een vraagje aan de bokkers met een kind

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yv_
Berichten: 19121
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 17:20

Grappig om de verschillen zo te lezen :).

Ik ben helaas ook (nog) een roker. Rook al vanaf mijn 12de. Eerste jaren natuurlijk stiekum gedaan, al wist mijn moeder het wel, die vond regelmatig aanstekers of lege pakjes sigaretten.
Met haar was ik er ook wel redelijk open over, al rookte ik nooit waar zij bij was. Mijn vader is zelf een roker (moeder niet) maar daar durfde ik het op de een of andere manier niet tegen te zeggen.
Heb het pas officieel verteld (nadat ik al meerdere malen betrapt was en elke keer zei dat ik zou stoppen) op de dag dat ik 18 was geworden en terug kwam van mijn eerste autorijles. We hadden een deal dat als ik tot mijn 18e niet zou roken ik mijn rijbewijs en auto zou krijgen ,maar mijn eerste les moest ik zelf betalen.
Kwam terug met de woorden: nou, gezien ik zelf heb betaald weet je dus dat ik rook, zullen we dan er samen maar een sigaretje op doen?. Eerste sigaret in het bijzijn van mijn ouders was erg raar, had het idee dat er ontzettend op me gelet werd haha. Ik had verwacht dat mijn vader boos zou worden, maar dat werd hij helemaal niet. Overigens, als ik die rijles had gehad, had ik het geld teruggegeven hoor, ben geen uitnemer :P.

Heb het dus altijd zelf bekostigd.

Met drugs was het een heel ander verhaal, mijn ouders hebben altijd gezegd dat ik alles mag proberen, zolang het maar safe was en liever thuis dan ergens op straat. Dus ja, regelmatig zaten er vrienden bij mij te roken of buiten een jointje te roken, omdat het daar mocht en er een veilig en nuchter persoon bij was.
Ook als ik met andere middelen had geƫxperimenteerd, was ik daar heel open over tegen mijn ouders.
Heb veel geprobeerd, nooit ergens een verslaving aan overgehouden. Denk toch dat die regel van "als het mag is het niet leuk meer" daar aandeel in heeft gehad :j. Het mocht, dus ja, leuk om een keer te proberen, maar verder niet boeiend. Denk dat ik het op die manier ook bij mijn (toekomstige) kids zou doen.

Een REDEN om te roken? Naar mijn idee is dat zuiver en alleen nieuwsgierigheid en daarna ga je door of stop je.

Kinke

Berichten: 20542
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: een vraagje aan de bokkers met een kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 20:53

Yv, je hebt zeker een verslaving opgelopen, nl. het roken :)

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-13 20:54

Ik heb het mijn moeder
ik vroeg of ze het erg vond als ik zou roken. Ze zei " ik zou het erg jammer vinden. Rook je dan?"
Ik heb het gewoon eerlijk toegegeven..

Sizzle

Berichten: 35704
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 20:55

Als het kind zijn/haar eigen geld verdiend zou ik ze erop wijzen hoe duur het is en zou mijn teleurstelling uitspreken. Ik het kind nog jong en werkt nog niet, dan geef ik het blijkbaar teveel zakgeld en dat is simpel op te lossen :+

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 20:57

SindyKaya schreef:
Ik heb het mijn moeder
ik vroeg of ze het erg vond als ik zou roken. Ze zei " ik zou het erg jammer vinden. Rook je dan?"
Ik heb het gewoon eerlijk toegegeven..

+:)+ en toen?

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-13 20:59

Celiien schreef:
SindyKaya schreef:
Ik heb het mijn moeder
ik vroeg of ze het erg vond als ik zou roken. Ze zei " ik zou het erg jammer vinden. Rook je dan?"
Ik heb het gewoon eerlijk toegegeven..

+:)+ en toen?

Ze vond het jammer maar vooral mijn eigen keuze.
Ik hoefte niet te verwachten dat ze wat voor me zou gaan kopen. Maar daar had ik toch niet op gerekend

Sassol

Berichten: 5254
Geregistreerd: 16-01-09
Woonplaats: Omg. Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 21:05

En vond je de reactie fijn? Of tegenvallen?

