Wat doe je met mensen die liegen op Bokt?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 17:45

Fasel schreef:
Wat voor de een een onwaarheid is, kan voor de ander 100% waarheid zijn Knipoog . Hoe bizar ook. HEt is dus maar net hoe diegene er zelf tegenaan kijkt.


maar als iemand zegt dat ie een paard heeft, waar die weet ik veel wat mee kan/doet en ondertussen op een manegepaard hobbelt vind ik toch eigelijk wel echt onwaar Tong uitsteken

Marsje
Berichten: 8089
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 17:49

Fasel, hoe kan iets wat niet waar is, voor diegene zelf 100% waarheid zijn? IMO is het waar of niet waar. Of diegene leeft in een "andere wereld". Knipoog

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 19:56

Een zeer levendige fantasie. Maar voor die mensen is het waarheid. En inderdaad Marsje, ze leven vaak in een andere wereld.

Maar volgens mij ga ik weer veel te serieus in op iets wat niet zo bedoeld was Haha!. DAgen van de maand he Bloos

Jady

Berichten: 2099
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 20:12

Tsja,ooit vallen zulke mensen door de mand....En dan is er geen leugen die ze nog kan redden!

Astrida

Berichten: 147
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 20:48

Al is een leugen nog zo snel,de waarheid achterhaalt hem wel...

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 20:56

Fasel schreef:
Een zeer levendige fantasie. Maar voor die mensen is het waarheid. En inderdaad Marsje, ze leven vaak in een andere wereld.

Maar volgens mij ga ik weer veel te serieus in op iets wat niet zo bedoeld was Haha!. DAgen van de maand he Bloos


Vertel me dat het niet waar is Bloos! *LOL* Schijnheilig Scheve mond Cool

Verder ben ik het helemaal met Faseltje eens ...
En ook met Astrida!

lies

Berichten: 9645
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 23:33

Steffi schreef:
Eh, ik ken ook iemand die op bokt meerdere accounts heeft (en op allebei regelmatig post. En ook op zichzelf reageerd Clown ).



Wow! WIE??
Grappig Haha!

Ik ben ook weleens wat leugentjes tegen gekomen, maar ik kan er niet mee zitten. Vooral in de eerste weken dat mensen op bokt zijn, denken ze anoniem te zijn. Tot blijkt dat de hele stal aan het bokken is Haha!

isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 23:56

Fasel schreef:
Wat voor de een een onwaarheid is, kan voor de ander 100% waarheid zijn Knipoog . Hoe bizar ook. HEt is dus maar net hoe diegene er zelf tegenaan kijkt.


helemaal mee eens.........

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-03 00:50

Ja natuurlijk heeft iedereen zijn eigen realiteit, maar feiten zijn feiten. Ook kun je dingen op een bepaalde manier neerzetten waardoor je het niet liegt, maar als je de situatie kent dan weet je dat het ook anders opgevat kan worden (veel mooier dan het is).

kojack

Berichten: 6398
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 00:55

Mensen die veel liegen banketstaaf zichzelf altijd klem Haha!.
Ik denk dat die mensen gewoon een 'eigen' waarheid hebben, kennelijk is hun eigen leven niet zo leuk anders hoef je er niet over te liegen toch?

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 00:56

Ik heb maar 1 schaduwaccount en die is van mijn gespleten persoonlijkheid en die is ook heel lief hoor Knipoog (nee hoor, LOL)

Over leugenaars, achterbakse personen, waarheid verdraaiers en manipulatieve systematische pathologische *PIEP* ...

Sta er boven!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 02:52

Fasel schreef:
Een zeer levendige fantasie. Maar voor die mensen is het waarheid. En inderdaad Marsje, ze leven vaak in een andere wereld.


Daar ben ik het zeker mee eens, een iets te levendige fantasie. Iedereen fantaseert en droomt wel eens weg, sommigen hebben de neiging om daar te diep in te gaan, en fantasie verwarren met werkelijkheid. Daar moet ik om glimlachen.

Mensen die bewust de waarheid verdraaien, of er "creatief" mee zijn -->

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 03:22

Al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt hem wel .

Met onwaarheden verkondigen op een groot forum als Bokt, heb je uiteindelijk niemand anders dan jezelf.

Guinni

Berichten: 2714
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: In een hutje op een berg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 07:37

CCCCorine schreef:
Al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt hem wel .

Met onwaarheden verkondigen op een groot forum als Bokt, heb je uiteindelijk niemand anders dan jezelf.

Nou, je neemt me letterlijk de woorden uit mijn mond! Dit wilde ik precies zeggen Haha!
Uiteindelijk krijgen zij er problemen mee en zijn zij de l*l. Ik reageer meestal dan niet en laat ze lekker kletsen, dan ga ik wel naar een ander topic waar niet geruzied en gelogen wordt, toch? Er zijn er genoeg niet waar!
Als iemand graag wil liegen, tja, niet mijn probleem denk ik dan. Lekker laten, ze krijgen er vanzelf problemen mee.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 08:55

ach. Ik kan er niet echt mee zitten. Als het puntje bij paaltje komt dan lukt het me redelijk het kaf van het koren te scheiden......

Ik doe ook dingen wel eens mooier voordoen dan dat het in werkelijkheid is.

