Jaloezie ...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Loveies

Berichten: 277
Geregistreerd: 27-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-13 13:08

Ketaki schreef:
Loveies schreef:


Ik neem afstand van hem omdat ik merk dat ik er nu zelf aan onderdoor begin te gaan en gewoon ontspanning nodig heb en naar mijn paard wil. Vanavond moet hij werken en we zouden dus vanmiddag gehaast moeten praten en dat lijkt niet de beste manier.

de beste tijd is als jullie op je gemak voelen, en dan gaan praten met elkaar. :j :j :j

soms is (tijdelijk) uit elkaar gaan ook goed, vooral om te zien wat je mist en juist niet mist :)


Ik ken mezelf en ik weet dat ik nu op een punt kom dat als er nog zo'n opmerking als gisteravond komt (Ik ben morgen toch een wrak doordat ik me nu klem ga zuipen, dus je kan wel naar je paard) dat ik gewoon flip. Daarom heb ik het vandaag echt even nodig om te ontspannen voor ik uit m'n slof schiet en de situatie alleen maar erger wordt.

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 13:09

Getverdemme wat krijg ik hier een nare bijsmaak van. Ik had hem er allang uit getrapt.
Hij mag blijkbaar van alles doen, maar jij niet. Jij moet thuis netjes op hem wachten. Getver

Het is juist heel belangrijk dat je allebei je eigen dingen nog doet. Ik heb ook een bijrijdpaard. Daar ben ik in het weekend sowieso op zondag. Zondag ook nog korfbal wedstrijd. Mijn vriend zie ik alleen in het weekend. Vanavond komt hij naar mij. Morgen ben ik dus de hele dag bezig. Nu is het een paarden jongen, dus hij gaat gewoon mee. Maar echt veel tijd voor hem heb ik dus niet.

Hij accepteerd dat. Blijft ook nog wel eens thuis. Vind ie ook geen probleem. Uiteraard plan ik soms het rijden op een andere dag als dat lukt. Wil ook graag bij hem zijn, maar het moet geen gewoonte zijn.

Jouw vent wil niet eens dat je gaat en wil dat je stopt. Zit dat in zijn cultuur?
Dat de vrouwen eigenlijk thuis moeten zitten? zo ja, denk dat heel goed na of je dat wel wilt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 13:10

Ik denk persoonlijk dat hij niet precies weet wat het inhoud ( bijrijdpaard en wat een tijd dat gaat kosten ) en dat hij dus ook niet weet wat er te wachten staat en hij ook niet weet hoe hij dan op jullie onzekerheden moet inspelen en erover moet praten. Dus vermijd hij het maar terwijl jij het duidelijk uitgelegd wilt hebben..en dan krijg je dus ongemakkelijke gesprekken en situaties. Als het een gewoonte wordt, net als bijv school of werk, zal er misschien meer duidelijkheid ontstaan. Als je dit paard 6 weken geleden al had gehad, vraag ik me af, of het nu zo een issue geweest zou zijn. Hij lijkt me bang voor veranderingen omdat hij niet weet, wat dat inhoud binnen een relatie.. Als je echt gek bent op hem en hij op jou.. Zul je moeten aankijken hoe dit op langer termijn uitwerkt. Niet dat je niet meer moet praten maar wel ook dat je het even moet aanzien. Misschien ebt de onzekerheid en claimerigheid af.. En zoniet.. Dan moet je andere keuzes maken..

Loveies

Berichten: 277
Geregistreerd: 27-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-13 13:14

Nessa schreef:
Getverdemme wat krijg ik hier een nare bijsmaak van. Ik had hem er allang uit getrapt.
Hij mag blijkbaar van alles doen, maar jij niet. Jij moet thuis netjes op hem wachten. Getver

Het is juist heel belangrijk dat je allebei je eigen dingen nog doet. Ik heb ook een bijrijdpaard. Daar ben ik in het weekend sowieso op zondag. Zondag ook nog korfbal wedstrijd. Mijn vriend zie ik alleen in het weekend. Vanavond komt hij naar mij. Morgen ben ik dus de hele dag bezig. Nu is het een paarden jongen, dus hij gaat gewoon mee. Maar echt veel tijd voor hem heb ik dus niet.

Hij accepteerd dat. Blijft ook nog wel eens thuis. Vind ie ook geen probleem. Uiteraard plan ik soms het rijden op een andere dag als dat lukt. Wil ook graag bij hem zijn, maar het moet geen gewoonte zijn.

Jouw vent wil niet eens dat je gaat en wil dat je stopt. Zit dat in zijn cultuur?
Dat de vrouwen eigenlijk thuis moeten zitten? zo ja, denk dat heel goed na of je dat wel wilt


Het zit niet in zijn cultuur dat vrouwen thuis moeten zitten. Hij zegt dat hij niet wil dat ik stop, maar zijn gedrag laat gewoon iets anders merken. Hij wil zijn dingen doen en de tijd die hij over heeft en in mijn vrije tijd (dus buiten de schooluren) valt met mij doorbrengen.

