Ex blijft me lastig vallen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Petrichor

Berichten: 10538
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 12:57

daantjuhhh schreef:
Gedumpt?

Iemand waar je 2 jaar een relatie mee hebt gehad die dump je niet.
Dan maak je het uit.


Sorry. Niet ontopic en snap ook wel dat dat waarschijnlijk te maken heeft met hoe hij nu doet.


Ik denk dat hij inderdaad bang is omdat hij de controle kwijt is.
Het is heel knap van je dat je voor je zelf op komt en niet overstag gaat omdat hij nu dit doet.

Ik zou overigens hier wel mee naar de politie gaan.

Stalken kan echt heel lang duren als je niet optijd ingrijpt.

Ik hoop echt dat je er snel van af bent.


Inderdaad zeg gedumpt??

Ik begrijp heel erg goed dat hij zich zo voelt en hij zo doet als jij hem zo even 'dumpt', arme jongen de wereld moet onder zijn voeten weg gezakt zijn..

Na 2 jaar ga je een gesprek aan en leg je je gevoelens uit dat komt heel anders over. Hij heeft 2 jaar lang van alles voor jou gedaan en zo op een dag dump je hem even ik kom hier met de kop niet bij dat mensen zo gemeen kunnen zijn. :n :n

Veseosunce
Berichten: 4668
Geregistreerd: 30-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 13:00

Limanade schreef:
Och ik had ook zo'n ex die dreigde met zelfmoord.. heb hem aangeboden om te kijken hoelaat de intercity's rijden

Negeren negeren negeren.. dat is mijn advies aan jou



Pardon?! Ben ik de enige dit dat echt gewoon echt kansloos vind.. Aanbieden hoe laat de intercity's rijden.. Mijn god...

TS, inderdaad de politie is vaak het enige wat helpt. :) Goed dat je daar ook naar toe stapt en z'n nummers bij je GSM operator laat blokkeren

JJane
Berichten: 1885
Geregistreerd: 22-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 13:00

Zo ts oliebol voor je dat hij het zo slecht oppakt. Maar wel fijn voor je dat je er op tijd achter bent dat hij niet zo goed met de tegenslagen van het leven om kan gaan.
Ook ik ben een aantal jaren geleden gestalkt door een ex vriendje. Alle emoties op een dag lief, leuk, gezellig, geïrriteerd, boos en agressief wisselden elkaar constant af. Hele pagina's sms, bossen rozen enz enz. Ook hij driegde met zelfmoord en heeft uiteindelijk mijn auto total los geschopt.
Ben zo blij dat ik van hem af was.

Hutcherson

Berichten: 7363
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 13:01

Compleet negeren.
Ook geen neutrale smsjes of berichtne terug. Telefoon niet oppakken, niks. gewoon helemaal niks.
Laat hem maar in zn eigen sop gaarkoken.

als je hem ergens ziet, negeer hem..
Als hij dreigt met zelfmoord, laat hem maar.

Dit is puur aanstellerig gedrag in mijn ogen. hij wil je aandacht en doet hier alles aan.

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 13:02

Jilletje schreef:
Dumpen is ook niet een nette manier om een relatie te verbreken :=

Hoewel de jongen in kwestie ook zeker niet bezig is zoals het hoort 'snap' ik zijn reactie wel.
Ik wil zijn gedrag niet goed praten!

Maar als ik nu opeens gedumpt zou worden zou ik ook behoorlijk van slag zijn.

Waarom heb je niet een nettere manier gekozen om de relatie te beeindigen? Dat zou je wellicht een hoop ellende bespaart gebleven zijn



Ik denk dat TS het alleen maar zo hier verwoord heeft.
Denk niet dat ze tegen haar ex gezegd heeft; Ik dump je, of ik maak het uit.
Ze zou vast wel wat anders hebben gezegd dan dat.
Ze heeft vast wel gezegd waarom ze de relatie verbreekt.
"Het uitmaken" dat zeggen kinderen van 13 jaar tegen hun vriendje.
TS is 20 dus ze zal vast wel meer nagedacht hebben over haar woorden dan "Ik maak het uit" of "Ik dump je".
Iemand van deze leeftijd (ga ik dan vanuit) zal vertellen waarom. Gevoel van TS was er niet meer, dus ga er van uit dat ze dit ook heeft gezegd.
Mensen trekken te snel een oordeel. Het staat maar op Bokt hoor. :')

YellowGray
Berichten: 1049
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 13:04

Ik ging er eigenlijk gewoon vanuit dat 'gedumpt' en 'uitgemaakt' synoniemen waren en dat het niet echt betekent dat het op een botte nare manier is gegaan. Mijn ex heeft het uitgemaakt na 2,5 jaar, en ik vertelde ook weleens dat ik 'gedumpt' was, ook al ging het allemaal heel netjes en hebben we er lang over gepraat.

