18+ Onderwerp. Wie kan mij helpen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DreamOfPride
Berichten: 9
Geregistreerd: 15-12-13

Re: 18+ Onderwerp. Wie kan mij helpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-13 00:04

@Sjolvir: Mijn huidige vriend is de liefste jongen op deze wereldbol. Hij is de eerste bij wie ik me wel gewoon op mijn gemak voel... Hij is er speciaal op uitgezocht zullen we maar zeggen :')

@IZEP: Ik hoop toch echt dat het gratis is, anders is het heel simpel dan zal ik even moeten wachten ermee tot ik wel een vaste baan heb.

@noor: bedankt!

Izep

Berichten: 767
Geregistreerd: 19-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 00:08


Izep

Berichten: 767
Geregistreerd: 19-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 00:14

DreamOfPride schreef:
@Sjolvir: Mijn huidige vriend is de liefste jongen op deze wereldbol. Hij is de eerste bij wie ik me wel gewoon op mijn gemak voel... Hij is er speciaal op uitgezocht zullen we maar zeggen :')

@IZEP: Ik hoop toch echt dat het gratis is, anders is het heel simpel dan zal ik even moeten wachten ermee tot ik wel een vaste baan heb.

@noor: bedankt!



Is gratis maar gaat wel van je eigen risico af.

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/geestelijke-gezondheidszorg/vraag-en-antwoord/wie-betaalt-de-behandeling-van-mijn-psychische-problemen.html

Anonymous86
Berichten: 1977
Geregistreerd: 10-04-13
Woonplaats: in een huis naast de buren

Re: 18+ Onderwerp. Wie kan mij helpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 00:53

ik hoop voor je dat je snel een oplossing vind om het te verwerken.

Sassol

Berichten: 5254
Geregistreerd: 16-01-09
Woonplaats: Omg. Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 14:12

Wat fijn dat je een goeie jongen hebt gevonden, die je helpt groeien.

Maar er is een stuk waar hij je niet bij kan helpen, dat moet echt een professional doen. En ik ben dan ook echt verschrikkelijk boos als ik hoor hoe je afgeschreven bent bij de psycholoog als 'aandachtstrekker'. Zelfs al dacht die psycholoog dat, had die jou nog steeds moeten steunen en nog steeds moeten zoeken waarom je dan aandacht zocht.

Dichtklappen bij een psycholoog kan gebeuren, is mij ook regelmatig gebeurd, waarbij ik soms ook echt even naar buiten moest lopen en de sessie daarna gewoon klaar was. Op dat moment was ik dan gewoon helemaal leeg. Wat wel belangrijk is is om een psycholoog te vinden waar het mee klikt. Ik had het geluk dat ik bij de 2e al succes had, maar soms duurt de zoektocht wat langer. Maar ze zijn er wel en jij hebt gewoon recht op professionele zorg, die jou past.

Fred_Kroket
Berichten: 3116
Geregistreerd: 15-07-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 14:56

Ymor schreef:
Pantykous schreef:
De psychiater wordt vergoed door je zorgverzekering. Maar vergis je niet, therapie is hard werken. http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... lemen.html


Niet helemaal waar. Je hebt ook nog eigen risico en een bijdrage die je zelf moet betalen..


Het heeft alleen aanspraak op je eigen risico dat is in 2014 360 euro, er is geen eigen bijdrage meer aan het aantal zittingen en geen maximum aantal zittingen waar je recht op hebt. Je hebt wel een verwijzing nodig van je huisarts.

Mijn advies is ga naar een psychiater of psycholoog, je huisarts kan je daarbij helpen en dat is de eerste stap die je kunt doen. Dus eerst je huisarts advies vragen wat voor jou de beste weg is om geholpen te worden. Vertel dan alles zodat hij/zij je goed op weg kan helpen en naar de juiste hulpverlener kan verwijzen.

Heel veel succes!

