Wat doe je met mensen die liegen op Bokt?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
luv_lot

Berichten: 453
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 18:13

Linardsje23"]
[quote="pareltje schreef:
mensen die liegen zijn zielig... lekker laten gaan!


Ja inderdaad, waar maken jullie je druk om.
[/quote]
niet al het liegen is slecht! een leugentje om bestwil bijvoorbeeld Haha! .
maar als iemand op bokt liegt is het toch niet meer leuk.
je bent hier toch om jezelf te laten zien! maar ja het is natuurlijk nooit leuk om te reageren op iets dat gewoon verzonnen is... Stoom uit je oren

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 18:15

Ik negeer ze.

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 18:33

Het probleem blijft gewoon wanneer een feit een feit is bij iemand. Gebeurtenissen zijn zelfs nog op verschillende manieren op te vatten, omdat er altijd een gevoel bij komt kijken. Ook dat is een stukje belevingswereld die bij iedereen anders is.

Open communicatie zou dan toch gewoon mogelijk moeten zijn. Ook via pb, maar dan moet men pb's wel lezen en niet "bang" zijn om de confrontatie aan te gaan Scheve mond.

Volkoren
Berichten: 5143
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 18:52

Tja, zon iemand ken k. Maar k weet wie het zijn en ook in het echt, en meerdere met mij denken er zo over. Dus lekker hun gang laten gaan, ze komen er vanzelf wel een keer achter, als hun leugen een keer verkeerd afloopt.

Matti90
Berichten: 789
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Granada, EspaƱa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 20:28

Ja ik ken er ook wel een paar..ik moet er altijd om lachen..ze vallen toch wel door de mand, en wat heb je eraan? maar goed..

sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 20:32

Ik laat het maar, wat doe je er tegen? Beetje jammer als mensen zo gaan doen, maarja die komen zichzelf wel tegen toch.

Kyno

Berichten: 10441
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 20:35

Als ik erachter kom dat iemand liegt, ookal is het op bokt, zal ik haast nooit meer een woord van diegene vertrouwen. Scheve mond Sorry, misschien flauw maar ik kan er niks aan doen, zo zit ik in elkaar. Zodra ik dan weer iets van diegene lees/ diegene wat tegen me verteld (irl) dan denk ik altijd: zou het nu wel waar zijn? Dat is best wel irritant.

Over pennymeisjes bijv. die verzinnen dat ze een pony hebben, maar dat dat helemaal niet zo is, en leuke foto's van internet plukken enzo, daar kan ik nog wel om lachen. (ik ken dus iemand op bokt die dat doet) niet persoonlijk, maar de pony waarvan zij beweerd dat die van haar is, staat bij ons om de hoek *LOL* en nee, dat meisje woont niet hier Tong uitsteken

Dat soort gevalletjes vind ik juist wel weer grappig. Allemaal verhaaltjes over 'haar' pony, waar dus helemaal niks van klopt Tong uitsteken

En wat Cassidy al zei: wie altijd de waarheid spreekt, hoeft lang niet zoveel te onthouden

Irritant

Berichten: 7623
Geregistreerd: 11-07-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 20:45

JoyLady schreef:
Over pennymeisjes bijv. die verzinnen dat ze een pony hebben, maar dat dat helemaal niet zo is, en leuke foto's van internet plukken enzo, daar kan ik nog wel om lachen. (ik ken dus iemand op bokt die dat doet) niet persoonlijk, maar de pony waarvan zij beweerd dat die van haar is, staat bij ons om de hoek *LOL* en nee, dat meisje woont niet hier Tong uitsteken

Dat soort gevalletjes vind ik juist wel weer grappig. Allemaal verhaaltjes over 'haar' pony, waar dus helemaal niks van klopt Tong uitsteken


Daar bedoel je toch niet mij mee he Bloos *LOL* Tong uitsteken

Kyno

Berichten: 10441
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 20:55

Natuurlijk wel! Tong uitsteken Schijnheilig

Ach nee joh.. ik reageer heel normaal op haar hoor, net alsof ik van niks weet Tong uitsteken

Check het kippenhok, dan weet je wie ik bedoel Tong uitsteken * ik ben een veraadster* nanenanenaneeeeeee!! Schijnheilig

Lielle

Berichten: 66265
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 21:06

overigens manon is het wel duidelijk op wie je doelt, is maar even een hint.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 23:07

Mij niet, en het interesseert mij ook verder niet...

Tallie1979
Berichten: 22776
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 23:19

Ik geloof dat ik het al snap. Wil geen partij trekken, maar hoe weet je het zo zeker dat er hier gelogen word Manon??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 10:29

Lastig probleem. (ik heb niet alle reacties gelezen, en heb geen idee om wie het gaat. Hoef ik ook niet te weten).

Aan de ene kant heb ik zoiets van "Laat gaan". Liegen op Internet is natuurlijk het allermakkelijkste om te doen. En wat is liegen? Ik zet doorgaans ook alleen m'n hoogtepuntjes met Mileen op Bokt, ik maak jullie geen deelgenoot van de dieptepunten die ook wij meemaken. Ik vertel ook gerust trots over alle lintjes en bekers die ik in het verleden heb gewonnen. Maar de keerzijdes daarvan, die kennen jullie niet. Succesjes vertellen is gewoon leuker, niet?

Maar aan de andere kant, vind ik het niet terecht als mensen gekwetst worden. En al helemaal niet door de leugens van een ander.
Maar weet je zeker dat het de opzettelijke schuld van degene die "liegt" is, dat iemand gekwetst wordt?

Ik kwam er persoonlijk ook onlangs pas achter dat een bepaalde Bokker zich vaak gekwetst voelt door opmerkingen die ik maak over het betreffende paard, de ruiter, rijstijl, lessen etc. Terwijl dat absoluut nooit mijn bedoeling is geweest. Tuurlijk, ik wil regelmatig deze persoon graag de ogen openen als ze doordraaft ergens in, of een niet zo slimme zet doet, maar haar kwetsen? Nee dank je, dat wil ik helemaal niet op mijn naam hebben. Toen ze me dat duidelijk gemaakt heeft (op een niet zo nette manier overigens, maar dat zegt dan weer meer over iemand anders z'n communicatie dan de mijne), kon ik er voortaan rekening mee houden. Ik heb nu ook zoiets van "Je gaat maar op je bek, al maak je een fout die ik zelf al twintig keer gemaakt heb, ik zal je niet meer waarschuwen"
Niet dat dit iets met liegen te maken heeft, maar wel met ONBEWUST (en dus ook ongewild) kwetsen van iemand.

Manon, ik denk dat het verstandig is om die personen het lekker zelf uit te laten zoeken. Laat degene die gekwetst wordt het zelf maar eens aankaarten bij degene die liegt.
Het is HUN leven, HUN communicatie. En als een van beiden bij jou klaagt, verwijs ze dan gewoon door naar elkaar! 't Is jouw pakkie an niet....

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 10:35

Ik volg het ook niet helemaal. Weet alleen dat liegen een vorm van aandacht vragen is die ik absoluut niet kan waarderen.