Rare opmerkingen van winkelmedewerkers

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Billy

Berichten: 20711
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 20:21

upendo schreef:
Billy schreef:
Erg kinderachtig en klantonvriendelijk. Ze betalen net zo veel als een ander dus moet je ze iig de normale portie caramelsaus geven...

Als jij zo'n onbeschofte toon tegen mij aanslaat?
Nee hoor. :)

Ik lees niks onbeschofts, gewoon een vraag...

upendo

Berichten: 22310
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 20:22

Prima joh, ik heb wel wat beters te doen dan mezelf verdedigen! :wave:

Celiien

Berichten: 13263
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 20:23

Ik vraag ook wel eens extra pindasaus bij m'n patatje bij wijze van.. soms moet ik ervoor betalen, soms niet.. dan is het mooi meegenomen :))

Upendo, mogen wij onze mening niet meer ventileren dan?

upendo

Berichten: 22310
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 20:26

Dat wel Celiien, maar na bedreigd te zijn terwijl ik aan het werk was en de onbeschoftheid van mensen van tegenwoordig die wel degelijk in zo'n uitspraak vastzit, als jullie dat meegemaakt hebben, denk dan nog een keer na over die mening.

We worden behandeld als straatvuil, gezien als uitschot van de samenleving, uitgescholden als er te weinig friet in een bakje zit, omdat ze zelf de zak door een te weinig opengedaan autoraam trekken waardoor de friet onderaan in de zak ligt.. Ik kan me heel tevreden voelen als ik die hele pomp dan niet diep in gedrukt heb. Al zie je er niks aan omdat het grootste deel van de caramel er in het begin al uit komt. ;)
Daarnaast mats ik mensen al, want als je ziet hoeveel er officieel voor porties worden uitgedeeld, dan besteed je je geld niet meer bij de Mac.

Celiien

Berichten: 13263
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: Rare opmerkingen van winkelmedewerkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 20:28

Tjah, als jij je werk niet leuk vind moet je ander werk gaan zoeken. en heel vervelend dat je bedreigd ben tijdens het werk, maar dat is het risico van het werken met geld en producten, dan kan dat altijd gebeuren. Ik heb ook onwijs veel onbeschofte mensen aan de kassa gehad. Nou dan houd ik t 5 minutjes vol, bel de hoofdcassière of ik even naar de wc oid mag, sluit de kassa en ga naar de wc om daar a. een potje te janken of b. even tot rust te komen..

Janine1990

Berichten: 43853
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 20:29

upendo schreef:
Dat wel Celiien, maar na bedreigd te zijn terwijl ik aan het werk was en de onbeschoftheid van mensen van tegenwoordig die wel degelijk in zo'n uitspraak vastzit, als jullie dat meegemaakt hebben, denk dan nog een keer na over die mening.

We worden behandeld als straatvuil, gezien als uitschot van de samenleving, uitgescholden als er te weinig friet in een bakje zit, omdat ze zelf de zak door een te weinig opengedaan autoraam trekken waardoor de friet onderaan in de zak ligt.. Ik kan me heel tevreden voelen als ik die hele pomp dan niet in gedrukt heb. Al zie je er niks aan omdat het grootste deel van de caramel er in het begin al uit komt. ;)


_O-

Is dat niet een beeeeeeeeetje overdreven??? :')

Als het je dan niet aanstaat, zoek wat anders...

Ik vind ook dat je op je werk professioneel moet blijven. Zulke geintjes haal je maar na werktijd uit.
Ennehm... misschien is het verstandig om dit soort dingen niet op internet te zetten? Je hebt geen idee wat werkgevers tegenwoordig doen om sollicitanten na te trekken... ;)

Billy

Berichten: 20711
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 20:30

Meid, als je niet met mensen kunt omgaan, moet je zulk werk niet doen. Ik ben verpleegkundige, ik krijg ook echt wel wat naar m'n hoofd, niet iedereen is even redelijk, maar dan moet ik ook profeccioneel blijven. Hoort bij het werk....

Janine1990

Berichten: 43853
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 20:30

Billy schreef:
Meid, als je niet met mensen kunt omgaan, moet je zulk werk niet doen. Ik ben verpleegkundige, ik krijg ook echt wel wat naar m'n hoofd, niet iedereen is even redelijk, maar dan moet ik ook profeccioneel blijven. Hoort bij het werk....


