De wanhoop nabij: thuissituatie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jannepauli

Berichten: 10818
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 10:54

Ik zeg niet dat het verkeerd is om met een psycholoog te praten of dat iemand die met een psycholoog praat gek is.

Maar in deze situatie lijkt me dat niet zo effectief: als er ergens brand is ga je niet eerst met de waterleidingmaatschappij praten om te vragen of ze een kraantje willen aanleggen, dan ga je liever eerst blussen. De nood is kennelijk hoog gestegen en dat vraagt om effectieve hulp - in mijn ogen is dat niet om een half jaar aan je eigen geestelijke vermogens te peuteren.

japielover

Berichten: 3521
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Ede & Varsseveld

Re: De wanhoop nabij: thuissituatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 11:05

Ik herken delen.

Vooral het er tussen zitten.
Ik zou je zo aanbieden om bij ons te komen..
Ik zelf ben tijdens de scheiding van mijn ouders uithuis gegaan en bij een vriendin in gestrokken en daar ben ik haar eeuwig dankbaar voor.

Geef bij je vrienden en vriendinnen aan waarom je momenteel zo in de put zit..
Praat er over dat helpt...
Geef ook aan als je zelf al merkt dat he eenbeetje bitch bent om ruzie te voorkomen.

Ook naar je vriend..
Ik heb ben soms echt niet lief geweest voornhem en hij wees me er altijd op..
Maar liet me soms ook uit razen..

Sterkte!!
En als je je hart wil luchten of what ever staat mn pb open!!

liekensancho

Berichten: 1219
Geregistreerd: 25-11-06
Woonplaats: In een hoeve in Belgenland :-)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 11:06

ik vind het enorm fout dat een kind moet lijden onder deze beslissingen van ouders. Ten eerste hoort een kind niet als uithuilbasis voor ouders te dienen maar andersom, op latere leeftijd kan dat weleens andersom zijn maar dat terzijde.

Een huisarts is een vertrouwenspersoon, vraag hem eens om raad naar wie/ wat/ welke instantie je doorverwezen kunt worden om hulp te vragen, ik ben daar te slecht in thuis om daar goed advies in te geven maar klop in ieder geval eens bij hem/haar aan.
Mijn ouders zijn gescheiden op 8 jarige leeftijd, mijn vader kwam ook uithuilen, mijn grote, sterke vader zo kwetsbaar te hebben gezien, had voor mij een enorme impact.

Probeer niet de wereld op je schouders te willen dragen. Je vader heeft professionele hulp nodig en jullie ook. Zo'n scheiding heeft een flinke impact op mensen, als een rouwverwerking...

heel veel sterkte en je mag me altijd pb aanspreken om je verhaal te doen ts... Is een studentenkamertje even geen oplossing of iets?

Bhriseis

Berichten: 6869
Geregistreerd: 22-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 11:10

Allereerst heel veel sterkte TS, ik heb ik een soortgelijke situatie gezeten en kan me heel goed voorstellen hoe je je voelt.

Het beste advies dat ik je kan geven, is om gewoon weg te gaan. De deur achter je sluiten, en tot dat (een van) je ouders zich weer als volwassenen gedragen, gewoon geen contact houden. Zowel je vader als je moeder zien hoe jij hier aan ten onder gaat, en toch word jij er dag na dag weer mee belast, door het feit dat ze nog steeds samenwonen en er zo'n geruzie en manipulatie aan de gang is.

Het lijkt misschien hard, maar dit is iets wat ze helemaal alleen en als volwassenen moeten oplossen. Dat een van hen een keer aan jou vertelt wat er scheelt is ook maar menselijk, maar dat jij er als een speelbal tussenin zit niet. Probeer hun hele berichtgeving zo veel mogelijk af te duwen - nee dat is niet egoïstisch, dat is jij die jezelf probeert te helpen.

Is er echt helemaal niemand waar je terecht kan? Misschien een buurvrouw waar je vaak langskomt?

En niet vergeten TS: je bent uiteindelijk altijd sterker dan je zelf denkt :)

baudyh

Berichten: 4286
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 11:16

Zoek hulp. Dit kan je niet alleen. En je vader trouwens ook niet.
Ga naar je huisarts, die kan je helpen.

Hevonen

Berichten: 5625
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Re: De wanhoop nabij: thuissituatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 15:52

Jouw ouders manipuleren je allebei. Ze zijn misschien wel wanhopig, maar doen niet anders dan van jou verlangen dat je partij kiest; dat mogen ouders nooit doen, dat is heel onredelijk. Voor jou zou het het allerbeste zijn als je daar weg kon. Is er nergens een vakantiewoning waar je tijdelijk in kan?

Ik hoop dat je gauw iets vindt, misschien een studentenkamer van iemand die tijdelijk op stage is? Vraag anders op je opleiding eens rond, of aan sympathieke docenten of via de schooldecaan.

Heel veel sterkte!

japielover

Berichten: 3521
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Ede & Varsseveld

Re: De wanhoop nabij: thuissituatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 16:05

Als je in mijn omgeving woont ben je van harte welkom!!
Zo lang we kwa eten iets in kosten regelen mag je van mij hier komen..
Handje hulp in huishouden..

