Het is weer December, een maand vol familie-feesten en dat merk je aan alles: TV-reclames, liedjes op de radio, topics op Bokt... etc.
Het is zeker niet de enige maand in het jaar dat ik aan mijn zus denk en me veel dingen afvraag, maar wel de meest confronterende maand.
Daarom open ik dit topic, in de (kleine) hoop dat iemand mij toch de gouden tip kan geven en mij rust kan geven.
Ik ben op zoek naar mijn zus en heb zelf natuurlijk al de meest voor de hand liggende opties geprobeerd om haar te vinden.
Google, Facebook, telefoonnummers en contact met mensen die haar kenden, echter zonder resultaat.
Misschien wel het grootste probleem is dat ze haar naam gewijzigd heeft en ik niet weet waarin.
Wat meer achtergrond-informatie, al zal ik dit om verschillende redenen kort houden.
Mijn zus is uit huis gegaan 1 dag na haar 19de verjaardag, wegens de thuissituatie.
Ik was toen zelf net 16 geworden.
Een jaar later heb ik haar voor het eerst weer gezien, iets na haar 20ste verjaardag.
Nog weer een tijd later is ze bij me op bezoek geweest in het ziekenhuis.
In de tussentijd zijn er thuis nog een aantal heftige dingen gebeurd waar zij niks van weet, ze weet wel dat ze zijn gescheiden.
Nu heeft ze me tijdens haar laatste bezoek aan mij (in het ziekenhuis) verteld dat ze pas weer contact met me wil, als ik het contact met mijn moeder verbreek.
Dit laatste gesprek was in Februari 2005.
Sinds Februari 2005 heb ik geen contact meer met haar gehad (wel geprobeerd).
De kans is groot dat ze dit ook niet meer wil.
Eigenlijk zou ik me daarbij moeten neerleggen, ik snap ook dat ze met haar verleden heeft gebroken, al snap ik niet waarom dan ook met mij, aangezien ik haar nooit iets misdaan heb.
Maar ook daar kan ik mee leven.
Wat mij wel enorm bezig houdt en waar ik heel graag antwoord op zou willen hebben, is de vraag:"Gaat het goed met haar?" en "Is ze gelukkig?".
En heel misschien of ze nog weleens aan mij denkt...
Heeft iemand ervaring met situaties als deze?
Is er iemand die mij hier verder bij kan helpen of een manier weet om hier achter te komen?
Gegevens van mijn zus zijn eventueel op te vragen via PB.
Alvast heel erg bedankt!

En ik hoop dat er met respect gereageerd kan worden.