een vraagje aan de bokkers met een kind

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Nadia_

Berichten: 2653
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 23:30

SindyKaya schreef:
Als ik dat allemaal zo lees dat iedereen zo tegen alcohol is, wat zouden jullie mijn moeder dat slecht vinden.

Oh je moeder moet vooral doen wat ze zelf wil, zij zal waarschijnlijk niet meerdere malen het ziekenhuis in geslagen zijn door iemand die alcohol had gebruikt, zij zal niet op alle mogelijk maniere mishandeld zijn door iemand die alcohol niet kon laten staan, en ga zo maar door.
Ik wel, en daarom bij mij geen alcohol in huis

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 23:33

SindyKaya schreef:
Als ik dat allemaal zo lees dat iedereen zo tegen alcohol is, wat zouden jullie mijn moeder dan slecht vinden.


Iedereen heeft een eigen mening ;) Dat je mag drinken maakt jou moeder niet perse een slechte moeder :D

Ik vind het dapper dat je het tegen je moeder gaat zeggen , waarschijnlijk word ze niet blij maar je bent wel eerlijk geweest en bij veel ouders gaat het daarom!

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Re: een vraagje aan de bokkers met een kind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-13 23:35

Ik ben gewoon bang dat mam gaat denken dat ze een slechte moeder is. Dat ze gaat denken dat ze niet kan opvoeden..
Dat gevoel wil ik haar niet geven..

_Nadia_

Berichten: 2653
Geregistreerd: 06-11-08

Re: een vraagje aan de bokkers met een kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 23:39

Dat zal ze eerder zo voelen als je tegen dr blijft liegen, dus vooral eerlijk zijn.

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 23:39

SindyKaya schreef:
Ik ben gewoon bang dat mam gaat denken dat ze een slechte moeder is. Dat ze gaat denken dat ze niet kan opvoeden..
Dat gevoel wil ik haar niet geven..

Waarschijnlijk geef je haar dat gevoel sowieso niet als je eerlijk bent :D

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 23:41

Was niet fel bedoeld hoor, heb zelf ook wel eens G erookt dus ik mag daar imo echt niets over zeggen. Vroeg het me alleen af, kan toch!

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 23:42

SindyKaya schreef:
Ik ben gewoon bang dat mam gaat denken dat ze een slechte moeder is. Dat ze gaat denken dat ze niet kan opvoeden..
Dat gevoel wil ik haar niet geven..

Dat is het leven van een pubermoeder :D Die gaan op een gegeven moment hun eigen weg. Bon, je gedraagt hier iig volwassen en niet onredelijk. Dus ik denk dat je moeder een prima taak heeft gedaan :j

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-13 23:44

Celiien schreef:
Was niet fel bedoeld hoor, heb zelf ook wel eens G erookt dus ik mag daar imo echt niets over zeggen. Vroeg het me alleen af, kan toch!

Maakt ook niet uit, maar ik ga niet open en bloot op bokt zeggen van wie en hoe ik sigaretten krijg :)

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: een vraagje aan de bokkers met een kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 23:46

Nee tuurlijk niet, was meer een hersenspinsel, omdat het steeds moeilijker wordt :j maar dat je weet dat t niet slecht of fel bedoeld was, zo kwam het imo ook niet echt over maarja :=

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-13 23:47

Celiien schreef:
Nee tuurlijk niet, was meer een hersenspinsel, omdat het steeds moeilijker wordt :j maar dat je weet dat t niet slecht of fel bedoeld was, zo kwam het imo ook niet echt over maarja :=

Ja dat weet ik en ik bedoelde mijn antwoord ook niet fel ;)

noviceh

Berichten: 4786
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 23:50

Ik zou het ook zeker vertellen als ik jou was. ik zou zelf ook blij zijn als mijn kinderen daar open en eerlijk over zijn. Maar vertel....waarom???

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-13 23:52

noviceh schreef:
Ik zou het ook zeker vertellen als ik jou was. ik zou zelf ook blij zijn als mijn kinderen daar open en eerlijk over zijn. Maar vertel....waarom???

