Kanker in directe omgeving, elkaar steunen.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
An_J

Berichten: 1486
Geregistreerd: 19-08-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 00:32

Dames,
Mooi dat jullie elkaar willen steunen.
Mijn moeder is een jaar geleden overleden. In haar leven heeft ze 2 maal borstkanker gehad, met zogenaamde genezing. Ze dacht zelf altijd dat een derde keer uitzonderlijk zou zijn... Helaas bleek het tegendeel waar. Okt vorig jaar bleek dat ze voor de 3e keer getroffen was en dit maal uitgezaaid in hersenen, lever en botten. Zo ging ze voor de mri ivm rompklachten, een half uur later was het bekend. Dit was teveel. De levensverlengende bestraling werd toegepast, zo ook gestart met de chemo's. Een echte poedersuiker tijd. Net na de 2e chemo heeft ze een longontsteking gekregen en is met spoed opgenomen. Midden in de nacht belde mijn vader in complete paniek. Een uur nadat ik in het ziekenhuis kwam is ze overleden.

Ik vond het heel heftig om, naast mijn eigen verdriet, mijn vader zo stuk te zien gaan. Inmiddels, een jaar later, besef ik nog elke dag hoe ik haar mis. Ze was mijn beste vriendin en de lievelingoma van mijn kleuterdochter. Ik wens jullie veel sterkte en kracht. Denk ook aan jezelf en laat vooral je gevoel spreken.

Ylvy

Berichten: 5210
Geregistreerd: 02-10-12

Re: Kanker in directe omgeving, elkaar steunen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 00:35

Ik meld me ook even hier,
aangezien ik het nog steeds moeilijk heb met het overlijden van mijn opa.
Hij had huidkanker en ook al hebben ze het vaker proberen te verhelpen,
is hij afgelopen juni helaas toch overleden.
Daarnaast is hij wel 85 jaar geworden, en met al zijn problemen vind ik dat heel wat.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Kanker in directe omgeving, elkaar steunen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 00:48

Mijn vader is ziek geweest, dus ik weet wat jullie doormaken, hoewel mijn vader beter is geworden. Zijn prognose was heel slecht, maar hij is er nog. En ik hoop dat jullie ouders beter worden of er in ieder geval nog een tijd zullen zijn. Heel veel sterkte. Ik vind het zo k*t voor jullie.

fourseasons

Berichten: 4788
Geregistreerd: 07-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 10:13

TailsLover1, gefeliciteerd met je verjaardag!
De rest die zich hier heeft gemeld heel veel sterkte en gecondoleerd! :(:) Belachelijk toch eigenlijk hoe vaak die rotziekte voor komt...

Apollo94

Berichten: 365
Geregistreerd: 08-02-11
Woonplaats: Hilversum

Re: Kanker in directe omgeving, elkaar steunen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 10:30

Ik wil ook graag even mijn hart luchten..

2 jaar geleden kreeg mijn oma te horen dat ze darmkanker heeft. Vervolgens is ze hier aan geopereerd en was het weg. Dit heeft maar kort geduurd want ze heeft nu al ruim een jaar weer darmkanker, maar was nu ook stipje op haar long en lever te zien.

Vrijdag is ze naar het ziekenhuis gebracht omdat ze zo ziek was en veel pijn had. Ze hebben besloten om te stoppen met de chemo, omdat die niet meer werkt..

Morgen krijgen we te horen wat ze nu nog kunnen doen. En óf er nog iets gedaan kan worden. Het is nu dus eigenlijk wachten tot ze overlijd.. Klinkt heel cru, maar daar komt het wel op neer.

Dus ik geniet maar van alle momenten die ik bij me oma kan zijn ;(

Nirvana_

Berichten: 3203
Geregistreerd: 23-01-09
Woonplaats: Arnhem

Re: Kanker in directe omgeving, elkaar steunen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 12:21

Hoe toevallig..
Eergisteren te horen gekregen dat mijn moeders borstkanker terug is. Paar jaar geleden is haar borst geamputeerd, en nu is het dus terug. We krijgen vandaag te horen welke onderzoeken ze gaan doen.

Zo veel onzekerheid...

Heel veel sterkte iedereen.

LiVetime
Berichten: 4369
Geregistreerd: 18-08-06

Re: Kanker in directe omgeving, elkaar steunen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 12:33

Jeetje zeg... Heftig Nirvana_ ! Is het terug op dezelfde plek of in andere borst?
Heeeeeeel erg veel sterkte gewenst!

Nirvana_

Berichten: 3203
Geregistreerd: 23-01-09
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 12:36

LiVetime schreef:
Jeetje zeg... Heftig Nirvana_ ! Is het terug op dezelfde plek of in andere borst?
Heeeeeeel erg veel sterkte gewenst!


