Volgende week ga ik verhuizen naar een 'echt' huurhuis. Tot nu toe hebben zowel mijn vriend als ik altijd in studentenhuizen gewoond of kamers via de woningbouw, waardoor we nooit zelf stroom hebben moeten uitkiezen/betalen enzovoort.
Nu heb ik de afgelopen weken wat uitzoekwerk gedaan en ben ik uitgekomen bij de Nuon. Hartstikke goeie deal dacht ik, €109 in de maand voor een rijtjes woning waarbij zowel mijn vriend als ik eigenlijk de hele dag weg zijn om te werken. Zoveel stroom verbruiken we dus niet.
Nu begon het gedonder vorige week, toen ik een mail kreeg van de Nuon dat ik een termijnbedrag moest betalen van bijna €250 in de maand (
) ik was het er natuurlijk niet mee eens, want dat was toch wel ietsje meer dan het bedrag waarvoor ik gekozen had. Nuon opgebeld, 20 minuten aan de telefoon gehangen om vervolgens te horen te krijgen "Tja, mevrouw, dat kunt u op Mijn Nuon regelen"
en ik werd weggedrukt
Nuon nog maar weer gebeld, ik heb immers nog geen klantnummer en dan heb je ook nog geen Mijn Nuon. Vervolgens een uur en een kwartier aan de telefoon gehangen voor ik iemand aan de lijn had 
De mevrouw aan de lijn bood half haar excuses aan, vond het erg vervelend maar kon nu nog niets veranderen omdat het contract nog niet ingegaan was en zou mij woensdag (vandaag) terug bellen om 3 uur omdat ze het dan zeker kon veranderen

Ondertussen was ik niet meer helemaal over de zeik
dus ik ben daar mee akkoord gegaan met de verwachting dat ik vandaag gebeld zou worden. Nou, niet dus. Om 3 uur - niemand. Om half 4 - niemand. Ondertussen is het kwart voor 8 en ik ben nog steeds niet gebeld (klantenservice is natuurlijk ook maar bereikbaar tot 18.00 en dan zegt zo'n geruststellend bandje dat je alles via Mijn Nuon kunt regelen. Niet dus!)Maar goed.. wat moet ik hier nou mee doen? Morgen weer opbellen en het hen weer goed laten praten? Kan ik nog van dit contract af zonder al te veel moeilijkheden? Moet eerlijk zeggen dat ze nou niet bepaald een goede indruk wekken door op deze manier met (nieuwe) klanten om te gaan... Iemand die een soortgelijke ervaring heeft en een goed idee heeft om te doen? Of juist iemand om te vertellen dat je nooit problemen met ze hebt en alles netjes opgelost wordt?
Alles is welkom...
Als je zuinig bent en de winter is niet al te koud zou je het met 80 euro ook wel moeten kunnen redden. Maar alles wat je te veel betaalt krijg je sowieso terug en omgekeerd moet je natuurlijk bijbetalen als je meer verbruikt dan waarvoor je betaalt