De reden ga ik hier niet neerzetten, dat is echt iets wat privé is.
Sorry :)

saskiakefie
Berichten: 18434
Geregistreerd: 14-01-07
Woonplaats: Mariënheem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 23:52

rainbow8 schreef:
Hier in huis is de regel dat ze 'mogen' roken vanaf de brugklas... Als ze gaan roken hebben ze dit eerlijk te melden. Dan krijgen ze geen zakgeld meer, maar 1 pakje sigaretten of shag in de week. De reden dat ze dit krijgen is omdat ik dan zeker weet dat er geen rotzooi (drugs of iets dergelijks) in zit. Kom ik er namelijk achter dat ze wel drugs gebruiken is het een enkeltje deurgat en er nooit meer in... De kids van mijn vriend roken wel en krijgen zolang ze thuis wonen elke week een pakje shag. Mijn kids zien er het nut niet van in om te roken en doen het dus ook niet. Alhoewel... heel af en toe rookt m'n dochter een sigaret... als ze die wil krijgt ze die gewoon van me... Als ik het ga verbieden dan doet ze het wel stiekem..



Nee, dit kan je niet menen??!
Ik snap dat je het niet leuk zou vinden maar zoveel mensen testen het een keer, vroeg of laat. En dan nog, NOOIT meer erin, er bestaat ook nog zoiets als vergeven..?

JackenJill
Berichten: 341
Geregistreerd: 10-12-05

Re: een vraagje aan de bokkers met een kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 00:02

Ik train/behandel mensen met COPD, van de milde variant tot de slechtste, waarbij mensen niet langer dan 2 minuten op een extreem laag tempo kunnen wandelen.. Ik zou het écht verschrikkelijk vinden als mijn kinderen zouden gaan roken en hun lichaam hiermee kapot maken.. Ik hoop dat ik ze dit tegen die tijd uit kan leggen en dat ze wijs genoeg zijn om de juiste conclusie te trekken. Mochten ze dan toch nog gaan roken, dan zal ik het ze ook absoluut niet makkelijk maken. Ik vond wat iemand hier zei wel een goeie: roken? Geen zakgeld meer, ga er dan maar voor werken.

caboclo

Berichten: 2632
Geregistreerd: 03-05-05

Re: een vraagje aan de bokkers met een kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 00:13

als je moeder zelf rookt kan ze jou niets kwalijk nemen ''vind ik''
ik zal eigelijk eerder zeggen van mam zullen we samen een sigaretje roken?

succes

Yellomofoon

Berichten: 2020
Geregistreerd: 09-09-07
Woonplaats: Antwerpen

Re: een vraagje aan de bokkers met een kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 02:26

Ik denk dat ik het ze zou verbieden en zakgeld afnemen...
Ik zou het ECHT niet willen, niet zolang ze in mijn huis wonen en zolang ze van mij zakgeld krijgen.

(ik heb overigens geen kind :P )

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Re: een vraagje aan de bokkers met een kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 02:54

Die van ons is 16 en rookt zover wij weten niet. Wij zijn heel jong begonnen. Mijn moeder was teleurgesteld, maar mijn vader rookte ook en kocht ook sigaretten voor me.
Mijn man had 2 ouders die rookten en die zaten er niet vreselijk mee.

Ik ben gestopt voor mn zwangerschap en heb altijd zo opegevoed dat het slecht is en wat de consequenties kunnen zijn zoals bij sporten, wat onze zoon erg belangrijk vindt.

Mijn man rookt stiekem nog weleens wat, maar niet thuis, dus hele avonden en weekenden niet.

Wij zijn altijd open en eerlijk geweest, maar eerlijk gezegd zou de bodem onder me weg zakken als ik erachter kom dat hij rookt. Ik zou het zoooooo erg vinden. Dat weet hij wel, maar tot nu toe lijkt hij niet te roken. Hij stinkt nooit, alleen na het stappen.

Drinken zijn we streng in geweest. Op zijn 16e verjaardag zijn eerste officiele biertje met mn man. Hij mag nu nog bestellen met uitgaan, maar volgend jaar dus niet meer.
Hij is nog nooit dronken thuis gekomen.
Wij hebben al vanaf het eerste uitgaan naar tienerdisco in de brugklas 1 goede afspraak. Als je toch drinkt of er is iets, bel je ons ten alle tijden, wij komen je halen.
Ook als 1 van je vrienden heeft gedronken, niet naar huis kan of iets stoms heeft gedaan, bel ons, wij komen.

