Jaloezie ...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Jaloezie ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 14:46

En hij wil niet communiceren, hij doet liever beledigd of zegt 'ga ik me wel bezatten'.
Maar goed dat kan nog komen, wij kennen hem natuurlijk niet, geef ik je gelijk in. Geef ook niet zo snel op, maar ja als je zo kort nog maar samen bent denk ik wel wat bezielt hem!

colinneke

Berichten: 922
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Noord - Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 15:26

Heel het topic doorgelezen en denk dat het belangrijkste al is gezegd, het is geven en nemen in een relatie en vooral ook blijven praten face to face.
Om hem nu al gelijk te dumpen vind ik nog iets te ver gaan

Mijn vriend en ik zien elkaar doordeweeks nooit dus het weekend is voor ons 2. Dit wilt niet zeggen dat we alleen maar hand in hand op de bank zitten.
Hij vindt het leuk om te gamen...nou prima ik kijk wel een film of zit te internetten op mn tablet.

Een relatie moet een aanvulling zijn op je leven....geen invulling

Hoop dat je een supertijd en veel plezier hebt met jouw paardje...en met hem ;)

KingYasFenn
Berichten: 1430
Geregistreerd: 10-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 15:35

altijd moeilijk dit.

Ik denk dat je vriend moet accepteren dat dit je hobby is en ook grotendeels je leven.
mijn vriend was ook altijd jaloers op mij als ik naar mijn dieren ging.
uiteindelijk goed en lang gesproken en besloten niet verder te gaan als hij de dingen echt zo ziet.
want ik wil ook mijn leven.

uiteindelijk kwam hij er op terug en begreep hij dat ik dingen heb waar ik van houd en waar ik voor 100% in mijn leven ook voor wil gaan,
en dat hij eigenlijk die dingen ook heeft, die ik niks vind maar waar hij wel ook wil voor gaan in zijn leven.

Nu zijn we ondertussen 1,5jaar verder en loopt het gewoon super.
ht enige wat we nu bespreken is dat ik naar mijn dieren ga op de dagen dat hij sport etc. Zodat de tijd die we zonder elkaar besteden ook echt aan alle twee de kanten benut is.. en niet iemand gewoon 'wacht' op de ander..

BigOne
Berichten: 38389
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 15:36

Ketaki schreef:
upendo schreef:
En Ketaki, 't is maar net wat je treft, ik ben heel erg blij met mn relatie, maar dat is omdat we allebei heel erg van het praten zijn. Vrouwen he. :P

ja denk dat vrouwen onder elkaar het misschien wel beter snappen, dan mannen die vrouwen moeten snappen, alhoewel er zijn vast ook mannen die je als vrouw zijnde wel in elkaars waarde laten :j :j :j :j :j

Zeker weten, ben al meer dan dertig jaar zeer happy met de mijne, bestaat echt hoor en hij heeft niets met paarden maar hij is er altijd in geval van nood. Kan ook rustig een week weg, alles loopt thuis prima door.

Loveies

Berichten: 277
Geregistreerd: 27-11-13

Re: Jaloezie ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-13 15:43

Update: Heerlijk tot rust gekomen bij paardlief en ook wel goed nagedacht. Het liep wel iets minder ontspannen dan gehoopt, maar wat wil je ook van je paard als zij al 14 maanden niet buiten de weide is gekomen en bijna 2 jaar al niet alleen op stap geweest is.. Ze heeft me onwijs trots gemaakt en laten beseffen dat ik dit écht niet kwijt wil.

Hij komt om half 4 toch even langs, hij wilde het liefste vandaag gaan praten en aangezien het voor mij ook slopend is dit heb ik besloten hem te laten komen. Ben benieuwd of hij nu ook daadwerkelijk gaat praten of blijft zeggen dat het geen probleem is dat ik mijn tijd ook aan andere dingen besteed en vervolgens over de app wat anders verteld. Maar we gaan het zien ..

