Mijn ouders gaan verhuizen, ik heb de taak om de digitale verhuizing te regelen. Nu zijn we hier al rijkelijk laat mee, maar ik snap er ook nog eens weinig van op het moment.
Ze hebben een ISDN aansluiting van KPN, twee telefoons en een fax. Internet van XS4ALL en TV van canaldigitaal. Lekker efficient en voordelig dus
Dit zijn allemaal bedrijfsabonnementen overigens.Nu kost het volgens KPN 180 euro om de telefoonlijn te verhuizen als zij het aansluiten, ongeveer 80 als ze alleen tot aan de meterkast leveren. Mijn eerste gedachte: overzetten naar alles in 1 pakket (maar dan heb je nog maar 1 telefoonlijn denk ik?).
XS4ALL willen ze nog even aanhouden, omdat ze daar de e-mail ook van gebruiken. Op termijn willen ze eventueel wel over.
TV van canaldigitaal is niet meer nodig, op het nieuwe adres is gewoon kabel of digitale TV beschikbaar. Ik zelf heb thuis digitale TV, maar misschien is kabel handiger?
Wat dus mijn gedachte nu is, is om een alles-in-1 abonnement af te sluiten, en het XS4ALL internet nog tijdelijk dubbel aan te houden. Dit ook omdat dit een tijdelijk adres is en ze met 'n half jaar weer gaan verhuizen. (dan naar permanent adres)
Kan iemand mij hierin advies geven? Misschien is er 'n bokker die eerder een soortgelijk iets gehad heeft?
Groetjes Imre