TNT Pakket Verstuurd, Schade Wat Nu?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41648
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 21:10

opisop_shop schreef:
maar als je er een sticker met 'breekbaar' op zet, wordt het dan handmatig gedaan? Of alsnog met die machines?


Volgens de postbeambte hier handmatig :). Nu weet ik niet of er verschil zit tussen aangetekend/verzekerd of niet, maar dat lijkt me niet. Echter verzend ik dus altijd aangetekend/verzekerd.

Brainless

Berichten: 29747
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 21:26

hanny_jelke schreef:
dat klopt, maar als jij het goed ingepakt hebt naar jou mening, en er lopen toch schade op,
en de koper stapt daar mee naar de politie, dan is het mijn woord tegen de koper.
kans is klein dat de koper dan in het gelijk gesteld wordt lijkt mij

Daar heeft de politie niets mee te maken, het is nl. een civiele zaak.
Het is aan de verzender te bewijzen dat alles goed is gegaan.

kimberley12
Berichten: 1577
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Ergens in een klein dorpje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-13 22:32

Brainless schreef:
Ook kan de ontvanger niet TNT aansprakelijk stellen voor schade (stel het pakket is kapot geleverd), dat kan alleen de verzender.


TNT moet de doos accepteren voor verzenden, en moeten erna kijken of de doos niet kapot is.
Ik heb zelf vermoeden dat er iets zwaars op de doos is gezet....Maar dit kan je nooit bewijzen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41648
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: TNT Pakket Verstuurd, Schade Wat Nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 22:38

Om wat voor schade gaat het, TS?

Rennie89
Berichten: 37258
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: TNT Pakket Verstuurd, Schade Wat Nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 22:39

TS heb je een foto van de schade? Ik pak het altijd dubbel in. Doe er krantenpapier bij, in doos en dan helemaal intapen met ducktape :') niet iedereen zal blij zijn met zo'n vreselijk hardhandig pakketje, maar het is iig een stuk veiliger.

kimberley12
Berichten: 1577
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Ergens in een klein dorpje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-13 22:45

lifaya schreef:
TS heb je een foto van de schade? Ik pak het altijd dubbel in. Doe er krantenpapier bij, in doos en dan helemaal intapen met ducktape :') niet iedereen zal blij zijn met zo'n vreselijk hardhandig pakketje, maar het is iig een stuk veiliger.


Lifaya, ze heeft me wel een foto gestuurd waar de schade op te zien is, niet van het pakket.
Ik weet alleen niet hoe ik een foto moet plaatsen hier?

Rennie89
Berichten: 37258
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: TNT Pakket Verstuurd, Schade Wat Nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 22:47

[ img ] link [/ img ] en dan spaties weg

kimberley12
Berichten: 1577
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Ergens in een klein dorpje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-13 22:50

lifaya schreef:
[ img ] link [/ img ] en dan spaties weg


Link? Ja, maar heb ze op de laptop staan, sorry ben niet zo heel handig hiermee.

Rennie89
Berichten: 37258
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: TNT Pakket Verstuurd, Schade Wat Nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 22:53

link is de link wat je krijgt als je een foto upload. Alles staat ergens in de bokt help uitgelegd

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41648
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 22:55

Ga naar http://www.imgur.com, daar klik je aan dat je een foto van je computer wilt uploaden. Klik computer aan, dan opent je computer een scherm waarin je de foto kunt selecteren, klik op openen, hij uploadt automatisch.

Als imgur klaar is krijg je de foto te zien en daarnaast een linkjes. Kopieer de link met eromheen en plak deze hier.

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 22:57

Je moet de foto even uploaden op bv mijnalbum.nl. dan als de foto geupload is klik je erop. die link plaats je tussen [ img ] link [/ img ]

Je kan anders ook de foto even pb'en naar mij dan plaats ik m wel even :)

edit: o wacht dan moet je m ook eerst uploaden haha.
Je kan anders ook even whatsappen, dan moet je even een pbtje sturen met je nummer ;)
Laatst bijgewerkt door _Dracarys op 19-12-13 22:59, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne
Berichten: 38317
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 22:58

Een standaard pakket van 6,75 is volgens mij altijd tot 500 euro verzekerd. Dus misschien toch maar eens uitzoeken hoe dat nu precies zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 22:58

Ik vind het een beetje onzin dat sommigen zeggen ja verantwoording is voor de verkoper.

Ik heb ook eens mee gemaakt dat ik laarzen had verkocht die ik al een tijdje had die maat 39 waren voor wat ik wist, ik heb maat 39 en ze zaten mij helemaal prima. Had k ze verkocht en verzonden.
Krijg ik dikke haat mail ja ze zijn beschadigd en helemaal niet maat 39 want ze zijn me te groot ik wil m'n geld terug je regelt t maar anders bel ik de politie.
Weet je wat ik dan doe? Zo iemand in de blocklist zetten. Laat maar komen, hoe willen ze ten 1e aan m'n adres komen en dan nog, als je politie belt zegt die ook ja eigen risico klaar.