Ik weet in ieder geval wel wat ik ga en wil zeggen en wat duidelijk moet zijn voor hem, wat voor hem zuipen is, is voor mij mijn paard, wat voor hem sporten is, is voor mij mijn paard etc. Hij moet accepteren dat het een deel van mijn leven is en ik liever daar mijn tijd aan besteed dan aan andere sporten/stappen, ieder z'n eigen invulling toch? Hopelijk dringt het tot hem door en krijg ik te weten waarom hij er zo moeilijk over doet..

colinneke

Berichten: 922
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Noord - Brabant

Re: Jaloezie ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 15:56

+:)+ dat het rijden goed ging en je ervan hebt genoten

Vind alleen de vergelijking zuipen => paard raar maar dat zal wel aan mij liggen

Urion
Berichten: 779
Geregistreerd: 24-01-13

Re: Jaloezie ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 16:03

Ik vind het niet raar Colinneke. De een drinkt liever een biertje om tot rust te komen en de ander gaat naar een paard.

Ik hoop dat jullie eruit komen, probeer vooral ruzie's te vermijden. Als jullie beide in het gesprek vanmiddag verhit raken en boos of gefrustreerd worden zeg dan even een pauze in te lassen, wat te drinken te pakken en rustig te worden. Daarna verder praten.

Loveies

Berichten: 277
Geregistreerd: 27-11-13

Re: Jaloezie ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-13 16:07

Ik heb niet gereden hoor, maar gewandeld. Ga er op z'n vroegst in de kerstvakantie pas op. :P Eerst ook een zadel aanschaffen.

Ik vind het ook niet erg dat dat zijn "uitlaatklep" is, maar hij zegt "Ik ga me toch klem zuipen en ben dan morgen brak, dus dan kun jij wel naar je paard". Ik denk dat colinneke dat ook raar vind, net als ikzelf.

colinneke

Berichten: 922
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Noord - Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 16:13

Loveies schreef:
Ik vind het ook niet erg dat dat zijn "uitlaatklep" is, maar hij zegt "Ik ga me toch klem zuipen en ben dan morgen brak, dus dan kun jij wel naar je paard". Ik denk dat colinneke dat ook raar vind, net als ikzelf.


Juist...dat bedoel ik...snap dat stappen een hobby kan zijn maar klem zuipen vind ik persoonlijk geen hobby. En om dan te zeggen ja nu mag jij weg want ik heb geen tijd

Loveies

Berichten: 277
Geregistreerd: 27-11-13

Re: Jaloezie ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-13 16:15

Ik ook niet, prima, maar dat hoef ik niet te horen en zeker nadat ik aangegeven heb dat ik het er onwijs moeilijk mee heb dat het zo gaat. Dat je dan überhaupt kan gaan feesten, maar dan ook nog even mededelen dat je je klem gaat zuipen, want dan ben je brak en zou ik er de "dupe" van zijn dat we elkaar niet zien, hij niet, want hij is brak dus is toch niet in staat.

Beetje moeilijk uitgelegd, hoop dat je begrijpt hoe ik het zie. ;)

colinneke

Berichten: 922
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Noord - Brabant

Re: Jaloezie ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 16:30

Klopt het als ik zeg dat je zo het gevoel krijgt dat het dan jouw schuld is dat jullie elkaar niet zien?
Dat idee krijg ik namelijk wel.

Wens je dadelijk veel succes

AvWShots

Berichten: 2510
Geregistreerd: 11-08-06
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 17:55

Tot nu toe wordt wat ik hier van je lees alleen maar erger en erger. Ik ben benieuwd hoe het vanmiddag is gegaan met het praten.

Het begon met dat hij jaloers is op je bijrijdpaard, wat maar 2x in de week is. Dat vond ik al enorm overdreven, bezitterig en egoistisch van hem.
Ondertussen mag hij wel alles doen en laten waar hij zin in heeft.

Het jaloers zijn op het paard is toch echt niet het enige wat hier misgaat.
Ik heb meer idee dat meneer zijn ware aard nu boven komt.

Vervolgens, wanneer jij hem verteld wat je dwars zit negeert hij je.
En dan kan hij om half 4 nachts wel opeens met praatjes komen, dronken hoogstwaarschijnlijk.

