In 2011 haalde in mijn HAVO diploma. Daarna ben ik Bedrijfskundige informatica gaan studeren. Na een paar maanden ben ik gestopt omdat ik het niet leuk vond. Vervolgens zat ik ruim een half jaar thuis en ben ik gaan nadenken wat ik wel wou. Daar is toen Verpleegkunde uit gekomen. Inmiddels zit ik in m'n 2e jaar HBO V. Vorig jaar met moeite 45EC gehaald en afgelopen tentamenweek was weer een ramp. De herkansingen stapelen zich op en ik werk me de pleuris zonder resultaat. Na gesprek met SLB'er, decaan en studiekeuzeadviseur heb ik besloten om te stoppen. Naast dat ik het heel moeilijk vind, vind ik het ook niet meer zo leuk als ik dacht. Ik mis wiskunde heel erg. Dat zei ik na de stop van mijn vorige opleiding ook maar toch ben ik toen verpleegkunde gaan doen. Ouders en familie reageren niet zoals ik had gehoopt en vinden dat ik door moet gaan. Maar als ik voor mezelf kies, dan stop ik. Maar al die mensen om me heen met al hun meningen. En ik snap ze wel, waarom kan je na 2 keer nog niet de juiste studie hebben gekozen? Ik ben soort van boos op mezelf en twijfel of ik niet gewoon moet doen wat iedereen van me verwacht. Ik zit er op dit moment helemaal doorheen.
Misschien dat er hier 'lotgenoten' zijn? Mensen die hetzelfde hebben meegemaakt of iemand kennen die het moeilijk had met studiekeuze.
Ik ga nu zoeken naar een baan om de tijd tot september te overbruggen. Daarnaast ga ik HAVO Wiskunde B halen om toch aan het leren te blijven en omdat ik dat misschien bij een andere studie nodig ga hebben. En ik ga workshops studiekeuze volgen.
Misschien zijn er mensen met tips over een opleiding waar je rekent/wiskundig bezig bent? Of mensen die Leraar wiskunde opleiding of Bedrijfswiskunde opleiding doen?
Ik ben ten einde raad en twijfel over wat ik nu moet doen..
Edit: Nog even een aanvulling.
Ik ben graag in contact met mensen en help mensen graag. Daarnaast ben ik een echte dierenliefhebber. Ik zou daar wel in willen werken maar ben bang voor de lage kans op een baan. Maar als iemand iets weet, ik hoor het graag