Zusje zomaar uit huis gehaald door jeugdzorg

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mavelle

Berichten: 4747
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 22:37

Wat rot meis, sterkte! Dr is nu helaas even niets wat je d'r aan kunt doen. Hopelijk willen je ouders je vertellen hoe dit zo gekomen is.

Maaike162

Berichten: 740
Geregistreerd: 06-11-12

Re: Zusje zomaar uit huis gehaald door jeugdzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 22:39

Sterkte! LIjkt me heel erg schrikken! Helaas kan je er idd weinig aan doen...

Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 22:40

Ik zou je ouders aanraden om een advocaat in de arm te nemen, zodat in elk geval duidelijk is wat er nou precies aan de hand is. En verder inderdaad voorzichtig zijn met wat je op internet zet. (Alles wat je zegt kan tegen je gebruikt worden.) Veel sterkte.

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9328
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: Zusje zomaar uit huis gehaald door jeugdzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 22:45

Hey hey,
Wat erg voor jullie.
Helaas hebben wij ook jaren last maar dan ook echt last van jeugdzorg gehad.
Bah bah bah bah wat een idiote zooi is dat.
Ze maken je hele gezin kapot!! Ook bij ons stonden de rapporten vol met zeer veel leugens en onwaarheden. En dit waren geen kleine dingetjes! Mijn ouders hebben toen een advocaat in de hand genomen waardoor een hoop terug gedraaid is. Ook hier wilde ze in ons geval mijn broertje uit huis plaatsen, want mijn ouders zouden geen goede ouders zijn.
Nu weet ik natuurlijk niet hoe en wat er is gebeurd bij jullie, maar wil je ten zeerste aanraden NIETS maar dan ook NIETS op internet te zetten. Jeugdzorg gaat heeeeeel ver met bepaalde dingen nazoeken dat je beter erg goed op kan letten.

Nant

Berichten: 1655
Geregistreerd: 04-06-10
Woonplaats: De Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 22:48

Heel naar wat er is gebeurd TS en wat vervelend dat ze niet meer uitleg aan je geven.
Verder ga ik wel mee met de mensen hier boven. Ik zou oppassen met alles wat je op bokt zet. Ik weet dat het lastig is als iedereen het uit je probeert te trekken.

Sterkte TS ik hoop dat er voor jou snel duidelijkheid komt!

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 22:55

Meid, wat naar zeg..ik weet niet hoe oud je bent..maar in meeste gevallen handelt bjz pas na bepaalde meldingen (noem die aub niet openbaar hier) en ook al vind jij ze leugens, of onterechte beschuldigingen..je zusje is pas 1,5 en kan nog niet voor zichzelf spreken. Over het algemeen moet er sprake zijn van een crisis (denk bv aan verwaarlozing en mishandeling) en dan pas wordt ze tijdelijk uit huis geplaatst en later zal de kinderrechter zich erover buigen..bjz had hier enkel toestemming voor nodig.

Het enige wat je zou kunnen doen, is rustig afwachten en desnoods met je ouders om de tafel gaan, goed de beschuldigingen bespreken en voor jezelf kijken in hoeverre deze waar zouden kunnen zijn, om de actie van bjz beter te kunnen begrijpen...losstaand van het feit dat je van je ouders houd..
..en verder? Vooral niet in details treden hier openbaar..jij weet wat wel en niet waar is en als het zover is, zullen ze wellicht ook met jou komen praten, als je onder de 18 jaar bent..

Ikzelf ben niet een groot fan van bjz (en dat is nog zacht uitgedrukt), dit om priveredenen vanuit mijn werk 2 jaar terug en vanuit mijn nabije omgeving..hoe de omstandigheden en het handelen tegenwoordig is, kan ik dus niet over oordelen..maar ik herinner me nog wel een dramatisch verdrietig topic van een moeder hier op bokt, die zich moest bewijzen tegenover bjz, dat ze wél goed voor haar kinderen zorgde..puur en alleen maar wegens meldingen van buitenaf..zonder pardon stonden zij op de stoep.
Dat verhaal en mijn eigen ervaringen, maakt het dat ik bjz behoorlijk in twijfel trek en nu met de nieuwe regeerakkoorden en bezuinigingen, vermoed ik zomaar, dat er niet beter gehandeld kan worden, dan 2 jaar terug..Beetje Partij voor de Dieren gevoel erbij..maargoed, das een heel andere discussie en wil daar jouw topic dan ook niet verder mee vullen ;)

Wil je wel veel sterkte wensen..want beangstigend en verdrietig is dit wel voor je!