busschaffeur grof tegenwoordig

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ryukapple

Berichten: 1776
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 21:00

We hebben er hier ook een aantal die vrij bot zijn rondrijden. 1 die 9 van de 10 keer te laat is en dan regelmatig gewoon doorrijdt. Ook stond ik pas op een bus te wachten. 15min na tijd komt hij aanrijden dus steek hand op met ov. Zie dat de bus door wil rijden dus doe een paar passen naar voren stoptde bus. Gaat de deur open bus chauffeur heel boos naar mij je moet wel aangeven dat je mee wilt. Dus ik zeg maar meneer dat deed ik toch. Buschauffeur: doe is niet zo bijdehand moet ik je soms hier laten. Maar mijn excuses aangeboden anders was ik niet thuisgekomen denk ik.

Maar zijn ook een hoop vriendelijke chauffeur hoor zeker als je gewoon beleefd bent.groet de buschauffeur altijd als ik binnenkom en als ik oortjes in heb doe ik er een uit. Als ik de bus uitga groet ik alleen als ik voor in de bus zit zit ik achterin doe ik dat niet

muntdrop

Berichten: 2971
Geregistreerd: 02-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 21:03

Jeetje moelly, kun je daar geen klacht over indienen? Dat er een keer een verkeerde opmerking uitschiet zoals in de beginpost is natuurlijk ook niet netjes, maar dit slaat echt alles, wat een malloot.

Hier is het heel normaal om zowel voorin als achterin in en uit te stappen, maar als ik voorin instap of uitstap groet ik wel altijd eventjes. En als de bus bijna leeg is en ik stap achter uit dan zwaai ik ook nog eventjes :)

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 21:04

Ik heb laatst zelfs een klacht ingediend. Ik was met mijn vouwfietsje, wat gewoon mag in de bus, en ik had hem al helemaal mooi netjes aan de kant gezet. Niemand had er last van en precies zoals het moet. Zegt de buschauffeur dat ik eruit moet.

Ik zeg: Waarom? Vouwfietsjes mogen gewoon, en bovendien heeft u vervoersplicht, dus u mag mij er helemaal niet uitzetten.
Chauffeur: Ik rij niet verder totdat jij eruit bent! Nu eruit!
Ik: Prima, dan dien ik meteen een klacht tegen u in!

Zo gezegd, zo gedaan, en een paar weken later lag er een brief op de mat van de busmaatschappij. Met excuses, en met het bericht dat meneer de chauffeur door zijn leidinggevende op het matje is geroepen. Mooi zo! Moet ie maar niet zo raar doen :D

Laatst trouwens ook nog: reed er een fietser in de weg, zegt die chauffeur: vuile k. nk..hoe.r! Zo keihard door de bus heen :')

Maar idd, passagiers kunnen er soms ook wat van..

Jennifuur

Berichten: 3162
Geregistreerd: 13-08-08

Re: busschaffeur grof tegenwoordig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 02:01

Over het algemeen heb ik in mijn woonplaats leuke chauffeurs. Uiteraard is de een vrolijker dan de ander, maar hey ik ben ook niet altijd super blij.

Wat ik wel echt asociaal vond is dat ik pas in Breda mijn bus naar mijn school stond te wachten toen het erg druk was. Toch stond iedereen netjes op het redelijk kleine stukje stoep gepropt waar de meeste studenten wachten op dezelfde bus. Komt die bus aan sjeezen en ramt hard tegen een jongen zijn hoofd aan met de spiegel... Er kwam niks van excuses vanuit de chauffeur terwijl het een erg luide klap was. En dit schijnt vaker gebeurd te zijn. .

mick75

Berichten: 4544
Geregistreerd: 18-04-08
Woonplaats: In Hell

Re: busschaffeur grof tegenwoordig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 03:18

Ik vind buschauffeurs tegenwoordig eigenlijk een stuk vriendelijker dan pakweg 20 jaar terug. Toen mocht ik wel eens niet mee omdat de chauffeur mijn ouders niet mocht, of omdat ik te sjacherijnig keek (deed ik wss ook trouwens, daar niet van, maar om nou iemand te laten staan voor een sjacherijnig gezicht?). Tegenwoordig zie ik eigenlijk alleen maar vriendelijke chauffeurs, maar wel die aan strakke schema's zitten. Maar krijg toch echt vaker dan voorheen netjes antwoord op vragen en ze zijn ook stukken behulpzamer als ze vertraging oplopen en de overstap op een andere bus mis dreigt te lopen dan toen ik op school zat. Zeg wel altijd netjes gedag bij in- en uitstappen en kijk de chauffeur aan, maar doe meestal ook m'n oortjes niet uit. En ach, soms heeft eentje z'n dag niet. Jammer dan.