Ik zeg bijvoorbeeld mijn paarden, en er is helemaal niks van mij bij, alles is van Henk. Ik zeg mijn Marca en Marca is toch echt van Henk.

Het is gewoon gewoonte om de dieren waar je dagelijks voor zorgt als zo te betitelen.

Als ik iedere keer moet opschrijven, de paarden die ik dagelijks doe en die eigenlijk niet van mij zijn maar van henk........ inplaats van onze paarden dan krijg ik platvingertjes........

ach

Tanya
Berichten: 10084
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 10:39

Jah lekker laten gaan... Als ze dat willen, doen ze maar... Al is de leugen nog zo snel... Knipoog
En ik ken ook wel iemand die dubbele accounts heeft hoor...

Nimber

Berichten: 26557
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 11:02

Lastig is dat eigenlijk wil je dan je mond open trekken maar dan is het een persoonlijke vete.daarnaast wil het weer niet zeggen dat de mensen jou geloven.
Meestal negeer ik het maar.Laatst was er een topic wat ook behoorlijk betrekking op mij had en wat gewoon niet helemaal waar was.Er waren een aantal feiten achterwege gelaten waardoor het een heel ander verhaal leek.
Ik heb toen de mensen die er op hebben gereageerd een pb gestuurd dat het verhaal niet helemaal klopte

Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 14:32

Boeiend ik ga me daar echt niet druk over maken, laat ze lekker.

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 22:17

Dit is niet iets waar ik mij druk over ga maken, de persoon in kwestie komt zichzelf nog wel tegen.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 22:20

Iemand die altijd de waarheid spreekt, hoeft niet zoveel te onthouden...Haha!

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 22:47

Ik denk dat mensen in hun enthousiasme (goedgeschreven?) soms dingen onbewust weglaten, het verhaal een beetje opfleuren of wat dan ook.... en heb het dan over positieve verhalen...

Dat iemand die elke week op een manegepaard rijdt, in haar/zijn berichten het heeft over mijn paard...so what. Ik heb het ook vaak over mijn pony's terwijl ze van ons zijn, eentje van mijn dochter is....Is toch onbelangrijk...

En iedereen vertelt wel eens de onwaarheid....

Sommigen vertellen verhaaltjes uit een soort van jalouzie...willen ook eens wat vertellen, een keertje bij de club horen enz...

als iemand de naam van een van mijn pony's gebruikt (dan wel of niet met foto) en claimt dat die pony van haar is...zie ik dat als een compliment en houd mijn mond...ooit komt de waarheid wel boven drijven...

En ik heb het dan niet over liegen om iemand in een kwaad daglicht te zetten...

Wat ik wel vervelend vind is als je iets koopt via www en de foto's en de omschrijving vertelt dat het absoluut in nieuwstaat is, je ontvangt het en je kunt het gelijk in de vuilnis gooien....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 23:24

Het is gewoon een verzamelplaats van mensen, en ook in het gewone leven zijn er mensen die grotere praatjes hebben dan in werkelijkheid. Vaak een stukje onzekerheid.

Maar er zijn ook veel bokkers die verhalen over andere bokkers vertellen, en daarmee stempels drukken op mensen die helemaal niet waar zijn. Gewoon lekker laten gaan.....................als mensen dingen over je geloven, waar je veel mee omging en niet eens de moeite nemen om dat aan je te vragen, dan zijn ze je tijd en energie niet waard, al heb je daar al veel van in gestoken. Helaas.................

Lekker laten gaan..........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 00:08

gijsenkim schreef:
Ik doe ook dingen wel eens mooier voordoen dan dat het in werkelijkheid is.

Ach ja, dat doen wel meer mensen denk ik, dat is heel gewoon en daar heb je geen bokt voor nodig lijkt mij.
Er zijn echter mensen die zo verschrikkelijk bezig blijven om dingen zo gruwelijk te verdraaien, dat je er soms eng van wordt. Als ik door hun bomen mijn bos niet meer zie, dan is afstand het enige dat helpt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 00:13

Gijs, tuurlijk doet iedereen zich wel eens beter voor dan dat ie is. Maar leven in een droomwereld, en daarbij alles wat anderen doen als negatief bestempelen is een zware last. Onzeker over zichzelf zijnde....en daarmee alles wat een ander doen, negatief afkraken. Dat is wel iets wat normaal is in paardenland, dat valt mij op.

Overigens vind ik het ook opvallend dat vaak altijd dezelfde mensen zijn die problemen hebben met andere mensen, en dat ligt nooit aan hunzelf.

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-03 01:34

Hé Pipo, jouw onderschrift staat op mijn bureaublad als plaatje! (ook eigenwijs hier).

Het gaat me voor een deel over 'opschep'verhalen, die gecombineerd worden met afkraakverhalen over mensen die niet hebben waar die persoon over opschept (en die het zelf ook niet kan/heeft). Maar voor een ander deel gewoon keiharde feiten die niet kloppen.

IK vind het allemaal erg knap van jullie dat je t laat gaan, ik zit hier wel een met vrij veel frustratie te lezen. En dan tik ik een reactie en dan plaats ik m toch maar niet....... en dat 3 x achter elkaar!

Zoals ik al zei, het kwetst mij niet, maar anderen misschien wel en ik word er gewoon een beetje boos om.