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Re: 18+ Onderwerp. Wie kan mij helpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 02:38

jeetje wat verschrikkelijk zeg.

ik hoop dat je goede hulp kan krijgen hiermee.

sterkte met het verwerken van alles.

franka75

Berichten: 11192
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 03:23

Vaak moet je ook wel een paar psychologen af voor het klikt en dan gaat het makkelijker. zo is dat ook met mensen om je heen niet iedereen voel jueje bij op je gemak . Bij mij belde een keer eenpsychologe die dacht dat ik niet meer over straat durfde en daar het telefoongesprek mee opende. En ik had echt zoiets van ik ben toevallig net terug van het winkelen dus hoe komt u aan deze wijsheid. dat heeft nooit geklikt. Meid je hebt vreselijk veel meegemaakt en zeker er zijn vele mensen die dezelfde klachten als jij hebben en ook soortgelijke dingen hebben meegemaakt misschien is een lotgenoten groep wat voor jou dan vind je herkenning en ervaringsdeskundigen zeg maar. Ik wens je veel sterkte maar nu je begonnen bent met je verhaal hier al op te schrijven ben je op weg naar nog veel meer verbeteringen in je leven.

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 08:06

Fred_Kroket schreef:
Het heeft alleen aanspraak op je eigen risico dat is in 2014 360 euro, er is geen eigen bijdrage meer aan het aantal zittingen en geen maximum aantal zittingen waar je recht op hebt. Je hebt wel een verwijzing nodig van je huisarts.

Mijn advies is ga naar een psychiater of psycholoog, je huisarts kan je daarbij helpen en dat is de eerste stap die je kunt doen. Dus eerst je huisarts advies vragen wat voor jou de beste weg is om geholpen te worden. Vertel dan alles zodat hij/zij je goed op weg kan helpen en naar de juiste hulpverlener kan verwijzen.

Heel veel succes!


Dit is niet waar hoor. Ik loop zelf bij de psycholoog en in 2014 zitten er 5 behandelingen in je basis pakket. Zal ook verschillen bij welke zorgverzekeraar je zit

yvje86

Berichten: 2697
Geregistreerd: 18-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 09:25

Hoi! Hier enige herkenning. Ik ben vroeger ook vaak geslagen thuis. Daarna ging het verder toen ik met mijn ex-vriend was. Toen ik net mijn huidige vriend was, was ik ook vaak bang in het begin. Hij hoefde Nog maar boos te worden en ik was bang dat er klappen zouden volgen. Hij heeft me gelukkig nooit geslagen maar nu dat ik ruim 7 jaar met hem ben sla ik soms nog dicht als hij boos wordt (als er iets niet lukt oid). Ik vroeg een tijd geleden aan mijn zusje of zij dat ook had als haar vriend boos werd, zij werd dan ook bang. Ik moet zeggen dat het slijt de angst maar het duurt lang. Ik heb zelf nooit professionele hulp hiervoor gehad. Misschien helpt het om een brief te schrijven en die aan de psycholoog te laten lezen om het dichtklappen te voorkomen.
Sterke meid!

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 09:27

Jeetje meid, wat een verhaal!
Allereerst heel veel sterkte en een dikke knuffel!

Wat je ook zou kunnen proberen is een kinesioloog. Beetje hocus spokus gedoe, maar bij mij heeft het ontzettend geholpen!
Ik ben veel gepest vroeger en ik bleef daar dagelijks mee rond lopen, terwijl het al een aantal jaar geleden is. Ik heb die vrouw toen eens bij mijn paard gehad, en toen ik het echt niet meer hield ben ik zelf heen gegaan. Ze heeft iets met traumaverwerking met mij gedaan, een hele aparte maar bijzondere ervaring! Ik moet zeggen dat ik me nu gewoon echt kip lekker voel, ik weet nog precies wat er allemaal gebeurd is maar het interesseert me niks meer.
Zoiets wat jij hebt meegemaakt kan je ook niet vergeten, maar een kinesioloog kan je wel helpen met het verwerken er van.

