Typisch hollandse souvenirs?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
eponine
Berichten: 1598
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Brabantse!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-13 20:40

Leuke dingen komen er al voorbij! Het zijn echte canadezen.
Hoe weet ik of tulpenbollen export kwaliteit zijn, kan ik die bij een tuincentrum kopen?
Die van xenos is ook een goeie ja! Klompen..wordt misschien wat lastig, maar misschien van die mini klompjes! Goh stroopwafels echt nederlands, dat wist ik niet eens. En hagelslag, ja dat heb ik daar ook niet gezien... Dat wordt nog puzzelen denk ik hahahahaa!!

Lusitana

Berichten: 22440
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 20:41

Kirsha schreef:
Ha, bedankt voor de tip, mijn hagelslag is op. Morgen nieuwe halen bij de Lidl dus :=

Ik weet niet of het bij jullie in de aanbieding is, ik woon in Portugal waar het normaal niet in een pak te verkrijgen is en het geen hagelslag heet....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 20:41

Ja drop en stroopwafels waren altijd zeer geliefd toen ik het meenam naar het buitenland. :) Kaas zou ook nog kunnen.

Lusitana

Berichten: 22440
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 20:46

Sammie schreef:
drop, eierkoeken, delfs blauw, klompjes, roomboterbabbelaars, hagelslag, speculaas

Roomboterbabbelaars zijn in veel landen te krijgen (werthers echte doet goede zaken) en eierkoeken zijn niet echt hollands.

Lusitana

Berichten: 22440
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 20:49

Anoniem schreef:
Kaas zou ook nog kunnen.

In veel landen, zeker Canada en de VS zijn alle soorten kazen vertegenwoordigd en dus is het niet echt een leuke verrassing, daarbij moet je dan ook weten of ze van pittig of flauw houden, anders sla je totaal de plank mis...

Kirsha
Berichten: 4642
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 20:52

Lusitana schreef:
Kirsha schreef:
Ha, bedankt voor de tip, mijn hagelslag is op. Morgen nieuwe halen bij de Lidl dus :=

Ik weet niet of het bij jullie in de aanbieding is, ik woon in Portugal waar het normaal niet in een pak te verkrijgen is en het geen hagelslag heet....


Oh laat maar, dan heb ik niks gezegd :D

Drop vind ik ook een goeie! Bij ons staat het VVV-kantoor trouwens ook vol met allerlei toeristische prullen, misschien zit daar nog wat leuks tussen.

amber15
Berichten: 3549
Geregistreerd: 15-10-09
Woonplaats: Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 20:54


cam
Berichten: 3019
Geregistreerd: 09-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 22:27

Bloembollen uit een tuincentrum zijn niet goed.
Je moet ze kopen bij een bedrijf dat voor de export kweek. Bv. Bakker in Hillegom.