Loveies

Berichten: 277
Geregistreerd: 27-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-13 13:15

Share schreef:
Ik denk persoonlijk dat hij niet precies weet wat het inhoud ( bijrijdpaard en wat een tijd dat gaat kosten ) en dat hij dus ook niet weet wat er te wachten staat en hij ook niet weet hoe hij dan op jullie onzekerheden moet inspelen en erover moet praten. Dus vermijd hij het maar terwijl jij het duidelijk uitgelegd wilt hebben..en dan krijg je dus ongemakkelijke gesprekken en situaties. Als het een gewoonte wordt, net als bijv school of werk, zal er misschien meer duidelijkheid ontstaan. Als je dit paard 6 weken geleden al had gehad, vraag ik me af, of het nu zo een issue geweest zou zijn. Hij lijkt me bang voor veranderingen omdat hij niet weet, wat dat inhoud binnen een relatie.. Als je echt gek bent op hem en hij op jou.. Zul je moeten aankijken hoe dit op langer termijn uitwerkt. Niet dat je niet meer moet praten maar wel ook dat je het even moet aanzien. Misschien ebt de onzekerheid en claimerigheid af.. En zoniet.. Dan moet je andere keuzes maken..


Ik denk ook dat het wel tijd nodig heeft, maar na de eerste keer al "zeuren" vind ik gewoon echt vervelend en zeker het moment waarop hij het deed vond ik zeer gemeen.

Anoniem

Re: Jaloezie ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 13:17

Hij moet het maar accepteren... 2 middagen is niks.... En als hij je zo graag wilt zien, gaat die maar een keertje niey uit...

Loveies

Berichten: 277
Geregistreerd: 27-11-13

Re: Jaloezie ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-13 13:19

Zo dacht ik er dus ook over, dan zegt hij maar een keer een feestje af. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 13:25

Ik snap dat hoor. Hij hangt nu gewoon erg aan de situatie zoals die tot zondag was nu komt daar verandering in, en weet hij niet zo goed hoe die daarmee om moet gaan. Hij probeerd het uit onzekerheid luchtig te houden en met zijn smsjes jou tevreden te houden maar lijkt juist het omgekeerde te bereiken. Mensen die bang zijn om het fout te doen, doen het ook vaak fout, zeggen de verkeerde dingen, terwijl ze eigenlijk willen aangeven, dat ze het met je eens zijn. In hun eigen woorden.. Zo komt hij op mij over.. Nu wil ik nie zeggen dat ik dat zou accepteren hoor.. Zou er doodmoe van worden en dat hij de dingen niet brengt zoals hij ze wellicht bedoeld, zou helemaal op mijn zenuwen werken.. Maar ik denk echt dat als het een gewoonte is of wordt en je het tot die tijd kan aankijken, het wel opgelost kan worden.. Kwestie van tijd, wennen en ontdekken. Maar het moet wel bhapbaar blijven en je moet je er niet ziek door gaan voelen.. Als het je teveel energie kost ( of dit nu door verdriet of boosheid komt ) moet je je afvragen of je die tid en energie er wel in wilt blijven steken. De kans is 50/50 dat het zich oplost als het een gewoonte is geworden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 13:28

En als je echt op een breekpunt komt, kan je hem altijd dit topic nog voorschuiven hihi misschien dat ie dan wakker geshud wordt! :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 13:30

bigone schreef:
Je ziet vaker van dit soort topics en ik vraag me altijd weer af hoe laag het zelfbeeld van deze kerels is omdat ze zelfs jaloers op een paard kunnen zijn <<)



Nou weetje..... ik heb zelfs met die jaloerse vriend van toen een flinke ruzie gehad, omdat ik moest lachen toen mijn paard een scheet liet, enn ik daar bij hem niet om moest lachen.
Zo erg kan het zelfs zijn. O wee als ik schatje tegen mijn paard zei.
Zo was hij in het begin natuurlijk niet, toen bleef het bij beledigd doen als ik 'niet op tijd' thuis was van de paarden. Ben je je moeders regels ontgroeid, kan je naar je vriend gaan luisteren.
Werd overigens erger en erger :j

Loveies

Berichten: 277
Geregistreerd: 27-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-13 13:31

Haha, dat zeker, denk dat hij daar sowieso erg van zou gaan schrikken als hij dit leest. Ga nu even omkleden en op naar paardlief, hopelijk voel ik me daarna weer wat beter. :)

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 13:33

Loveies schreef:
Haha, dat zeker, denk dat hij daar sowieso erg van zou gaan schrikken als hij dit leest. Ga nu even omkleden en op naar paardlief, hopelijk voel ik me daarna weer wat beter. :)

gun jezelf gewoon tijd met je bijrijdpaard :j :j :j :j *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*


ik hoop dat je daar wat meer tot rust komt.


en denk eraan, geen hand vol maar een land vol.

zijn genoeg kerels die jouw en je bijrijdpaard wel waarderen. :j :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 13:33

Geniet ervan meid! Lekker ontspannen! En neem je tijd ey!