Geen idee waar je woont, maar de vrouw waar ik geweest ben is zeker aan te raden! Je mag met eventueel ook een PB sturen ;)

anoukwendy

Berichten: 4503
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 09:36

Jeetje wat een verhaal, heel veel sterkte!! :(:)

Sassol

Berichten: 5254
Geregistreerd: 16-01-09
Woonplaats: Omg. Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 11:38

Ymor schreef:
Fred_Kroket schreef:
Het heeft alleen aanspraak op je eigen risico dat is in 2014 360 euro, er is geen eigen bijdrage meer aan het aantal zittingen en geen maximum aantal zittingen waar je recht op hebt. Je hebt wel een verwijzing nodig van je huisarts.

Mijn advies is ga naar een psychiater of psycholoog, je huisarts kan je daarbij helpen en dat is de eerste stap die je kunt doen. Dus eerst je huisarts advies vragen wat voor jou de beste weg is om geholpen te worden. Vertel dan alles zodat hij/zij je goed op weg kan helpen en naar de juiste hulpverlener kan verwijzen.

Heel veel succes!


Dit is niet waar hoor. Ik loop zelf bij de psycholoog en in 2014 zitten er 5 behandelingen in je basis pakket. Zal ook verschillen bij welke zorgverzekeraar je zit


Is dat dan toevallig eerstelijns ipv tweedelijns?

Hevonen

Berichten: 5620
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Re: 18+ Onderwerp. Wie kan mij helpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 11:48

Bah, wat onverantwoordelijk en schandalig hoe sommige mensen - 'volwassenen' - zich gedragen.

Psychologen heb je in alle soorten en maten. Er zijn echt heel slechte, maar gelukkig ook goede, waar je echt wat aan hebt. Het is soms een poosje zoeken, wat het allemaal natuurlijk niet gemakkelijker maakt. Ken je niemand die in de zorg zit? Die kennen soms goede psychologen of hebben erover gehoord.

Hoe dan ook, veel sterkte!

SternPhoto

Berichten: 6078
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 12:58

DreamOfPride schreef:
Iedereen bedankt voor alle reacties.
Mijn vriend zou het uitmaken als ik niet stopte en tja ik wil hem echt niet kwijt.
Hij weet niet alles zoals ik het nu heb geschreven maar meeste wel.
Overigens weet ik niet hoe het zit met psychiaters qua vergoedingen.
Heb geen vaste baan dus als het duur is kan ik het gewoonweg niet betalen.
Volgens die vrouw bij het ggd was het omdat ik al zo ver was gegaan te moeilijk om mij te helpen. :(


Mmm een vriend van mij Snijdde zich zelf ook behoorlijk. Had en ander verghaal achter zich maar die was ook ver heen.
Had ook zelfmoordneigingen enzo.
Die hebben ze per direct op laten nemen.

Weet niet waar je woont (mag per pb)aar hier (Almere) nemen ze je meteen op

Fred_Kroket
Berichten: 3116
Geregistreerd: 15-07-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 14:41

Ymor schreef:
Fred_Kroket schreef:
Het heeft alleen aanspraak op je eigen risico dat is in 2014 360 euro, er is geen eigen bijdrage meer aan het aantal zittingen en geen maximum aantal zittingen waar je recht op hebt. Je hebt wel een verwijzing nodig van je huisarts.

Mijn advies is ga naar een psychiater of psycholoog, je huisarts kan je daarbij helpen en dat is de eerste stap die je kunt doen. Dus eerst je huisarts advies vragen wat voor jou de beste weg is om geholpen te worden. Vertel dan alles zodat hij/zij je goed op weg kan helpen en naar de juiste hulpverlener kan verwijzen.

Heel veel succes!


Dit is niet waar hoor. Ik loop zelf bij de psycholoog en in 2014 zitten er 5 behandelingen in je basis pakket. Zal ook verschillen bij welke zorgverzekeraar je zit


Dat was in 2013, in 2014 is de regeling zoals bovenstaand. Het zit in de basisverzekering en niet in een aanvullend pakket en verschilt dus niet per verzekering.