Aangezien ik me nog regelmatig moet legitimeren voor drank en zo en een uitgesproken kledingsmaak heb en ondanks bijna 40 jaartjes oud rustig door kan voor student vermoed ik dat mijn uiterlijk geen maatstaf is, en uiterlijke leeftijd ook niet.

En 20 jaar geleden reden ze ook rustig haltes voorbij, ook waar mensen stonden te wachten of waar mensen aan kwamen rennen terwijl de bus 10 minuten te vroeg was (dat kon toen nog makkelijk), waren soms ronduit onbeschoft, reden bussen soms zonder reden niet en reden er standaard te weinig en te kleine bussen, waardoor er bij sommige beginhaltes al mensen moesten blijven staan. Eigenlijk is het verschil niet zo groot, al vind ik het OV tegenwoordig qua service en aanspreekbaarheid echt wel beter. Qua verbindingen niet trouwens, er zijn toch wel veel lijnen wegbezuinigd en aansluitingen worden ook steeds slechter, en de regels strakker. Een buschauffeur vertelde eens dat er genoeg bussen op de remise werkloos en afgetankt klaar stonden, maar die niet voor die lijn ingezet mochten worden want van het verkeerde model/ verkeerde kleur (rood in plaats van blauwgroen die op die lijn hoorde). Dus daarom de eerstvolgende 2 bussen van die lijn helaas niet mochten rijden.

FNews
Berichten: 2721
Geregistreerd: 10-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 11:20

Hier in België smsen de chauffeurs over een afstand van 2 kilometer of zijn ze aant roken.
Hallo, je hebt kinderen in je bus zitten 8)7

dorientjuh

Berichten: 7253
Geregistreerd: 19-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 11:32

Ik heb toch meer ervaringen met chagrijnige buschauffeurs dan met vrolijke. Buschauffeurs denken vaak dat ze koning zijn, heb ik het idee. Zo heb ik eens mijn trein gemist (reed 1x per half uur) omdat de buschauffeur zo nodig de hele rit met een hand wilde rijden..

En vanaf dat station moest ik op de terugweg altijd de bus hebben, maar dat was heel krap qua tijden, er zat iets van 3 minuten tussen. Regelmatig dat de bus net voor mijn neus wegreed terwijl ik me kapot rende, zo'n beetje de enige passagiers van die bus uit die trein kwamen (klein station) en in de avonduren die bus maar 1x per uur reed. En er geen andere bussen die kant op gingen. Of een buschauffeur die, toen er nog oude ov's waren, een keer enorm tegen mij uitviel omdat hij dacht dat ik met iemands anders' ov reisde omdat ik blijkbaar per ongeluk mijn duim op de foto had. En toen bleek dat het wel gewoon mijn ov was, ook geen excuses maakte.

Als ik een slechte dag op mijn werk heb, doe ik ook normaal tegen mijn collega's en klanten. Dat verwacht ik ook van een buschauffeur.

En de buschauffeur bedanken als je uitstapt gaat mij ook te ver. Alsof ik iedere dag bedankt wordt op mijn werk omdat ik mijn werk doe. :+

Wel ben ik in mijn ogen gewoon beleefd door te groeten als ik instap en ook meestal als ik uitstap en geen oortjes en zo in te hebben.

Warboel
Berichten: 14684
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: busschaffeur grof tegenwoordig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 12:15

Hier rijden inderdaad een paar supergrove chauffeurs.
Zelfs een die bij een halte doodleuk uitstapte om een sigaretje te roken.
Of inderdaad als je net uit je vertraagde trein gerend komt en de bus staat er nog de deur niet meer open doen en gewoon wegrijden.

Overigens ook gewoon een boel hele aardige chauffeurs hoor!

Ik zeg altijd gedag als ik instap, en ik zwaai even als ik uitstap :+
Soms stap ik op het station voorin uit, en dan zeg ik wel "bedankt, prettige dag nog" ofzo.