Ik denk dat je als verpleegkundige een mentaal ongeveer duizend keer zwaardere baan hebt dan bij de McDonalds...

eenitraM
Berichten: 10948
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 20:31

upendo schreef:
Dat wel Celiien, maar na bedreigd te zijn terwijl ik aan het werk was en de onbeschoftheid van mensen van tegenwoordig die wel degelijk in zo'n uitspraak vastzit, als jullie dat meegemaakt hebben, denk dan nog een keer na over die mening.

We worden behandeld als straatvuil, gezien als uitschot van de samenleving, uitgescholden als er te weinig friet in een bakje zit, omdat ze zelf de zak door een te weinig opengedaan autoraam trekken waardoor de friet onderaan in de zak ligt.. Ik kan me heel tevreden voelen als ik die hele pomp dan niet diep in gedrukt heb. Al zie je er niks aan omdat het grootste deel van de caramel er in het begin al uit komt. ;)
Daarnaast mats ik mensen al, want als je ziet hoeveel er officieel voor porties worden uitgedeeld, dan besteed je je geld niet meer bij de Mac.


Zo zeg! Als ik jou zou tegenkomen heb jij aan mij de verkeerde. Arrogantie hoor ik niet te krijgen van winkelbedienden, klant is immers altijd koning. Vind het eigenlijk ook helemaal niet zo'n rare vraag of er wat meer saus bij mag? Ik krijg er normaliter ook meer M&Ms bij als ik er naar vraag.

Heb je rotwerk? Dan kap je er mee. Mooi jammer dat je bij de mac werkt. Ik zie je nu ook als straatvuil.

upendo

Berichten: 22310
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 20:33

Ik blijf er vanwege mijn collega's en flexibiliteit. :)

En nee Janine, dat is niet overdreven. Mensen kijken je niet eens aan en ik ben al uitgescholden voor 'diplomaloze poedersuiker'. ;)

En ze hebben wel wat beters te doen dan 110 werknemers na te trekken op internet hoor.

Dan zou ik beginnen met je spelling Billy. ;)
En ik kan prima met mensen omgaan hoor. Maar ik pik niet alles en ik heb al meerdere keren van het management gehoord dat dat ook prima mag.

EenitraM, arrogantie? :) Ik zie nergens arrogantie.
En wat fijn dat jij mij ziet als straatvuil! Topper hoor! Misschien moet je te rade gaan bij jezelf. Ik ga in ieder geval temmen, ik hoop dat de mods er iets aan doen want zoals je je nu uit, is niet okee.
Gelukkig ken ik jou al langer op Bokt en weet ik dat ik jouw mening niet al te serieus moet nemen.

ryukapple

Berichten: 1791
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 20:33

Limitless schreef:
Ik heb volgensmij trouwens niet echt iets meegemaakt met winkelmedewerkers.. Hooguit dat ze irritant langzaam zijn en zien dat als je je ergert (in de supermarkt) express nog langzamer gaan werken -O-


Deed dat ook heel soms had wel eens van die oude vrouwtjes die het moeilijk en ook een beetje eng vinden om te pinnen. Die doen er dan ook wat langer over. en dan staat er wel eens iemand daarachter die vind dat het te lang duurt en die staat dan keihard te zuchten en komt steeds dichter bij die vrouw staan. Bij zulke mensen nam ik ook altijd mijn tijd met scannen :+

Celiien

Berichten: 13263
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 20:34

Okee nu is t klaar ik heb getemd.
Je wordt nergens aangevallen, alleen vinden we dat je gedrag niet okee is en je daar aan kan werken. Zoiets heet jezelf ontwikkelen. Om dan vervolgens op iemand's spelling te gaan lopen zeiken, not done vind ik.

Je werk is je werk, en daar dien je je klantvriendelijk te gedragen. zodra ze dat soort dingen zeggen, kan je ook een manager of leidinggevende oid waarschuwen die het verder mag afhandelen, ipv het hef in eigen handen te nemen!
Laatst bijgewerkt door Celiien op 17-12-13 20:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Billy

Berichten: 20711
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 20:35

Oh gut, heb ik een verkeerd toetsje geraakt?
Het ligt dus niet aan de mensen, het ligt aan jouw houding, want je gaat niet op de inhoud van mijn bericht in, maar wil me alleen even pakken op een tikfout.
Gefeliciteerd hoor, en heel veel sterkte met jezelf in je verdere leven.....

eenitraM
Berichten: 10948
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 20:35

upendo schreef:
Ik blijf er vanwege mijn collega's en flexibiliteit. :)

En nee Janine, dat is niet overdreven. Mensen kijken je niet eens aan en ik ben al uitgescholden voor 'diplomaloze poedersuiker'. ;)

En ze hebben wel wat beters te doen dan 110 werknemers na te trekken op internet hoor.

