Heb mijn twee reserve unox mutsen weggegeven aan twee oranje konijnen. Heel leuk stel wat verkleed dook. Kreeg er nog een appelflap voor terug, ontbijt!!!

En ook dit keer weer niet koud:-)!!

Sokje_6
Berichten: 3927
Geregistreerd: 26-07-09
Woonplaats: Up in the sky

Re: Nieuwjaarsduik 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 16:16

Duik was gaaf!
Eerst nog een kennis uit bed gesleurd, die zei voor de grap 'kom me maar uit bed vissen' dus dat hebben we ook maar gedaan :') Was erg tof, neem volgende keer wel slippers mee, rennen met dode voeten is best lastig :+

Cupid
Berichten: 678
Geregistreerd: 26-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 16:43

risje schreef:
Heb Scheveningen wel gehaald, maar inschrijving was vol. Tsja en dan......

Toch duiken natuurlijk!
Ben bij de pier met een groep alsnog erin gegaan, en eigenlijk veel bijzonderder. Leuke sfeer, leuke mensej en erg grappig dat toegestroomd publiek verbaasd keek zo van he hier gaan ze ook;-)!
Heb mijn twee reserve unox mutsen weggegeven aan twee oranje konijnen. Heel leuk stel wat verkleed dook. Kreeg er nog een appelflap voor terug, ontbijt!!!

En ook dit keer weer niet koud:-)!!
Jammer dat je niet meer mee kon doen met de officiële duik, maar jouw duik klinkt minstens even leuk. Grappig dat je er alsnog publiek bij had.


Sokje_6 schreef:
Duik was gaaf!
Eerst nog een kennis uit bed gesleurd, die zei voor de grap 'kom me maar uit bed vissen' dus dat hebben we ook maar gedaan :') Was erg tof, neem volgende keer wel slippers mee, rennen met dode voeten is best lastig :+
Geweldig. Super ook dat die kennis niet alsnog met een of andere smoes teruggekrabbeld is.

Ik weet niet waar je duikt, maar als dat ergens met kleigrond is zou ik in plaats van slippers dichte schoenen meenemen. Heb vorig jaar één keer met slippers gedoken, met als resultaat dat ik onderweg naar het water toe al liep te glibberen en vast werd gezogen in de modder en dat ik na twee passen in het water (nog niet eens kniediep) al languit lag. Nooit meer slippers voor mij dus.

Sokje_6
Berichten: 3927
Geregistreerd: 26-07-09
Woonplaats: Up in the sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 17:51

Cupid schreef:
Sokje_6 schreef:
Duik was gaaf!
Eerst nog een kennis uit bed gesleurd, die zei voor de grap 'kom me maar uit bed vissen' dus dat hebben we ook maar gedaan :') Was erg tof, neem volgende keer wel slippers mee, rennen met dode voeten is best lastig :+
Geweldig. Super ook dat die kennis niet alsnog met een of andere smoes teruggekrabbeld is.

Ik weet niet waar je duikt, maar als dat ergens met kleigrond is zou ik in plaats van slippers dichte schoenen meenemen. Heb vorig jaar één keer met slippers gedoken, met als resultaat dat ik onderweg naar het water toe al liep te glibberen en vast werd gezogen in de modder en dat ik na twee passen in het water (nog niet eens kniediep) al languit lag. Nooit meer slippers voor mij dus.

Bedankt voor de tip! Het is gewoon zand, dan kan het wel met slippers toch? Anders doe ik ze gewoon uit als ik ga rennen. Ik stond al minstens 5 minuten met m'n blote voeten op het zand, dat wil ik niet meer. :+

Die kennis had geen keus, we hebben haar gewoon meegetrokken :')

Cupid
Berichten: 678
Geregistreerd: 26-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 18:13

Sokje_6 schreef:
Bedankt voor de tip! Het is gewoon zand, dan kan het wel met slippers toch? Anders doe ik ze gewoon uit als ik ga rennen. Ik stond al minstens 5 minuten met m'n blote voeten op het zand, dat wil ik niet meer. :+
Op zand lijkt het me prima kunnen.

Sokje_6 schreef:
Die kennis had geen keus, we hebben haar gewoon meegetrokken :')
Ik zie het helemaal voor me. Wat denk je, doet ze volgend jaar weer mee?

Sokje_6
Berichten: 3927
Geregistreerd: 26-07-09
Woonplaats: Up in the sky

Re: Nieuwjaarsduik 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 18:14

Hahaha, denk het niet :') Heel trauma! Veel foto's gemaakt ook, chantagemateriaal hahaha :+

Sodeletuut

Berichten: 21303
Geregistreerd: 14-08-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 21:29

Het was heeeel leuk! :):) En mijn tophond Levi deed ook mee! <3
Afbeelding

Daantjee12

Berichten: 3082
Geregistreerd: 17-03-09
Woonplaats: Delft

Re: Nieuwjaarsduik 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 21:33

Wat een schattige foto!

Was echt onwijs leuk! waren met 538 mensen, 2x zoveel als vorig jaar (Rockanje) Jammer alleen dat het uitliep omdat mensen om 5 voor 12 nog in de rij stonden om in te schrijven. Was echt heel leuk!

Nicje87

Berichten: 9849
Geregistreerd: 26-06-06

Re: Nieuwjaarsduik 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 11:23

Ik ben niet meer gegaan. Een vriendin van mij had afgezegd... Op naar volgend jaar dus!!

Avalon_

Berichten: 1242
Geregistreerd: 09-07-08

Re: Nieuwjaarsduik 2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-14 11:35

Verdorie, ik baalde als een stekker. Maar was ziek en koortsig dus heb maar besloten dat het minder verstandig was om dan in het koude water te duiken. Oudjaarsdag nog net uitgezeten en toen lekker op bedje gegaan.

Pikkepor

Berichten: 3704
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Re: Nieuwjaarsduik 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 13:54

Wij hebben ook gedoken! Heel tof!
In je bikini op het strand was helemaal niet koud eigenlijk! Het water wel!
Wij waren eigenlijk nogal laat met inschrijven. Het was tot 13:45 inschrijven (Domburg) en wij waren er pas om 13:53. En na ons sloten de inschrijvingen: 407 mensen :)

Ik vond het heel gaaf, maar wel eenmalig denk ik! Hahaha

Margoooo

Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Nieuwjaarsduik 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 15:39

Ik heb in Scheveningen gedoken, vond het niet heel koud, behalve aan je voeten.. Sokken hielpen niet echt hahaha. Maar vond het wel weer onwijs leuk :D

Er waren een paar meiden verkleed als Sims poppetjes, echt superleuk! Ze hadden huidskleurig ondergoed aan met zo'n geblurred balkje ervoor, en een groen diamantje boven hun hoofd, echt geweldig!