Je hebt ook pb

KimD

Berichten: 20432
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: De wanhoop nabij: thuissituatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 16:15

Wat moet jij een vreselijk leven hebben momenteel ik heb met open mond zitten lezen, dat een vader dit zijn bloedeigen familie aan kan doen! :oo Ik zou iig niet je moeder alleen laten want ik krijg zo de indruk dat zij ook bang is? Id het misschien een optie om tijdelijk bij je vriend in te trekken? Dit heeft mijn vriend bij ons thuis gedaan en is daar heel veel van opgeknapt. :j Echter was de situatie lang niet zo heftig! Verder zou ik eens contact opnemen met een sociaal werker, die kunnen je goed ondersteunenn en begeleiden en is net niet zo heftig als een psycholoog. :(:)

Ik heb niet alle reacties gelezen maar ik vind het heel sneu voor de hond dat hij of zij door sen echtelijke scheiding moet worden ingeslapen, is er miscchien een mogelijkheid om te bespreken dat ze richting ons komt? Voor vast of tijdelijk? Dat wij wellicht een nieuw huisje zoeken? Je mag me hier over PB'en of telefonisch contacteren! Als je interesse hebt hierin stuur je maar een PB voor mij n nummer. :)

Heel heel heel veel sterkte! :(:) <3

Littera

Berichten: 2053
Geregistreerd: 11-04-12
Woonplaats: Onder de zon en boven de grond

Re: De wanhoop nabij: thuissituatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 17:08

TS, lees mijn berichtje over lenen even terug... Dat is ook nog een optie, dan heb je nu geld om weg te gaan.

Bhriseis

Berichten: 6869
Geregistreerd: 22-08-11

Re: De wanhoop nabij: thuissituatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 22:08

Gaat het een beetje met je TS?

japielover

Berichten: 3521
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Ede & Varsseveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 22:10

Bhriseis schreef:
Gaat het een beetje met je TS?



Dat vroeg ik me ook al af

Cornflake
Berichten: 4
Geregistreerd: 29-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-14 20:14

Hallo, weer even een berichtje van mij.

Sorry dat ik zo lang niks van me heb laten horen, alles is in een wervelwind voorbij gegaan, ik woon inmiddels in het buitenland bij mijn vriend en heb een baan gevonden. Bijna al mijn paarden zijn verkocht, ik heb er nog 2 over die hopelijk binnenkort tijdelijk bij een kennis terecht kunnen.
Nu het volgende...

Ik ben inderdaad van een behoorlijke hoeveelheid stress af, maar thuis laait het vuur hoger en hoger op. Mijn vader heeft mijn moeder's beste riendin bedreigd al eerder en nu weer, incl. haar kinderen. Als gevolg hiervan heeft die vriendin mijn moeder gedumpt, om haar kinderen te beschermen (begrijpelijk). Mijn moeder zit er nu helemaal doorheen en mijn vader wordt al door agressiever (verbaal) en manipulatiever. De politie is er voor de zoveelste keer bij geweest en er gebeurt maar niks.
Ik ben zo ang dat de bom gaat barsten en ik weet niet wat ik nou het beste kan doen. Ik zit zelf nu lekker in mijn vel, maar met dit in mijn achterhoofd... Ik heb het gevoel dat ik mijn moeder in de steek gelaten heb.

Les 1: vluchten lost niet al je problemen op -O-

Thesserd

Berichten: 4092
Geregistreerd: 02-05-12

Re: De wanhoop nabij: thuissituatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 20:25

Wat erg zeg :( allereerst heel veel sterkte!
Verder, kan me voorstellen dat je de situatie nu constant in je achterhoofd houdt... Maar goed, wat kan je doen als jij thuis bent? Ik denk dat het belangrijk is dat je vader goed in de gaten gehouden wordt of opgenomen wordt oid. Iedereen bedreigen lijkt me niet zomaar iets toch?

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: De wanhoop nabij: thuissituatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 20:31

Jeetje wat een k*tsituatie TS.... Wel fijn dat je nu bij je vriend woont en zelf wat rust hebt gevonden... Ik denk dat het miss wel een goed idee is om idd je vader bij een of andere instantie in het oog te brengen.

DaisyDarling
Berichten: 4225
Geregistreerd: 15-04-09
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 20:38

Advies geven in jouw situatie kan ik echt niet TS, daarvoor heb ik echt te weinig levenservaring.
Wél wil ik je veel sterkte, succes, moed, wijsheid, vertrouwen en alles wat je maar nodig denkt te hebben wensen.
Fijn dat je bij je vriend woont en een baan hebt en ik hoop het allerbeste voor je moeder, wat verschrikkelijk voor haar :\

Hevonen

Berichten: 5625
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Re: De wanhoop nabij: thuissituatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 21:01

Misschien zou het verstandig zijn als jouw moeder een tijdje weggaat, misschien bij een vriendin, familielid of kennis logeren, misschien naar een 'blijf van mijn lijf' huis. Het lijkt me veiliger als ze niet alleen thuiszit. Misschien gebeurt er niets, maar het zal toch maar. Ik zou het risico niet nemen.

Fijn dat jij niet thuis bent. Sterkte!!

Zoolgangster

Berichten: 9649
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 12:32

Hoi, ik ben ook beland bij dit topic, wat erg dat je moeder nu de dupe is!
Ik vraag me ook af of het in dit geval niet beter is als je moeder tijdelijk weggaat, of zelfs verhuist... Met sommige stalkers is het beter te maken dat je wegkomt... al is het makkelijker gezegd dan gedaan.
En het is sowieso een goed idee je vader en/of je moeder aan te melden bij een of andere instantie... bel eens een huisarts of maatschappelijk werker wat je in zo'n geval kunt doen... ik snap dat het lastig is als je zelf niet in Nederland zit, maar ik denk dat in dit geval de extra moeite die je daarvoor moet doen een goede investering is... als je moeder het niet goed heeft, heb jij het ook niet goed omdat je steeds in de zorgen zit, logisch.

Ik wil je heel veel sterkte en wijsheid wensen! En de juiste mensen op je pad.