Dezelfde -of wat daar nog van over was-, vreemd genoeg! Het zit wel vlak onder de huid, dus we zijn er volgens mij erg vroeg bij :)

LiVetime
Berichten: 4369
Geregistreerd: 18-08-06

Re: Kanker in directe omgeving, elkaar steunen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 12:41

Dat is een positief iets. Ik zal duimen dat het allemaal erg meevalt, ook al is het kanker en valt het daardoor juist al niet mee.

blauw00gje

Berichten: 12547
Geregistreerd: 26-11-05
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 12:43

Wat goed dat je hier een topic voor aanmaakt. Daar kan best nog wel eens behoefte aan zijn :j
Ik kan het nog even allemaal niet doorlezen maar dat ga ik later zeker doen!

Heel veel sterkte en kracht toegewenst in elk geval voor iedereen die dat nodig heeft :(:)
Ik hoop dat voor iedereen die er nu mee te maken heeft, het meevalt. Ik gun het echt niemand :n

Mijn nichtje is 2,5 week geleden overleden. Ze had borstkanker in beide borsten (1 tumor was erfelijk en 1 was hormonaal). Omdat ze wisten dat ze dit erfelijke gen had, werd ze goed in de gaten gehouden. Bijna 2 jaar geleden zijn wij op zondag nog gezellig uit eten geweest met de mannen en op dinsdag wist ze dat ze doodziek was. Zo een rare ziekte.. Ze was toen 27 en ongeveer 6 maanden zwanger van haar eerste kindje. Ze heeft toen chemo's, bestralingen en een operatie (amputatie van beide borsten) gehad.
Afgelopen september zou ze een scan krijgen of alles goed was want ze wilde graag een ''reconstructie-operatie''. Nog voor die scan hebben ze een vakantie geboekt. Ze voelde zich al even niet lekker dus is ze naar het ziekenhuis gegaan. Die hebben haar doorgestuurd naar de dokter en die heeft haar naar huis gestuurd met de mededeling dat het een longontsteking was. Ze moest maar gewoon lekker op vakantie gaan, daar zou ze van opknappen. Toen zou ze op zaterdag vertrekken naar Turkije maar op vrijdag hield ze het niet meer. Is ze weer naar het ziekenhuis gegaan en toen bleek ze tumoren te hebben in, achter en tussen haar longen en in haar hersenen. Ze zijn toen opnieuw gestart met de chemo maar haar lichaam kon het niet aan. Ze is zo ziek geweest. Toen heeft ze nog chemo gehad in de vorm van tabletten maar ze was uitbehandeld. Ze is naar huis gegaan met de mededeling dat ze nog ongeveer 2 weken te leven had en na 1,5 week is ze overleden ;(

Avalon87

Berichten: 1153
Geregistreerd: 24-06-11
Woonplaats: Nuenen

Re: Kanker in directe omgeving, elkaar steunen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 12:56

Mag ik me ook melden? Al is het maar om jullie allemaal een hart onder de riem te steken..
Allebei mijn ouders zijn het afgelopen jaar overleden aan longkanker. Mijn moeder in maart, zij is elf maanden ziek geweest en mijn vader in augustus, die is maar 3 weken!! ziek geweest..
Hoewel iedere situatie anders is, kan ik me voorstellen in welke situatie jullie nu zitten. Het is echt leven tussen hoop en vrees en je voelt je zo ontzettend machteloos! Dat vond ik nog het ergste, behalve steunen kun je niet veel doen en het is niet leuk om iemand waar je zo van houd zo te zien..
Hopelijk hebben jullie allemaal ook veel steun aan de mensen om je heen, vooral in deze dagen..

Nirvana_

Berichten: 3203
Geregistreerd: 23-01-09
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 13:02

LiVetime schreef:
Dat is een positief iets. Ik zal duimen dat het allemaal erg meevalt, ook al is het kanker en valt het daardoor juist al niet mee.


Wauw, dankjewel :) Klopt, het blijft verschrikkelijk naar, maar we hopen voor het beste.

iamsam
Berichten: 248
Geregistreerd: 10-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 13:07

Ik heb mijn moeder aan kanker verloren op 4 december 1971,

ik heb mijn man verloren aan kanker op 4 december 1999.

ik ben er voor je als je me nodig hebt.

LisaD

Berichten: 2278
Geregistreerd: 26-06-07
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 13:07

Mijn vader is morgen 3 maanden geleden geopereerd aan Prostaatkanker.. hij moet volgende maand langs voor controle. Hij heeft er nog steeds veel last van.. dus het is maar kijken hoe en wat..

Als er wat is mag je me altijd een PB sturen, geld voor iedereen trouwens..

Pasamba
Berichten: 17692
Geregistreerd: 05-07-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 18:30

Wat een vreselijke berichten allemaal zeg.
Avalon87, beide ouders, dat is niet niks zeg op jouw leeftijd. Wat verschrikkelijk!

Nogmaals veel sterkte voor iedereen. :(:)

Caitlin_K
Berichten: 3761
Geregistreerd: 04-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 18:35

Hoi!

