Wat doe je met mensen die liegen op Bokt?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 10:16

Ik vind dat je eerst beide kanten van het verhaal moet horen voordat je hierover op bokt begint
En dat verhaal over mensen kwetsen lijkt jou niet te interesseren, want misschien kwets jij de persoon in kwestie nu door dit op bokt neer te zetten.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 10:22

Nathalie1981 schreef:
Ik vind dat je eerst beide kanten van het verhaal moet horen voordat je hierover op bokt begint
En dat verhaal over mensen kwetsen lijkt jou niet te interesseren, want misschien kwets jij de persoon in kwestie nu door dit op bokt neer te zetten.


nou ja, die persoon liegt toch? Je lijkt de nederlandse rechtstaat wel, slachtoffers kunnen in de stront zakken en dader worden geholpen..........

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 10:25

Wie zegt dat die persoon liegt, ik probeer alleen maar te zeggen dat je beide kanten van een verhaal moet horen voor je erover kan oordelen.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 10:32

Ik denk dat dit duidelijk is omdat de topic starter niet de naam noemt. Als dit een topic was geweest om iemand zwart te maken dan was de naam al bekend geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 10:32

De meeste mensen liegen niet echt, maar hebben gewoon een iets rooskleuriger voorstelling van de waarheid. Ik plaats de echte oliebol over mijn paarden ook niet op bokt, wie weet wie dat allemaal leest? Je zult het dus waarschijnlijk alleen maar horen als het allemaal briljant en geweldig is. Is dat liegen? Ik vind van niet...

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 11:36

Er zijn ook soms hele jonge bokkers die nog niet helemaal weten wat verstandig is en er maar wat uitflappen.

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-03 11:40

Ik vind ook dat je bij een verhaal beide kanten moet horen, maar sommige dingen zijn gewoon feiten. Als ik aan jou vraag: heb je wel een parachute gesprongen? Dan is daar maar 1 juist antwoord op toch?

En het probleem is vaak dat niemand beide kanten van een verhaal kent, behalve de mensen die er direct bij betrokken zijn geweest, vaak zijn dat er maar 2 of 3. Alle andere mensen (inclusief ik) proberen een zo goed mogelijk beeld te krijgen maar dat lukt natuurlijk nooit helemaal.

In casu ben ik er wel van overtuigd dat ik voldoende met mijn eigen ogen heb gezien om te kunnen aangeven dat er mensen gekwetst worden door de verhalen hier op bokt.
Laatst bijgewerkt door Manon 2 op 08-12-03 11:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 11:46

Ben toch wel benieuwd om wat voor feiten het dan gaat?

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 12:10

Tsja... ik zou denk ik erg geneigd zijn de persoon in kwestie de kans te geven het zelf recht te zetten op bokt... en daar zou ik bij zeggen dat als hij/zij daar zelf niet toe bereid is ik dat dan wel zou doen... Het is allemaal heel makkelijk om te zeggen dat je jezelf beter uit dat soort dingen kan houden, maar als er (aardige) mensen gekwetst worden dan zou ik daar zelf toch wel een probleem mee hebben.

pareltje

Berichten: 247
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: mijnsheerenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 12:11

mensen die liegen zijn zielig... lekker laten gaan!

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-03 12:26

vikki schreef:
Tsja... ik zou denk ik erg geneigd zijn de persoon in kwestie de kans te geven het zelf recht te zetten op bokt... en daar zou ik bij zeggen dat als hij/zij daar zelf niet toe bereid is ik dat dan wel zou doen... Het is allemaal heel makkelijk om te zeggen dat je jezelf beter uit dat soort dingen kan houden, maar als er (aardige) mensen gekwetst worden dan zou ik daar zelf toch wel een probleem mee hebben.


Is een aardige.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 12:30

Tsja... dan zou ik het wel weten... ik zou het niet makkelijk vinden, maar ik zou ook niet zonder actie te ondernemen toe kunnen kijken hoe een ander (die ik aardig vind Haha!) zonder reden gekwetst wordt... Ik ben dan van mening dat de persoon in kwestie (de leugena(a)r(es) dus) dan maar had moeten nadenken alvorens leugens te verspreiden... wie zijn billen brandt moet de op de blaren zitten he.

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 12:38

Ik vind dat er nu wel gespeculeerd wordt over dingen die misschien niet eens van toepassing zijn.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 12:39

veel mensen zijn geneigd te denken dat wanneer er rook is ook vuur zal zijn...
Als je er dan (goedbedoeld) de waarheid (de andere kant van het vrehaal) probeert te vertellen zal de rook dikker worden en dus voor sommigen een bevestiging zijn dat er vuur is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 12:40

Voel je je aangevallen? Het is hier toch een behoorlijk algemeen topic, er wordt naar absoluut niemand verwezen, zelfs niet naar die "leugens" die de topicstartster leest, ze kan het dus over werkelijk elke bokker hebben.

