Mijn man heeft in het verleden bij een bedrijf gewerkt die niet voldoende salaris uit heeft betaald. Uiteindelijk is er een kort geding geweest en werden wij in het gelijk gesteld. Het bedrijf zou ons netto nog bijna 5000 euro moeten betalen. Helaas kwam kort daarna het bericht dat er uitstel van betaling was verleend aan het bedrijf en kort erop volgde het faillissement. Omdat het een VOF betrof werden de beide eigenaren ook persoonlijk failliet verklaard en zijn ze in de schuldsanering terecht gekomen. Uiteraard hebben wij meteen de vordering ingediend en inmiddels zijn ze bezig akkoord te vragen voor uitbetaling van een klein percentage en verdere kwijtschelding van de schuld.
Het komt erop neer dat als wij nu akkoord gaan we nog een kleine 300 euro zullen ontvangen. Peanuts dus vergeleken bij het oorspronkelijke bedrag

Morgen heb ik contact met onze rechtsbijstand hierover, maar ik wil er alvast goed over na denken en vanavond met manlief overleggen.
Aan de ene kant zeg ik nu, uitbetalen maar en dan zijn we er helemaal klaar mee, maar aan de andere kant.. Die man heeft ons bewust benadeeld, al op het moment dat mijn man in dienst kwam waren er grote problemen (blijkt uit faillissementsverslag) en mijn man heeft zich werkelijk uit de naad gewerkt daar. Hele week in het buitenland, boetes voor tol werden nog naar ons doorgestuurd en dan ook nog niet het volledige salaris ontvangen. Dus ik neig ernaar om het erop aan te laten komen, nu niet akkoord te gaan en wachten tot de schuldsanering erop zit voor zijn ex-werkgever.
Maar hoe groot is de kans dat er dan nog iets over is om uit te betalen? En aan wat voor % moet ik dan denken?
Ik weet dat we nooit het bedrag zullen krijgen wat we tegoed hebben, maar ergens vertik ik het om ons af te laten schepen met 300 euro..
Ik ben dus benieuwd naar soortgelijke ervaringen en adviezen. Ik weet dat de rechtsbijstand voor uitbetaling is, daar praatte hij meteen al op aan en dan zijn hun natuurlijk van ons af
Zo erg is het allemaal niet.. We hadden ons (mede door verkeerde voorlichting) er al lang bij neergelegd dat we niets meer zouden zien van het geld. Nu blijkt toch dat ze uit gaan keren, dus het is hoe dan ook een meevaller. Maar zo voelt het natuurlijk niet