Dan zou ik beginnen met je spelling Billy. ;)
En ik kan prima met mensen omgaan hoor. Maar ik pik niet alles en ik heb al meerdere keren van het management gehoord dat dat ook prima mag.

EenitraM, arrogantie? :) Ik zie nergens arrogantie.
En wat fijn dat jij mij ziet als straatvuil! Topper hoor! Misschien moet je te rade gaan bij jezelf. Ik ga in ieder geval temmen, ik hoop dat de mods er iets aan doen want zoals je je nu uit, is niet okee.
Gelukkig ken ik jou al langer op Bokt en weet ik dat ik jouw mening niet al te serieus moet nemen.


Jij ziet jezelf toch ook zo? Nja, ik heb niets tegen de mac en vind de meeste mensen echt superaardig en enorm behulpzaam :D Maar als ik zulk volk tref zoals jij zelf (en zoals je het omschrijft), dan ben je idd bij het verkeerde adres.

eclair98

Berichten: 11605
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 20:36

Ik ging (timberlands) passen. Was 39 toch niet helemaal de goede maat, 38 zat perfect, maar er was een oogje af bij de veters. Nou voor dat geld, liever niet. ''Toch maar een 39 doen?'' Eh NEE! Ondertussen nog 2 klanten helpen. Hebben maar gezegt dat we er over na zouden denken en hebben de schoenen ergens anders gekocht *\o/*

fourseasons

Berichten: 4788
Geregistreerd: 07-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 20:36

Ik heb ook getemd. EenitraM, wat een reactie zeg.

Urielle

Berichten: 50081
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 20:37

Doanique schreef:
Dat van die condooms vind ik ronduit belachelijk. Iedereen mag toch zelf weten wanneer hij of zij toe is aan seks, misschien had ze wel een speeltje en wou ze ze daar om doen. Kom op zeg... Ga je lekker met je eigen seksleven bemoeien.

Precies. Op haar 12e mag mijn dochter om een doosje condooms en een tros bananen, net zo lang oefenen tot ik weet dat ze het kan. Geen tienerzwangerschappen graag!

Celiien

Berichten: 13263
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 20:38

naomi_g1998 schreef:
Ik heb ook getemd. EenitraM, wat een reactie zeg.

Ik heb eigenlijk getemd op upendo _O-

upendo

Berichten: 22310
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 20:39

Billy, ik wil wel inhoudelijk op je ingaan, maar zoals ik het kan lezen heb jij jouw mening en ik de mijne dus gaan wij niet tot elkaar nader komen.
Naast mijn 'venijnigheid' heb ik het geschopt tot medewerker van het jaar dus ergens heb ik het vast wel goed gedaan. Mocht je me tegenkomen bij de Mac en sla je een normale toon aan? No problemo, dan tref je mij vriendelijk glimlachend, heb je een klacht? Ik los het voor je op en wil je iets speciaals, dan regel ik het voor je. Maar mensen die door blijven neuzelen, zeiken dat het allemaal wel kan terwijl dat niet mag en ik daar een aanmaning voor krijg? Ga weg. Als je het allemaal anders en beter wil, dan denk ik dat je zelf maar een fastfoodketen moet opstarten.

EenitraM, vind je het erg als ik niet meer op je reageer? Ik heb wel wat beters te doen dan opmerkingen te pikken van iemand die mij niet kent, die denkt dat ze alle opmerkingen naar mijn hoofd kan smijten en schijnbaar kennis en wijsheid in pacht heeft. Probeer het nog een keer als je een volwassen mening kan geven.

friendly
Berichten: 8402
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 20:39

Konstantine schreef:
Limitless schreef:
Ik heb volgensmij trouwens niet echt iets meegemaakt met winkelmedewerkers.. Hooguit dat ze irritant langzaam zijn en zien dat als je je ergert (in de supermarkt) express nog langzamer gaan werken -O-

Dat doe ik ook als mensen overduidelijk haast hebben en me krauwen omdat ze de dingen uit mijn handen willen grissen voor ik ze goed en wel gescand heb.
Prima dat je haast hebt, maar blijf verd*mme met je poten van me af!