Je geeft aan blij te zijn dat jullie betrapt waren bij het bushokje. Dat stiekeme was dus ook al ZIJN wil, wat dus ook al niet jouw keuze was geweest. Cultuur of niet, hij hoort trots op je te zijn. Al dat klem zuipen en brak zijn hoort toch ook absoluut niet bij de cultuur, maar dat kan wel. om nog maar niet te spreken over hoe kinderachtig ik het vind om je iedere keer klem te zuipen en hier ook nog stoer over te appen. En daarbij, ben jij de dupe als hij brak is. 'S avonds een vent, 's ochtends een vent. Hij gedraagd zich echt als een klein kind, niet alleen wat betreft de drank. Misschien heb ik het gemist, wat is zijn leeftijd?
En hoe had je ooit een fatsoenlijke relatie willen opbouwen als zijn ouders niks mochten weten, denk alleen al aan kerst, verjaardagen etc. Het is toch te gek voor woorden dat het stiekem moet hij dus ook ook thuis zal liegen over waar hij is als hij naar jou gaat.

Meid, zelfrespect. Dat je je zo laat behandelen door die knul....

Loveies

Berichten: 277
Geregistreerd: 27-11-13

Re: Jaloezie ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-13 18:22

Zijn ouders hebben een restaurant dus hij moet helaas gewoon werken met de kerst..

Maar goed, we hebben een pittig gesprek gehad en ik heb duidelijk kunnen maken wat mij dwars zit en hij zei dat het niet zo bedoelt was en hij het belangrijk vind dat ik doe wat ik leuk vind. Ik heb ook meteen gezegd dat ik dat wel eerst moet zien voor ik het geloof en dat begreep hij.

Hij is dinsdag tussen een relatieprobleem gekomen en is daardoor erg geschrokken van het feit dat ik "anders" deed dan normaal en hij vond het daardoor moeilijk om mee om te gaan.

Vind dat vervelend en we hebben ook over dat probleem gepraat. Hij is namelijk erg goed bevriend met mijn achterneef die ik zelden spreek, maar hij vond het daardoor moeilijk om te zeggen wat er speelde, maar heb gezegd dat hij mij dat gewoon kan vertellen.

Al met al een goed gesprek gehad en zo voelde het voor beide. Ik hoop dat het nu weer de goede richting opgaat. Zal wel even duren voor alles weer zo wordt als het was, maar na vandaag weet ik zeker dat ik hier voor wil gaan.

Ik zal jullie nog op de hoogte houden, hij gaat zo werken dus dan spreek ik hem nauwelijks.

In ieder geval erg bedankt voor al het advies en tips over hoe ik het verder het beste aan kan pakken mogen gewoon komen, vind dat alleen maar fijn. Hij weet trouwens dat ik "advies van buitenaf" gevraagd heb en vond dit prima. :)

Anoniem

Re: Jaloezie ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 19:33

Ik snap er weinig van eigenlijk... hij kon niet goed met je praten omdat hij bevriend is met je achterneef die je zelden spreekt?
Wat heeft dat er mee te maken dan?
En als hij het niet zo bedoelde, hoe bedoelde hij het dan wel?
Krijg het gevoel dat hij je gerust wil stellen omdat hij bang is dat je het uit maakt en het dus weg wuift (wat hij heeft gezegd en hoe hij tegen je heeft gedaan, kortaf, negeren) maar dan komt het nog wel weer terug ben ik bang.

Met andere woorden:eerst zien of hij echt niet gaat zeuren als jij naar stal bent, en dan geloven!

Poiuytrewq
Berichten: 15421
Geregistreerd: 06-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 19:33

Ik moest erg lachen om je eerste zin, sorry. Ik zou meteen weg zijn, 1 maand is nog zó pril en dan al zo stikjaloers, op een paard notabene?

Respect dat je er mee door gaat. En laat je niet gek maken, als hij niet blij kan zijn voor je heeft hij zelf een probleem, gewoon doorgaan met je verzorgpaard dus. Hij zijn hobby en jij de jouwe!

Ceriadwen

Berichten: 3186
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Jaloezie ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 19:38

Ik had ook snel rechtsomkeert gemaakt, zeker als hij dan gaat zeggen dat het mijn schuld zou zijn als hij zich ging bezatten. Zijn geen hele beste karaktertrekken in mijn ogen.