Nou klaar, nooit weer wat van gehoord hoor.
Zou gewoon t zelfde doen, haar probleem. Had ze ze maar op moeten halen, had ze de schoenen kunnen bekijken en zo kunnen mee nemen, zij kiest voor t verzenden dus haar probleem.

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 22:59

ben ook heel benieuwd. Ik heb weleens servies delen via marktplaats verzonden...echt heel goed ingepakt en gewoon netjes aangekomen.

Hoezo direct haar probleem???

Ik zou als verkoper er iig wel alles aan doen om de klant te helpen door oa een klacht in te dienen bij de TNTpost

kimberley12
Berichten: 1577
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Ergens in een klein dorpje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-13 23:00

bigone schreef:
Een standaard pakket van 6,75 is volgens mij altijd tot 500 euro verzekerd. Dus misschien toch maar eens uitzoeken hoe dat nu precies zit.


Volgens mij is dat alleen zo als het pakket aangetekend en verzekerd is, maar durf het niet
met zekerheid te zeggen.

Alja

Berichten: 25616
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: TNT Pakket Verstuurd, Schade Wat Nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 23:02

kijk voor de aardigheid eens op de facebook van post.nl daar staan zoveel klachten op en zolang het niet aangetekend is doen ze helemaal niks voor je :(

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41648
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 23:08

bigone schreef:
Een standaard pakket van 6,75 is volgens mij altijd tot 500 euro verzekerd. Dus misschien toch maar eens uitzoeken hoe dat nu precies zit.

Nee. Alleen aangetekend en verzekerd zijn verzekerd.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41648
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 23:09

studiemiep schreef:
ben ook heel benieuwd. Ik heb weleens servies delen via marktplaats verzonden...echt heel goed ingepakt en gewoon netjes aangekomen.

Hoezo direct haar probleem???

Ik zou als verkoper er iig wel alles aan doen om de klant te helpen door oa een klacht in te dienen bij de TNTpost

Omdat je als verzender de opdrachtgever bent en daarmee dus verantwoordelijk voor het pakket, tot het afgeleverd is. Brainless heeft het al prima uitgelegd.

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 23:16

betreffende foto:
Afbeelding

kimberley12
Berichten: 1577
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Ergens in een klein dorpje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-13 23:18

_San87_ schreef:
studiemiep schreef:
ben ook heel benieuwd. Ik heb weleens servies delen via marktplaats verzonden...echt heel goed ingepakt en gewoon netjes aangekomen.

Hoezo direct haar probleem???

Ik zou als verkoper er iig wel alles aan doen om de klant te helpen door oa een klacht in te dienen bij de TNTpost

Omdat je als verzender de opdrachtgever bent en daarmee dus verantwoordelijk voor het pakket, tot het afgeleverd is. Brainless heeft het al prima uitgelegd.


Niet helemaal mee eens, want ook al heb je het nog zo goed verpakt en netjes verzonden, bij de balie, moeten ze ook naar het pakket kijken of het goedgekeurd is om te verzenden. Als verkoper ben je afhankelijk van de vervoerder hoe hun met de pakketten omgaan, dat heb je niet zelf in de hand.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41648
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 23:21

kimberley12 schreef:
_San87_ schreef:
Omdat je als verzender de opdrachtgever bent en daarmee dus verantwoordelijk voor het pakket, tot het afgeleverd is. Brainless heeft het al prima uitgelegd.


Niet helemaal mee eens, want ook al heb je het nog zo goed verpakt en netjes verzonden, bij de balie, moeten ze ook naar het pakket kijken of het goedgekeurd is om te verzenden. Als verkoper ben je afhankelijk van de vervoerder hoe hun met de pakketten omgaan, dat heb je niet zelf in de hand.

Jij en blijft verantwoordelijk.

BigOne
Berichten: 38317
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 23:22

En heb je ook nog een foto van de advertentie, vraag de ontvanger om een foto van de verpakking die er om zat. Ik kan me inderdaad voorstellen dat je pislink word als je zoiets thuisgestuurd krijgt. Ongeacht wie er schuldig is.

kimberley12
Berichten: 1577
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Ergens in een klein dorpje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-13 23:24

bigone schreef:
En heb je ook nog een foto van de advertentie, vraag de ontvanger om een foto van de verpakking die er om zat. Ik kan me inderdaad voorstellen dat je pislink word als je zoiets thuisgestuurd krijgt. Ongeacht wie er schuldig is.


Nee, die heb ik helaas niet meer, omdat ik hem eraf gehaald had, toen het geld bijgeschreven was.
Maar in het vervolg maak ik overal een printscreen van.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41648
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: TNT Pakket Verstuurd, Schade Wat Nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 23:26

En dan? Voor eigen risico gaat toch niet op.

prugelpiet

Berichten: 12569
Geregistreerd: 20-01-12

Re: TNT Pakket Verstuurd, Schade Wat Nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 23:30

Hmm, die schade vind ik knap om ik eem doos op te lopen... lijkt wel alsof stug leer is gevouwen.