Zo heb ik dus standaard een medewerker van de AH op station sloterdijk die mijn aankopen uit mijn handen grist, ongeduldig is terwijl ik mijn geld pak en dan maar net collega's gaat kletsen (hallo, je bent mij bezig nu), geen alstublieft en dank u wel kan zeggen en ongeintresseerd een "nog een fijne dag verder" kan uitbrengen. Dat je je werk niet leuk vind kan ik niks aan doen, maar ik verwacht wel dat je het respect kan opbrengen om hoe druk het ook is je wacht tot ik mijn aankopen heb neergelegd, mij aankijkt en vriendelijk aanspreekt. Krijg steeds de neiging om hier wat van te gaan zeggen, ik vind het nogal irritant dat ie het uit mijn handen grist, misschien volgende keer toch maar even doen.. ;-)

upendo

Berichten: 22310
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 20:39

Celiien schreef:
naomi_g1998 schreef:
Ik heb ook getemd. EenitraM, wat een reactie zeg.

Ik heb eigenlijk getemd op upendo _O-

Op welke post in vredesnaam? :Y)

Ik heb nergens aanstootgevende posts geplaatst hoor.

fourseasons

Berichten: 4788
Geregistreerd: 07-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 20:40

Celiien schreef:
naomi_g1998 schreef:
Ik heb ook getemd. EenitraM, wat een reactie zeg.

Ik heb eigenlijk getemd op upendo _O-

Dat mag maar ik vind iemand persoonlijk aanvallen niet echt aardig en volwassen. Lijkt me ook niet de bedoeling van dit topic om iemand straat vuil te noemen.

Celiien

Berichten: 13263
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 20:41

Niet een post in het algemeen, maar je vrij kinderachtige gedrag en de aanvallende toon die je naar iedereen aanslaat, imo. de modjes vinden het wel gegrond of niet :)

Billy

Berichten: 20711
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 20:41

Upendo, heel eerlijk gezegd ben ik mijn interesse voor je verloren na je vorige antwoord aan mij. Je hebt een hele negatieve houding tegenover andere mensen, dus misschien liggen je grieven wel ten grondslag aan jouw levenshouding.

Janine1990

Berichten: 43853
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 20:43

upendo schreef:
Ik blijf er vanwege mijn collega's en flexibiliteit. :)

En nee Janine, dat is niet overdreven. Mensen kijken je niet eens aan en ik ben al uitgescholden voor 'diplomaloze poedersuiker'. ;)

En ze hebben wel wat beters te doen dan 110 werknemers na te trekken op internet hoor.

Dan zou ik beginnen met je spelling Billy. ;)
En ik kan prima met mensen omgaan hoor. Maar ik pik niet alles en ik heb al meerdere keren van het management gehoord dat dat ook prima mag.

EenitraM, arrogantie? :) Ik zie nergens arrogantie.
En wat fijn dat jij mij ziet als straatvuil! Topper hoor! Misschien moet je te rade gaan bij jezelf. Ik ga in ieder geval temmen, ik hoop dat de mods er iets aan doen want zoals je je nu uit, is niet okee.
Gelukkig ken ik jou al langer op Bokt en weet ik dat ik jouw mening niet al te serieus moet nemen.


Je kent duidelijk de kracht van social media nog niet ;) Het is het eerste waar naar gezocht wordt nadat je CV is gelezen en interessant is bevonden.

Weetje, ik denk bij zulke dingen ook altijd maar: Actie geeft reactie....
Zo begrijp ik ook niet dat er zoveel mensen klachten hebben over wat voor winkels dan ook. Divoza bijvoorbeeld, mensen komen er met dezelfde 'problemen' als ik. En ik word vriendelijk geholpen. Terwijl anderen naar zeggen (bijvoorbeeld op Bokt, met name op Bokt) vreselijk onvriendelijk te woord worden gedaan en niet eens het gehoopte resultaat boeken.

Je eigen houding maakt het verschil. Zowel positief als negatief.

Onder andere ook te merken in dit topic ;)