Anoniem

Re: Jaloezie ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 13:41

Jij mag wel naar je paard nu want hij is toch brak. Dus jij mag gaan als het hem uitkomt...

xMarloes

Berichten: 4236
Geregistreerd: 14-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 13:52

Tsja je moet allebei ook dingen kunnen doen die je leuk vindt.
En wat is nou 2 dagen in de week? Die paar uurtjes dat jij hem niet kan zien kan hij toch ook gaan sporten? Dan blijven er nog 5!! dagen over en nog zat uur, lijkt mij...

upendo

Berichten: 22303
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 13:53

Jemig Ketaki, ik zou niet graag jouw vriend willen zijn zoals jij nu overkomt.

Anoniem

Re: Jaloezie ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 13:55

Ik ben het wel eens met Ketaki. Ze hebben pas net wat en hij stelt al behoorlijke eisen. Vooral op je strepen staan dan :j

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 13:56

upendo schreef:
Jemig Ketaki, ik zou niet graag jouw vriend willen zijn zoals jij nu overkomt.

misschien is het ook wel de ervaring die ik heb gehad, dat ik voor JOUW zo fel daarop reageer.

ik ben iig blij dat ik vrijgezel ben, hoef zelf ook nooit weer een relatie :) :)

heb ik tenminste geen gezeik aan me hoofd van de kerels

upendo

Berichten: 22303
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Jaloezie ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 13:58

Ja Viva, maar op je strepen staan vind ik wel wat anders dan m eruit schoppen en het niet proberen.

upendo

Berichten: 22303
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Jaloezie ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 13:59

En Ketaki, 't is maar net wat je treft, ik ben heel erg blij met mn relatie, maar dat is omdat we allebei heel erg van het praten zijn. Vrouwen he. :P

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 14:00

upendo schreef:
En Ketaki, 't is maar net wat je treft, ik ben heel erg blij met mn relatie, maar dat is omdat we allebei heel erg van het praten zijn. Vrouwen he. :P

ja denk dat vrouwen onder elkaar het misschien wel beter snappen, dan mannen die vrouwen moeten snappen, alhoewel er zijn vast ook mannen die je als vrouw zijnde wel in elkaars waarde laten :j :j :j :j :j

Boras
Berichten: 9964
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 14:04

Jullie zijn zo kort bij elkaar en dan nu al dit soort problemen en negatievegevoelens als verdriet en pijn,
Dat is niet hoopgevend. Jullie zouden (vooral) van elkaar moeten genieten in deze periode.
Inmiddels oud en wijs }:0 als ik mocht worden, zou ik niet veel vertrouwen hebben in de duur van,maar ook het plezier dat je gaat beleven aan, deze relatie. Jullie lijken niet voor elkaar gemaakt, ga genieten van je mooie leeftijd zonder deze jongen. Ik heb het voorgevoel dat anders zal gaan blijken dat je je tijd hebt verdaan aan deze jongen.
Liefde, helemaal prille liefde, daar moet je van kunnen genieten.
Als je i. Het begin al zo moet sjorren, dan is hartstikke jammer.

Amigo_stan

Berichten: 713
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Naast de buren, in het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 14:13

Pff, na ander halve maand al zoon toon tegen jou? Sorry, ik heb niet t hele topic doorgelezen maar van zoon vent word ik echt niet goed. Het is toch jou hobby? jij vind het leuk? als jij het leuk vind, dan moet hij blij zijn voor jou. kraak je hem ook af als hij een dagje met iemand anders weg gaat? of met de hond gaat lopen (bijvoorbeeld)? mag aannemen van niet... Ik zou vooral niet te moeilijk doen, als hij jou bijrijdpaard als concurrentie ziet, want ja dat ziet hij blijkbaar... Dan zou ik lekker je eigen gang gaan, en hij de zijne en als je elkaar wilt zien prima. ( enja uit eigen ervaring spreek ik, want mannen kunnen niet aan dat jij daar ook tijd insteekt.)

Anoniem

Re: Jaloezie ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 14:37

Dat is ook wel zo upendo. Maar krijg niet het idee dat vriend van TS echt wil praten. Beetje kinderachtig hoe hij doet.

Enne mijn vriend doet ook niet moeilijk en wij kunnen er goed over praten als er iets is!
Eerst ook minder goed dan nu hoor. Maar als de wil er is dan kom je een heel eind.

upendo

Berichten: 22303
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Jaloezie ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 14:39

Ben ik met je eens, maar je weet nooit 100% zeker of iemand onwillig is voor je het geprobeerd hebt. :) Volgens mij lopen de meeste relaties stuk op miscommunicatie of te weinig communicatie en dat is puur zonde.