Weet je ook of je door wilt roken of stoppen?

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-13 21:08

Sassol schreef:
En vond je de reactie fijn? Of tegenvallen?

Weet je ook of je door wilt roken of stoppen?

Ik vond de reactie niet mee vallen maar ook niet tegevallen.
Ik wist dat ze me niet zou gaan toe juichen.
Ik weet niet of ik door ga.. Ik denk dat stoppen een goed voornemen is voor 2014

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 21:16

jeetje meid, wat een verhaal!
Hoop vooral dat je snel de moed vind om te stoppen. Heeft je moeder niet gevraagd waarom je rookt?
Wat ik helemaal bizar vind is dat je blijkbaar er aan kunt komen. Die winksel of persoon zouden ze eeens goed mee moeten gaan babbelen.
Ik zou roken niet erg vinden, ware het niet xat je gezondheid ermee vergoeid wordt. Geloof dat 80% van de longkankerpatient roker zijn, dat vind ikte veel om mee te gaan lopem sollen.

cruesli

Berichten: 2026
Geregistreerd: 20-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 21:19

tsja, ik zou het fijn vinden dat hij het eerlijk zegt, dat voorop gesteld. Maar ik zou wel laten weten teleurgesteld te zijn.

Yv_
Berichten: 19121
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 21:30

Kinke schreef:
Yv, je hebt zeker een verslaving opgelopen, nl. het roken :)

Klopt! Maar roken was dus not done ivm rijbewijs :). Valt dus niet in de categorie "het mag dus is het niet spannend meer".

Mootje1980
Berichten: 542
Geregistreerd: 30-07-12

Re: een vraagje aan de bokkers met een kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 23:45

Ik ben trots op je dat je het hebt gezegd.
Stoppen met roken zou inderdaad veel beter zijn. Het heeft nooit zin om te gaan roken dus het kan nooit een 'goede' reden hebben. Ook al lijkt het of denk je dat het je helpt om makkelijker met problemen of het leven om te gaan, dat is echt zo op. Problemen los je zelf, stress moet je zelf leren hanteren op en verdriet verwerk je zelf! Helaas helpen sigaretten daar niet bij. Ik heb vanaf mijn 14e tot mijn 29 e gerookt en het heeft het leven echt nooit makkelijker gemaakt. Wel duurder, viezer en ongezonder. Hoe langer je rookt hoe moeilijker het stoppen. Ik ben nu bijna 4 jaar gestopt en mis het nog steeds maar ben blij en trots dat ik het niet meer doe.
Misschien is het een idee om samen met je moeder te gaan stoppen in 2014?! Ik neem aan dat jij nog niet heel veel rookt per dag. Als je stiekem rookt zal het geen pakje (of half pakje) per dag zijn. Dat maakt de fysieke verslaving en dus ook het ontwennen voor jou waarschijnlijk minder zwaar. Voor je moeder wellicht ook een goede stok achter de deur.

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-14 23:12

Hoi bokkers!
Ik wil jullie nog even op de hoogte brengen, ik ben nu zo'n 2 weken gestopt! :)
Moet zeggen dat ik me veel fijner voel en dat ik minder snel moe ben :o

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 23:16

+:)+

Regendans

Berichten: 4986
Geregistreerd: 17-01-12

Re: een vraagje aan de bokkers met een kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 23:47

Super ts!

Mootje1980
Berichten: 542
Geregistreerd: 30-07-12

Re: een vraagje aan de bokkers met een kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 00:49

Knap hoor meid!

romyloverrr

Berichten: 6856
Geregistreerd: 16-06-11
Woonplaats: Limburg

Re: een vraagje aan de bokkers met een kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 17:24

Supergoed van je TS!
Volhouden zo!

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Re: een vraagje aan de bokkers met een kind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-14 17:31

Dank jullie wel!