Nog iets minder dan 3 weken en dan begint de Kerstvreugde weer.
Traditioneel gaan wij elk jaar met een klein clubje (dit jaar 4 man + kind) Gourmetten/Steengrillen. Gezellig met z'n allen rond de plaat met een eigen pannetje erbij, een enorme bak Gourmetvlees en wat diverse groentes. Echter ben ik het dit jaar helemaal zat! Ik wil iets nieuws, iets leuks, iets meer variatie!
Wat wij standaard elk jaar doen; een bak samengestelde Gourmetvlees, wat gesneden groentes (ui, paprika, champignons en courgette) en voor de kleine pannenkoekenmix en eventueel eieren om te bakken. Dit jaar wil ik echter de bak met samengesteld Gourmetvlees achterwegen laten en zelf leuke dingen samenstellen. Onze familie is helaas geen fan van vis, dus dat is geen optie. Het zijn wel enorme vleeseters!
Wat ik tot nu toe al heb:
- Mini spiesjes met gemarineerde kip of varkensvlees, met stukjes paprika en ui ertussen
- Varkensmedaillons omwikkeld met spek
- Gekruide mini gehaktballetjes
Voor bijgerechtjes heb ik tot nu toe:
- Komkommersalade
- Aardappelsalade
- Stokbrood met kruidenboter en satésaus
Ik ben nu heel het internet aan het afstruinen, maar ik wil gewoon iets anders dan een standaard hamburgertje of slavink! Ik ben dus op zoek naar leuke receptjes voor zowel in de pannetjes als op onze steengrill (we hebben een combi gourmetset, onder ruimte voor de pannetjes en boven een steengrill). Alle suggesties zijn welkom, ook kindvriendelijke receptjes zijn meer dan welkom, aangezien het zoontje van mijn zus (4½ jaar) ook aan tafel zit.
Kom maar op met die leuke receptjes!
Even bakken en lekker opeten. En mini pizza's maken is ook lekker en leuk! Ontdoe wat witte boterhammen van hun korstjes en snijd ze op maat voor je pannetje. Je kunt natuurlijk ook echt pizzadeeg gebruiken. Beleg het met pizzaquick of tomatensaus, lekker wat groente er op, eventueel salami en hamblokjes, kaas en even in het pannetje onder de plaat, heerlijk