Lente
Berichten: 27802
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 13:26

Veseosunce schreef:
Limanade schreef:
Och ik had ook zo'n ex die dreigde met zelfmoord.. heb hem aangeboden om te kijken hoelaat de intercity's rijden

Negeren negeren negeren.. dat is mijn advies aan jou



Pardon?! Ben ik de enige dit dat echt gewoon echt kansloos vind.. Aanbieden hoe laat de intercity's rijden.. Mijn god...

TS, inderdaad de politie is vaak het enige wat helpt. :) Goed dat je daar ook naar toe stapt en z'n nummers bij je GSM operator laat blokkeren


Denk dat je je zo'n situatie niet kan voorstellen. Mijn ex stond voor de flat te schreeuwen dat hij voor een trein ging springen. Ik heb precies hetzelfde gezegd als Limanade. "Zal ik voor je kijken hoe laat de intercity langs komt?"

Want ik wist dat hij het gebruikte om me te manipuleren. Zodra hij wegliep heb ik de politie gebeld om te zeggen dat hij in verwarde toestand buiten liep en wat hij en ik gezegd hadden. Was het beste wat ik had kunnen zeggen op dat moment.

Later op de avond heeft hij met een mes staan zwaaien, is hij op mijn rug gesprongen, kwam hij dreigend op me af dat hij wilde dat ik hem zou wurgen met zijn sjaal...

Je kan je de situatie niet voorstellen.

miekel92

Berichten: 1148
Geregistreerd: 16-04-06
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 14:19

He wat vervelend meid!
Als je je niet meer veilig voelt: aangifte doen.
Misschien niet zo aardig voor hem maar je moet voor jezelf kiezen.
En hij moet leren accepteren dat het over is.
Veel sterkte in ieder geval!

Limitless

Berichten: 2518
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: In my head

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 14:21

Mijn ex was ook redelijk maf, maar hij stalkte niet. Die spoorde gewoon niet (hij was vreemdgegaan tijdens de hele relatie) en dreigde toen het definitief over was heel vaak met zelfmoord, zat op mijn verjaardag jankend voor me op de knieen (waar ik echt niet van gediend was) en verkondigde maar constant dat ik niemand meer zou vinden die mij zou accepteren. Heb ongeveer 2 maanden nog contact gehouden via msn en toen hij ineens zei dat hij in zijn arm mijn initialen (en die van zijn ex) in zijn arm had gekrast heb ik definitief het contact verbroken. Achterlijk jong.. :\

Ik kan je alleen maar aanraden, net als wat de rest zegt, gewoon aangifte te doen en niet zoals ik deed contact houden. Die van mij stalkte dan wel niet, maar die maakte me wel knettergek door zo te doen waardoor ik geen contact durfde te verbreken.

fourseasons

Berichten: 4788
Geregistreerd: 07-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 14:25

LoveUggs schreef:
Mijn ex kreeg zelfs losse handjes... :(
Heb je het sms'je bewaard waarin de dreiging over je opleiding staat?
Laat die aan je mentor ofzo zien, stel mocht er wat gebeuren komende tijd, waar jij niets mee te maken hebt maar toch de schuld van krijgt, weten ze van dit gebeuren af.

Dat vind ik ook een goede! Ik neem aan dat je ouders dit ook allemaal weten?

Verder zelf niet op gaan reageren maar wel alles bewaren op je mobiel en ook op je computer! Mocht een van de twee kapot gaan heb je altijd nog het bewijs.

YellowGray
Berichten: 1049
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Utrecht

Re: Ex blijft me lastig vallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 14:46

Ja, ik zou ook zeker alles bewaren. Ik zou zelf geneigd zijn om zulke sms'jes of voicemails meteen weg te gooien, maar als er toch iets gevaarlijks gebeurd dan kun je die dingen maar beter nog hebben.