Over soft drugs zijn wel heel relaxed. Ik vind het op zich niet erger dan roken of drinken, maar ligt wel aan de hoeveelheden en frequentie.
Hij en blijkbaar vrienden, zijn er nieuwsgierig naar. Ze kunnen er nu nog moeilijk aan komen, amar hij wil het wel ooit proberen.
Ik wil daar open over zijn, aangezien wij ook geblowd hebben. Maar ik wil niet dat het een gewoonte wordt. Ten eerste ken ik mensen die het teveel deden en zijn blijven doen wat je toch behoorlijk merkt. En ten tweede krijg je toch een behoorlijke hoeveelheid rook binnen, die ik afkeur.

Ik weet wat overmatig alcohol gebruik doet met een gezin of met mensen, maar ik ga daarom niet mijn man verbieden een lekker biertje te nemen of onze zoon dat verbieden, die het dan stiekem gaat doen. Het laatste wat ik wil is dat hij niet naar huis komt e op straat blijft hangen in zo een toestand.

Gelukkig is hij redelijk verstandig en kunnen we erover praten, net als veilig vrijen etc. Het hoort erbij en ouders hebben zelf ook dingen gedaan. Alleen als je ouder bent is het best moeilijk.

Je lijkt me een hele lieve en redelijke meid. Het ontroerd me dat je je moeder geen rotgevoel wil geven. Ik zie je onderschrift en denk dat jullie band heel goed en sterk is? Het is heel jammer dat je rookt. Geen 1 moeder of ouder wil dat eigenlijk, omdat het echt heel erg ongezond is en je wil het beste voor je kind. Maar er samen over praten is toch het beste. Misschien kun je stoppen met behulp van je moeder. En anders niet nu, maar later een keertje.

Floor_x

Berichten: 2945
Geregistreerd: 19-03-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 05:09

Celiien schreef:
*kijkt naar leeftijd* ff offtopic
Hoe kom jij in godsnaam aan sigaretten en hoe ga je er daaraan komen in 2014 :') ?

Ik begon ook op m'n veertiende, en het is niet heel moeilijk...
Op een gegeven moment weet je in welke winkels ze nooit om een ID vragen :P

Of anders gewoon via mensen die ouder zijn :P


@TS, ik heb het mijn moeder nooit officieel verteld... Maar ze weet wel dat ik rook (pakjes sigaretten laten slingeren enzo :P), ze rookt zelf ook. Maar ik denk dat ze me nog nooit heeft zien roken, dat vind ik toch een beetje awkward ofzo :P

_Lisanne

Berichten: 3719
Geregistreerd: 17-10-04
Woonplaats: In de buurt van Rotterdam

Re: een vraagje aan de bokkers met een kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 05:40

Mijn ouders hebben het me nooit echt verboden, ze zeiden alleen dat ik mijn rijbewijs zou krijgen als ik niet rookte voor m'n 18e. Maar m'n moeder vind het prima als ik het probeer, zolang ik maar niet verslaafd raak. Ze is echt behoorlijk relaxed met dat soort dingen.
Ik rook af en toe, maar het hoeft van mij zeker niet elke dag. :)

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Re: een vraagje aan de bokkers met een kind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-13 07:55

Mijn zus die weet het al wel..

Anoniem

Re: een vraagje aan de bokkers met een kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 09:43

Waarom ga je eigenlijk roken? Het is vies, ongezond (kankerverwekkend zelfs!), hartstikke duur.
Als ik in mijn directe omgeving zie hoeveel moeite mensen hebben om er weer af te komen met oa e sigaretten, hypnose, acapunctuur, pleisters etc dan vind ik het totaal onbegrijpelijk dat iemand er überhaupt aan begint

Mootje1980
Berichten: 542
Geregistreerd: 30-07-12

Re: een vraagje aan de bokkers met een kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 10:59

TS ik vind het echt super van je dat je het wil gaan vertellen aan je moeder. Het ontroerd me dat je bang ben dat je moeder gevoel zou kunnen krijgen dat ze iets verkeerds heeft gedaan. Je bent niet bang dat ze boos op je wordt, je bent bang voor de teleurstelling... je bent een lieverd.
Ik denk dat je dus best een gevoelig type ben en dat dit 'geheim' niet goed voor je is en aan je vreet. Doe daar wat mee. Ga praten met je moeder of schrijf haar een brief of kaartje. Vertel haar ook over je angst dat je haar kwetst en dat dat iets is wat je juist niet wil doen.

Dat roken ongezond en zonde van het geld is weet TS best zelf en dat weet haar moeder ook. Ik denk dat het ook niet het doel is van het topic om daar TS de les over te lezen. Ik denk dat ze graag verlost wil worden van het 'geheim' waar ze onder gebukt gaat en dat ze daar bij ons de moed voor probeert te verzamelen.