Ik wil me graag melden. Ondertussen heeft mijn lieve, 40 jarige mama ondertussen 14 jaar Non-Hodskin. Ze heeft verschillende uitzaaiingen, denk aan bot, milt, hals, kaak, leukemie... Mama heeft veel verschillende chemo's en bestralingen gehad. Niks helpt. Ondertussen maakt ze het goed. Ze zit goed in haar vel, en leeft al veel jaren langer dan dat de dokters voorspeld hadden. Ze had namelijk 6 jaar geleden al dood moeten zijn.. Mama werkt sinds kort, _/-\o_ en dat valt wel zwaar. Helaas word zo nooit meer beter..

Sinds kort, (zomervakantie dit jaar..) heeft mijn papa kanker. Het is teelbalkanker, met uitzaaiing naar de nieren. Papa is op dit moment hier voor onder behandeling.

Heel veel sterkte aan iedereen die ook deze vreselijke ziekte bij hun naasten moeten doorstaan!

TailsLover1

Berichten: 259
Geregistreerd: 27-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 19:41

naomi_g1998 schreef:
TailsLover1, gefeliciteerd met je verjaardag!
De rest die zich hier heeft gemeld heel veel sterkte en gecondoleerd! :(:) Belachelijk toch eigenlijk hoe vaak die rotziekte voor komt...


dankje!

TailsLover1

Berichten: 259
Geregistreerd: 27-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 19:42

vinos schreef:
TailsLover1 lijkt wel of je over mijn buurman praat. Wat een verschrikkelijke ziekte is het toch.


ja ik zag je profiel en praat inderdaad over je buurman. een verschrikkelijke ziekte is het inderdaad ja....

IrishDraught

Berichten: 5114
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Brabant

Re: Kanker in directe omgeving, elkaar steunen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 19:49

Pffff! meld me ook...
Misschien helpt het.

Allereerst sterkte allemaal!

Morgen wordt ik (30) geopereerd aan baarmoederhals kanker. Misschien voel ik me wat beter als ik het even kwijt kan.

M'n wereld staat op z'n kop. Maand terug m'n allereerste uitstrijkje en morgen al op de operatietafel.

LisaD

Berichten: 2278
Geregistreerd: 26-06-07
Woonplaats: Almere

Re: Kanker in directe omgeving, elkaar steunen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 20:00

@friesam: Heel veel sterkte morgen :(!

Pasamba
Berichten: 17692
Geregistreerd: 05-07-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 20:04

Heftig Friesam, sterkte inderdaad.. :(:)

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 20:05

friesam schreef:
Pffff! meld me ook...
Misschien helpt het.

Allereerst sterkte allemaal!

Morgen wordt ik (30) geopereerd aan baarmoederhals kanker. Misschien voel ik me wat beter als ik het even kwijt kan.

M'n wereld staat op z'n kop. Maand terug m'n allereerste uitstrijkje en morgen al op de operatietafel.


Heel veel sterte :(:)

Ik ben 2 jaar geleden mijn vader verloren aan Kanker! :( echt klootn, maar ja

IrishDraught

Berichten: 5114
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Brabant

Re: Kanker in directe omgeving, elkaar steunen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 20:10

Dankjewel allemaal.

Nu is het zo dat baarmoederhalskanker als ze er op tijd bij zijn goed te verwijderen is, dat weet ik over 2 weken.

Caitlin_K
Berichten: 3761
Geregistreerd: 04-05-11

Re: Kanker in directe omgeving, elkaar steunen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 20:12

Jeetje zeg, sterkte!

1metjePaard

Berichten: 389
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Alphen (nb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 20:33

Ik meld mezelf ook maar, dit jaar (29 december) is het tien jaar geleden dat mijn moeder is overleden aan uitzaaiingen van borst kanker naar de alvleesklier. Ze had toen ze wordt opgenomen op hun trouwdag al langere tijd last van haar maag, kon niet echt eten.. Na drie weken kregen we te horen dat het uitzaaiingen waren van borstkanker, vijf jaar daarvoor had ze een borst amputatie laten doen ook lymfe klieren weg laten halen...en was "schoon" zeiden ze.

8 maanden heeft ze in het ziekenhuis gelegen, 8 maanden ben ik 2 tot 3 in de week naar Tilburg gereden vanuit Den Haag. Gewoon doorwerken want ik kon het wel allemaal aan.
Heel lang (eigenlijk tot het moment van overlijden) heb ik niet willen accepteren dat mijn moeder mijn beste vriendin ongeneeslijk ziek was.

2 weken voor haar overlijden hebben we een oom van mij begraven (ook veelste jong), en 's avonds kregen we te horen dat ze niets meer konden doen voor mijn moeder.

23 december is ons peetkind geboren, haar tweede kleinkind, en op 29 december is ze overleden. Ik vergeef mezelf nooit meer dat ik juist die nacht mijn telefoon op stil heb gezet...dat ik zoveel niet heb uitgesproken.

Nu tien jaar later mis ik haar nog steeds onwijs. Later nog 3 mensen uit de familie verloren aan kanker in relatieve korte tijd.

Dus ik kan jullie aanraden vooral alles te zeggen, te schrijven aan je ouder/familie of vriendin die die vreselijke K ziekte heeft.

Sorry voor het lange verhaal!

Iedereen sterkte!