Anoniem

Re: Jaloezie ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 20:53

Fijn dat jullie voor beide een goed gesprek hebben gehad, hopelijk gaat het nu inderdaad de goede kant op :)

colinneke

Berichten: 922
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Noord - Brabant

Re: Jaloezie ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 22:36

Het stukje van die achterneef begrijp ik ook niet helemaal.

Zit in 2strijd...snap omdat het zijn eerste echte relatie is dat hij alles perfect wilt doen en bang is om je te verliezen maar hij moet wel begrijpen dat het hoe het nu gaat niet werkt. Het zal nooit perfect zijn, das alleen in de romannetjes

Mooi dat jij het zelf een goed gesprek vond, nu maar hopen dat het weer de goede kant op gaat.

Tamara

Berichten: 10447
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 23:06

Heb het grootste deel van het topic gelezen en ben blij te lezen dat jullie een redelijk goed gesprek hebben gehad, hoewel ik niet helemaal uit je laatste post kom hoe dat precies een goed gesprek is geweest.

Ik proef vanuit je verhalen vooral heel erg veel onzekerheid van zijn kant. Hij heeft voor het eerst een relatie, en lijkt zich bij alles af te vragen of hij het misschien verkeerd doet, of hij dit anders moet interpreteren, of hij dit wel 'moet pikken' (vanuit de ervaring van die vriend van hem), of dit betekent dat hij jou kwijtraakt... Het lijkt haast wel een vrouw, tenminste, ik herken mezelf er enorm in, kan ook alles zo doodanalyseren terwijl er niks achter gezocht hoeft te worden :+ Daarnaast heeft hij dus moeite om het face to face te bespreken, heeft moeite om goed op een rijtje te zetten wat hem nu eigenlijk dwarszit en kan nog niet zo goed inzien dat het feit dat jij ook af en toe tijd voor zichzelf wil, niet betekent dat je van hem af wilt.

In tegenstelling tot heel veel anderen hier denk ik dat het goed is om het rustig aan te pakken met hem. Je kunt gigantisch op je strepen gaan staan (wat heel goed is, want je moet echt je eigen grenzen blijven bewaken :j ) maar je kunt ook proberen om hem wat meer tegemoet te komen in zijn onzekerheid. Je hoeft heus niet alles te verantwoorden, te plannen of tegen elkaar weg te strepen, maar geef hem ook de kans om te groeien in deze relatie. Jij staat er al heel stevig in, je houdt goed in de gaten wat je wel en niet belangrijk vindt en echt, klasse +:)+ Dat had ik niet met mijn eerste relatie, ik was compleet de weg kwijt door al die vlinders :') Maar hij is echt nog zoekende naar de goeie vorm om met elkaar om te gaan en daarbij toch jezelf niet te verliezen.

Dus mijn tip: toch blijven praten. En dan liefst dit soort dingen niet bespreken via facebook & whatsapp. Dat kan dus behoorlijk uit de hand lopen zoals je al merkt: jij wordt er boos & verdrietig van en hij put zich vervolgens uit in spijtbetuigingen want hij wilde het helemaal niet zo aanpakken. Gun hem de ruimte om te groeien in die gesprekken, probeer begrip te hebben voor het feit dat hij het niet altijd direct onder woorden krijgt. Maar spreek dan bv. af dat als hem iets dwarszit, hij dat ergens opschrijft, desnoods een brief maakt, die hij je de volgende keer dat jullie elkaar spreken, geeft. Hoeft hij het niet direct ter sprake te brengen maar kan hij het toch onder woorden brengen.

Maar blijf zeker je eigen grenzen bewaken :j Blijf rustig als hij moeite heeft met het feit dat jullie elkaar minder zien, blijf aangeven dat er nog genoeg tijd overblijft voor jullie samen en dat je ook behoefte hebt aan tijd alleen, zonder dat dat betekent dat je hem niet meer wilt. Spreek desnoods inderdaad een paar vaste momenten per week af, daar heeft hij dan hoogstwaarschijnlijk steun aan. Maar als hij dit lang volhoudt, mag je dat ook best aangeven dat je hem een kans geeft, maar dat die kans op een gegeven moment voorbij is. Maar dat hoeft echt nu nog niet, dan raakt hij misschien des te harder in paniek, gaat nog meer claimen en aangezien je het een kans wilt geven, lijkt me dat niet de juiste strategie.