AdnerB

Berichten: 4418
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: vlak bij je ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 14:56

probeer alles te negeren hoe moeilijk dat ook is..

de politie wil graag dat je alles bewaard en opschrijft hoe vaan hij voor je heeft gestaan/je gebeld heeft enz..
daar kunnen ze wat mee!
maak in ieder geval melding..als het echt uit de hand loopt kan je aangifte doen.

helaas ook ervaringsdeskundige :\

FNews
Berichten: 2721
Geregistreerd: 10-06-11

Re: Ex blijft me lastig vallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 15:08

Dikke knuffel TS :(:)

Probeer altijd bij iemand te zijn, je weet maar nooit wat er gebeurd als je hem tegen komt.
Om zijn nummer te laten blokkeren hoef je niet naar je operator, daar heb je een gratis app voor, je krijgt dan een melding wanneer dat hij gebeld heeft of een bericht heeft gestuurd.
En voor dat zelfmoord, degene die het hardop zegt doen het niet.

hahahatsjoe

Berichten: 2396
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 15:15

FNews, hier moet ik toch even op reageren, dat is dus niet zo weet ik uit ervaring. Maar in het algemeen: als iemand met zelfmoord gaat dreigen, nooit op in gaan, dat is zijn of haar eigen verantwoordelijkheid, nooit de jouwe dus maak het ook niet van jou.
Laatst bijgewerkt door hahahatsjoe op 18-12-13 15:18, in het totaal 1 keer bewerkt

FNews
Berichten: 2721
Geregistreerd: 10-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 15:17

hahahatsjoe schreef:
FNews, hier moet ik toch even op reageren, dat is dus niet zo weet ik uit ervaring.


Mag ik vragen over welk puntje je het hebt?

hahahatsjoe

Berichten: 2396
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 15:18

FNews schreef:
hahahatsjoe schreef:
FNews, hier moet ik toch even op reageren, dat is dus niet zo weet ik uit ervaring.


Mag ik vragen over welk puntje je het hebt?


En voor dat zelfmoord, degene die het hardop zegt doen het niet. Dat puntje dus.

FNews
Berichten: 2721
Geregistreerd: 10-06-11

Re: Ex blijft me lastig vallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 15:20

Hahahatsjoe, Ik weet dat wel zo ook uit ervaring.

Jilletje

Berichten: 8174
Geregistreerd: 18-11-06
Woonplaats: Limmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 15:22

Gezondheid :+

hahahatsjoe

Berichten: 2396
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 15:23

FNews schreef:
Hahahatsjoe, Ik weet dat wel zo ook uit ervaring.


Nou ze doen het dus wel...

Lusitana

Berichten: 22441
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 15:26

Het is een vrij natuurlijke reactie van mannen en hier in Portugal heeft het tot gevolg dat er nogal wat exen vermoord worden. Rond de 4 per maand en dan hebben we het niet over die aangevallen zijn en het overleefd hebben, of die bedreigd worden, dat is ook nog een flink aantal.
Ik heb ook met zo´n gek te maken gehad en ben naar een ander deel van Portugal verhuisd om het risico te beperken, maar binnen een maand zat hij bij een ander in huis, waar hij trouwens uitgezet is en kort daarna had hij vrouw en twee kindertjes. Ik bedoel maar, ondanks als zijn gedreig, leven de exen dus nog en is hij ook op de pootjes terecht gekomen.
Maar ik ken ook gevallen waarbij een man ondanks benaderings verbod een vrouw op korte afstand heeft doodgeschoten, vaak nog met de kinderen als getuigen.
Je moet ze dus wel enigszins serieus nemen.

Mannen zijn heel heftig, gestuurd door hun hormonen, maar over het algemeen gaat het ook redelijk snel weer over, waar vrouwen een grotere kans lopen om in een langdurige depressie te raken.
Het grootste probleem waardoor ze zo woest worden is het geen controle hebben over de situatie.
Zodra ze weer wat controle over iets hebben zijn de scherpe kantjes er ook wel af.

En pleegt hij zelfmoord, so what. Jij bent niet verantwoordelijk voor zijn leven of zijn geluk.
Dat is puur manipulatie.

En idd negeren, of niet verder gaan dan "ik begrijp het". Met tegengas of te veel begrip houdt de situatie alleen langer aan.