TS ik HOOP dat mijn dochter mij later juist alles zou durven toe te vertrouwen. Zowel de leuke als de minder leuke dingen. Trots ben ik toch wel op haar, juist als ze opgroeit tot een eerlijke puber. Dat is toch de meest kwetsbare leeftijd (slecht zelfbeeld, roken, alcohol, drugs, sex, verkeerde vrienden...) en hoe prettig is het dan om te weten dat je kind open met je durft te spreken en je dus als ouder weet wat er in het leven van je kind gebeurt.

Ga ervoor meisje. Zeg het of klim in de pen! Als je moeder in eerste instantie niet reageert zoals je hoopt, laat haar dan even verwerken wat ze heeft gehoord. Kom ondertussen bij ons op het topic, dan beuren we je op. Of stuur een PB.
Ik denk echt dat het goed komt...

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-13 11:02

[***] schreef:
Waarom ga je eigenlijk roken? Het is vies, ongezond (kankerverwekkend zelfs!), hartstikke duur.
Als ik in mijn directe omgeving zie hoeveel moeite mensen hebben om er weer af te komen met oa e sigaretten, hypnose, acapunctuur, pleisters etc dan vind ik het totaal onbegrijpelijk dat iemand er überhaupt aan begint

Ik heb al eerder in het topi gezegt dat ik dat niet ga zeggen waarom ik rook :) De reden is prive

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-13 11:03

Mootje1980 schreef:
TS ik vind het echt super van je dat je het wil gaan vertellen aan je moeder. Het ontroerd me dat je bang ben dat je moeder gevoel zou kunnen krijgen dat ze iets verkeerds heeft gedaan. Je bent niet bang dat ze boos op je wordt, je bent bang voor de teleurstelling... je bent een lieverd.
Ik denk dat je dus best een gevoelig type ben en dat dit 'geheim' niet goed voor je is en aan je vreet. Doe daar wat mee. Ga praten met je moeder of schrijf haar een brief of kaartje. Vertel haar ook over je angst dat je haar kwetst en dat dat iets is wat je juist niet wil doen.

Dat roken ongezond en zonde van het geld is weet TS best zelf en dat weet haar moeder ook. Ik denk dat het ook niet het doel is van het topic om daar TS de les over te lezen. Ik denk dat ze graag verlost wil worden van het 'geheim' waar ze onder gebukt gaat en dat ze daar bij ons de moed voor probeert te verzamelen.

TS ik HOOP dat mijn dochter mij later juist alles zou durven toe te vertrouwen. Zowel de leuke als de minder leuke dingen. Trots ben ik toch wel op haar, juist als ze opgroeit tot een eerlijke puber. Dat is toch de meest kwetsbare leeftijd (slecht zelfbeeld, roken, alcohol, drugs, sex, verkeerde vrienden...) en hoe prettig is het dan om te weten dat je kind open met je durft te spreken en je dus als ouder weet wat er in het leven van je kind gebeurt.

Ga ervoor meisje. Zeg het of klim in de pen! Als je moeder in eerste instantie niet reageert zoals je hoopt, laat haar dan even verwerken wat ze heeft gehoord. Kom ondertussen bij ons op het topic, dan beuren we je op. Of stuur een PB.
Ik denk echt dat het goed komt...

Bedankt voor dit bericht :). Dit doet me goed.
Bedankt!

Simbaa
Berichten: 3963
Geregistreerd: 17-12-04

Re: een vraagje aan de bokkers met een kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 15:14

Ik heb niet alles gelezen, maar ik verbaas me echt over sommige berichten!
Vanaf de brugklas een pakje sigaretten per week krijgen!? Zodat je tenminste weet wat ze roken? Ik ben echt in shock ;). Dat bij sommige kinderen verbieden averechts werkt zal kloppen, maar om het dan zo makkelijk te maken?

Bovendien kom ik uit een omgeving waar veel ouders roken verboden en er werd dan ook echt heel weinig gerookt! Als ik bij mijn ouders mocht roken, was ik nu sowieso een vaste roker. Nu deed ik het stiekem en geloof me, dat is verdomd lastig! Ben er dan ook vrij snel meegestopt. Ik vond dat stiekeme gedrag maar niets.

Maar ik ben heel anders dan vele hier lees ik al :D