Nu vraag ik mij af (als kassamedewerkster) wat nou echte irritaties zijn als medewerker aan een kassa. Ik was namelijk het topic aan het lezen over de raarste opmerkingen van kassamedewerksters, maar andersom maken wij ook genoeg mee.

Wij hebben bijvoorbeeld bij de Albert Heijn koekjes bij de kassa staan. Die mogen wij uitdelen aan kinderen uiteraard. Wat mij nou zo hindert is dat die kinderen letterlijk bijna in mijn kassa kruipen om een koekje te krijgen, en daarbij ook nog heel brutaal 'koekje, koekje!' gaan schreeuwen. Nu snap ik het wel, maar wat ik niet snap is dat de ouders dan ook nog mij aankijken met een blik van geef je het nog of hoe zit het? Als mijn kinderen zo staan te schooien om een koekje zou ik ze op een stoel neerzetten en ze vooral geen koekje geven. Ik geef dan ook gewoon met tegenzin een koekje. Akelige schooiers. xD
En mensen die uitgebreid het bonnetje gaan controleren bij mijn kassa (waar ik het echt van op mijn zenuwen krijg) en daarna meteen beginnen met zeiken. Dan stuur ik ze door naar de infobalie en als ze dan zonder resultaat naar buiten lopen, dat vind ik nou echt genieten.
Ik ben erg benieuwd naar jullie verhalen als medewerker van een kassa.

en beter dat een paar koekjes gebroken zijn dan dat mensen 10 minuten in de rij moeten staan en niet meer terug komen omdat het te lang duurde denk ik.