Het beste verdwijn je even van het toneel. Vakantie of zo. Telefoon uit.

"Gek worden van liefdesverdriet", hier een en ander op een rijtje.
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/rel ... driet.html

Citaat:
Mannen en vrouwen gaan overigens wel anders om met liefdesverdriet. Mannen hebben eerder de neiging om met agressief gedrag te reageren. Zo kunnen ze hun ex-geliefde gaan stalken of duizend keer op een dag gaan bellen. Mannen hebben vaker ook de hoop dat de vrouw wel terugkomt. Zij kunnen zich niet voorstellen dat een vrouw het ook zonder hen kan.
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 18-12-13 15:29, in het totaal 1 keer bewerkt

fourseasons

Berichten: 4788
Geregistreerd: 07-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 15:28

FNews schreef:
Waarom zeg ik dan net dat ze het niet doen uit mijn ervaring?
Omdat dat bij jou zo was/is hoeft dat niet voor iedereen te gelden.

YellowGray
Berichten: 1049
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 15:31

FNews schreef:
Waarom zeg ik dan net dat ze het niet doen uit mijn ervaring?


Je kunt pas zeggen dat iemand geen zelfmoord pleegt als hij erover praat, wanneer je álle zelfmoordpogingen op aarde hebt onderzocht en geconcludeerd dat zij nooit over zelfmoord hebben gepraat. Jouw conclusie is dus per definitie niet waar, want dit kun je niet onderzocht hebben.

Het is aannemelijk dat de meeste mensen die 'dreigen' met zelfmoord dit niet daadwerkelijk zullen uitvoeren. Maar soms doen ze dit wel.

Lusitana

Berichten: 22441
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 15:38

YellowGray schreef:
Het is aannemelijk dat de meeste mensen die 'dreigen' met zelfmoord dit niet daadwerkelijk zullen uitvoeren. Maar soms doen ze dit wel.

Ja, maar dat zijn over het algemeen niet de mensen die er mee dreigen om je te manipuleren om je terug te krijgen of te houden.
Die zou ik een kopje gif toeschuiven. Rot toch op. Ik zal alles doen om iemand die in de put zit te redden, maar als het gaat om pure omkoping, eigenbelang, een dreiging om iets voor elkaar te krijgen, dan is het een ander verhaal.

Zo was hier ooit een meisje dat in een TV serie mee wilde spelen. Ze zou zich van de rotsen gooien. Toen hebben ze een nepcamera ploeg erbij gehaald voor een zogenaamd interview. Helemaal gevleid is ze in die val gelopen. En een inrichting in gegaan....
Ook een manier om er mee om te gaan, maar aan een eis toegeven omdat er anders zelfmoord wordt gepleegd kan echt niet.

ais
Berichten: 797
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Omg. Dongen (Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 15:42

Lusitana schreef:
En pleegt hij zelfmoord, so what. Jij bent niet verantwoordelijk voor zijn leven of zijn geluk.
Dat is puur manipulatie.


Ik ben het er helemaal mee eens dat jij niet verantwoordelijk bent voor zijn leven. Als hij er een puinzooi van maakt, is dat zíjn verantwoordelijkheid en niet die van jou. Hij is een volwassen vent (neem ik aan) en jij bent niet zijn moeder.
Ik snap dat het lastig is, maar ik zou zijn aandachttrekkerij zo veel mogelijk proberen te vermijden.

Ik las dat nog iemand in dit topic het vermoeden had dat die bedreigingen die niet van 'zijn' telefoon komen, misschien wel degelijk van hem afkomstig zijn. Daardoor heeft hij iets waarover hij met jou kan praten, jullie worden immers bedreigd door hetzelfde nummer..

Sterkte!

fourseasons

Berichten: 4788
Geregistreerd: 07-08-13

Re: Ex blijft me lastig vallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 16:58

''Degene die het hard op zeggen plegen geen zelfmoord'' en nu weer dat het niet waar is als ze zeggen ''als je niet terugkomt'' want toevallig heeft een vriendin van mijn moeder dat vorige week meegemaakt. En ja dat was genoeg om te overlijden en dat is dus ook gebeurd. Je kan niet zomaar aannemen dat dat voor iedereen geld want dat is niet zo maar jij zegt het als of het feiten zijn.