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 12:43

Aangezien ik weet over welke bokker ze het heeft vindt ik het wel jammer dat het op bokt wordt gezegd.
Ik pleit de bokker in kwestie niet vrij omdat ik de andere kant van het verhaal niet ken. Maar ik ben er van overtuigd dat dit iets is tussen de persoon in kwestie en de andere partij en dat dit niet op bokt gezet hoeft te worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 12:51

Meid, er wordt toch naar niemand verwezen? Jij weet over wie het gaat, maar het gros van de bokkers heeft geen flauw idee. Dus er is niemand benadeeld. Het ging hier toch echt om het algemene verhaal.

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 12:57

Maar hoe denk je dat de persoon in kwestie zich voelt???
Zou jij het leuk vinden als er dingen op bokt wordt gezegd waarvan jij weet dat het over jou gaat, maar de rest van bokt dat niet weet.
Ik zou het zelf niet prettig vinden (zal wel aan mijn persoonlijkheid liggen).
Ik probeer alleen maar mijn mening te geven, ik snap niet waarom ik daarop wordt aangevallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 13:12

Ik val je helemaal niet aan joh Verward Als jij je ergens aangevallen voelt, ik snap werkelijk niet hoe, maar allez sorry daarvoor dan. Ik wil je alleen aangeven, dat je er niet zo druk om moet maken, omdat er nog niemand daadwerkelijk door de modder wordt gehaald. Sja ik lees ook wel eens verhalen, waar ik zeker van weet dat t niet geheel kan kloppen, maar ik maak me daar persoonlijk niet druk om. En als ik iets lees wat over mij gaat, maar de rest van Bokt weet dat niet, dan heb ik twee keuze's of het verhaal rechtbreien met mijn visie, als ik daar behoefte tot voel. Of het negeren omdat ik het de moeite niet waard vind. En trouwens, de rest van Bokt weet het toch niet, dus hoef ik me niet druk te maken, want ze zouden dan niet weten dat het om mij gaat.

Soraya

Berichten: 6875
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 13:13

Je zegt het zelf, niemand anders zou weten waar het over gaat dus waarom zou iemand zich speciaal aangevallen moeten voelen? Er worden geen feiten genoemd over waar het om gaat. Dus NIEMAND zou zich hierdoor aangevallen moeten voelen. En misschien weet de persoon in kwestie wel dat het over hem/haar gaat. Maar laat het dan een les zijn en toch wel de waarheid vertellen.
Ik vind het vrij kinderachtig om over dingen te liegen. En degene die zoveel moois te vertellen heb loopt vanzelf wel in de val.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 13:57

Ik vind mensen die liegen echt afschuwelijk. Vooral mensen die liegen om de realiteit rondom zichzelf wat mooier af te schilderen dan deze werkelijk is. Vreselijke mensen vind ik dat. Als mensen liegen om eigen bestwil is het ergens nog te begrijpen.

Maar ik vind liegen ook heel dom, en ergens ook beledigend toe naar de lezer. WAnt soms zijn de leugens zo doorzichtig dat je denkt "word ik zo stom geacht om daar in te trappen"? Het ergste is ook nog dat ze boos worden als je ze niet gelooft. Je moet je nog door ze voor gek laten slijten ook. Mensen kunnne liegen op internet wat ze willen, maar vroeg of laat vallen ze door de mand. ALTIJD.

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 14:24

waarom niet als je toch vindt dat iemand liegt gewoon een pb sturen en je gevoel uitleggen. Lijkt me eenvoudiger als een topic opstarten over wat je met liegende bokkers moet doen.
Als je er van overtuigd bent dat diegene weet dat hij/ zij liegt zou daar toch ook over gesproken moeten kunnen worden.
De waarheid met betrekking tot emoties is natuurlijk je begeven op glad ijs.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 16:15

Paarden zijn emotie voor iedereen. Het is niet iets waar we allemaal gek van zijn. Als jou paard wordt afgekraakt raakt het jezelf recht in je hart. Daarmee ben je gewoon kwetsbaar, en je gelooft vaak in je eigen paard. Jij vind hem geweldig, fantastisch en Top. En voor jou is hij ook de grote topper!!!

Maar anderen vinden dat niet, en daarmee krijg je vaak dat mensen vinden dat je liegt, overdreven verhalen verteld enz. enz. Dat word helemaal niet zo bedoeld, maar de persoon die het verhaal verteld ervaart dat wel zo.

Niets mis mee, gewoon een beetje leren relativeren.

Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 17:37

pareltje schreef:
mensen die liegen zijn zielig... lekker laten gaan!


Ja inderdaad, waar maken jullie je druk om.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 17:39

Pipo schreef:
Paarden zijn emotie voor iedereen. Het is niet iets waar we allemaal gek van zijn. Als jou paard wordt afgekraakt raakt het jezelf recht in je hart. Daarmee ben je gewoon kwetsbaar, en je gelooft vaak in je eigen paard. Jij vind hem geweldig, fantastisch en Top. En voor jou is hij ook de grote topper!!!

Maar anderen vinden dat niet, en daarmee krijg je vaak dat mensen vinden dat je liegt, overdreven verhalen verteld enz. enz. Dat word helemaal niet zo bedoeld, maar de persoon die het verhaal verteld ervaart dat wel zo.

Niets mis mee, gewoon een beetje leren relativeren.

Dit kwam ook ter sprake in dit topic: [PP] Is het nou dom of slim?

Maar of je dat nu echt als liegen moet opvatten.....