In ieder geval veel wijsheid gewenst en hopelijk voor hem meer rust, zodat jullie weer meer van elkaar kunnen genieten!

Marit

Berichten: 8830
Geregistreerd: 10-04-09
Woonplaats: Velserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 23:15

Als ik toch ergens een hekel aan heb zijn het jongens die je niet meer laten doen wat je wil doen.

Het allerbelangrijkst in een relatie vind ik, jezelf kunnen zijn. En dat kun jij op dit moment duidelijk niet. Je wordt beperkt in je doen en laten. Je 'mag' je grootste hobby niet meer uitvoeren wanneer jij dat wil. Maar onthoud altijd, JIJ bent de enige die bepaald wanneer of wat jij doet. Je vriend heeft daar niets over te zeggen. Tuurlijk kun je overleggen, maar hij heeft je niets te verbieden.

Ik zou nu stoppen met dat 100 keer een gesprek aan gaan en op whatsappen en gewoon kort en bondig zeggen: "Ik hou heel veel van je, maar ik wil ook graag mezelf kunnen zijn in een relatie. Ik wil jou niet kwijt, maar mezelf ook niet. Mijn bijrijdpaard is een belangrijk deel van mij, en als je dat niet kunt accepteren, accepteer je mij niet. Dan gaat deze relatie niet werken. Ik wil best een beetje overleggen, maar ik ga hoe dan ook 2 keer in de week naar mijn bijrijdpaard wanneer ik dat graag wil, en niet wanneer jij dat graag wil."

Gewoon BAM. Nu zegt hij eigenlijk niets en jij komt ook met weinig. Zo kan het nog wel dagen door gaan. Geef hem gewoon aan wat jij van hem verlangt en wat jij wil. Kort, en duidelijk met de mededeling dat hij ervoor kan kiezen dat te accepteren en anders kan ie pleite.

Wij dames willen altijd maar blijven praten, maar k ben er al lang achter dat dat bij jongens niet werkt :+ Op een gegeven moment gewoon iets op tafel knallen en voor jezelf opkomen.

Het argument dat hij je niet kwijt wil slaat kant noch wal. Misschien moet je hem vertellen dat dit juist de manier is waarop hij je heel gauw kwijt is.

Anoniem

Re: Jaloezie ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 01:02

Tamara dit bedoelde ik in grote lijnen ook zo een btje te omschrijven. Mooi verwoord!

dwaallicht

Berichten: 3552
Geregistreerd: 27-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 11:13

Ik vind dat jullie er beide veel drama omheen maken. Hij zeurt tegen je, maar vervolgens laat je hem dagen in onzekerheid zwemmen omdat je er nog niet aan toe bent om te praten. Daardoor gaat hij zich weer raar opstellen waardoor jij weer afstandelijk doet. (Overigens vind ik het onzin dat hij zo moeilijk doet over je paardrijden)

Dan praten jullie eindelijk en dan heeft hij het over een relatieprobleem waar hij tussen gekomen is en iets met je achterneef? Het is allemaal zo vaag en moeilijk. Zou het kunnen dat jullie er allebei nog niet zo aan toe zijn?
Het lijkt mij een relatie om doodmoe van te worden. Waarom niet gewoon uitspreken wat je dwars zit, meteen, in het hier en nu, en dan is het ook klaar...ipv alle negeren en appjes enzo..

Urion
Berichten: 779
Geregistreerd: 24-01-13

Re: Jaloezie ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 15:51

Ze zijn ook nog jong he Dwaallicht, die dingen leer je ook aldoende.

AdnerB

Berichten: 4418
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: vlak bij je ;)

Re: Jaloezie ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 15:58

in de TS haar profiel staat dat ze permanent geband is??

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 17:40

AdnerB schreef:
in de TS haar profiel staat dat ze permanent geband is??

wat heeft dit hier mee te maken :? :? :?