Hutcherson

Berichten: 7350
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 13:12

mijn buschauffeur zei: 'je kunt zien wie er uit brabant komen.. Iedereen uit brabant zeggen altijd netjes gedag, en alle niet-brabanders houden de mond dicht..' dit zei hij tegen zijn collega die bij hem in de bus stond. Dus ik zei: 'nou dan neem ik mijn 'hallo' maar terug denk ik' ..
later sprak een andere jongen de chauffeur ook aan op die uitspraak. en toen zei de chauffeur dat ie zijn uitspraak over niet-brabanders dan terug nam..

sukkel

fourseasons

Berichten: 4788
Geregistreerd: 07-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 13:17

Ik kan het wel begrijpen als je ziet wat voor sommige asociale mensen ook in de bus zitten soms. Is natuurlijk niet netjes maar ik zou het gewoon lekker laten. :j In mijn bus rijd soms een vrouw, en die is ook altijd chagrijnig. Gelukkig word dat afgewisseld met gezellige mannen die op minder drukke dagen gewoon midden het dorp in en de dijk oprijden zodat een vrouw minder ver hoeft te lopen. :')

Selina

Berichten: 14292
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 13:27

Ik groette eigenlijk altijd buschauffeurs, alleen nu heb ik de laatste weken een koptelefoon op. Dan groet ik wel maar dan kwam er een zacht gemompel uit omdat ik mezelf niet kon horen. Dus nu doe ik maar hoofdknikjes :+

Waar ik me aan erger bij passagiers, lopen ze in het begin niet door, dus mensen kunnen er niet in en dan achterin de bus zie je gewoon lege stoelen..

Yunaa

Berichten: 2725
Geregistreerd: 02-10-08
Woonplaats: De Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 14:29

Sommige chauffeurs, geen woorden voor !

Pas zat ik in een verkeerde bus, dé bus die ik altijd neem naar mijn school. Het was zaterdag avond en ik realiseerde ineens dat het geen schooltijd was, dus ik moest de andere bus hebben. Kwam ik natuurlijk te laat achter, dus ik snel naar die man: ''Meneeeeer, ik heb de verkeerde bus per ongeluk gepakt. Kunt u mij ergens afzetten ?'' ''Ja meisje, dat is mijn zorg niet, dat moet je zelf maar doen.'' En hoppa, de deuren gingen open. Stond ik daar in Niemandsland. Het was én 's avonds laat en dat onbehoorlijke gedrag van hem, zei niet eens wat toen ik uitstapte.

Heel vaak ook, als ik ergens uitstap, dan roep ik: ''Dag, bedankt !'' 9 van de 10 keer zeggen ze dan gewoon niets terug. Conclusie ? Tegenwoordig hou ik mijn oortjes gewoon in en zeg ik niet eens meer wat. Verspilde moeite.

Of als je de bus inkomt: ''Goedenmorgen''. 8 van de 10 keer kijken ze je niet eens aan. Nou dan niet hoor ^)

Telpeva

Berichten: 14718
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 15:22

Yunaa schreef:
Sommige chauffeurs, geen woorden voor !

Pas zat ik in een verkeerde bus, dé bus die ik altijd neem naar mijn school. Het was zaterdag avond en ik realiseerde ineens dat het geen schooltijd was, dus ik moest de andere bus hebben. Kwam ik natuurlijk te laat achter, dus ik snel naar die man: ''Meneeeeer, ik heb de verkeerde bus per ongeluk gepakt. Kunt u mij ergens afzetten ?'' ''Ja meisje, dat is mijn zorg niet, dat moet je zelf maar doen.'' En hoppa, de deuren gingen open. Stond ik daar in Niemandsland. Het was én 's avonds laat en dat onbehoorlijke gedrag van hem, zei niet eens wat toen ik uitstapte.

Heel vaak ook, als ik ergens uitstap, dan roep ik: ''Dag, bedankt !'' 9 van de 10 keer zeggen ze dan gewoon niets terug. Conclusie ? Tegenwoordig hou ik mijn oortjes gewoon in en zeg ik niet eens meer wat. Verspilde moeite.

Of als je de bus inkomt: ''Goedenmorgen''. 8 van de 10 keer kijken ze je niet eens aan. Nou dan niet hoor ^)


Je vraagt of hij je ergens af wilt zetten, vervolgens stopt hij maar dan is het nog niet goed, dat snap ik niet. Wat had hij dan moeten doen?

RubyRed

Berichten: 2421
Geregistreerd: 05-07-10
Woonplaats: Rosmalen

Re: busschaffeur grof tegenwoordig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 01:01

Ik heb een keer een rotzak van een buschauffeur gehad. Vanwege mijn (onzichtbare) beperking kan ik niet alleen reizen, en heb dus een begeleiderskaart, waarbij een begeleider vanaf 12 jaar gratis mee kan reizen. Zegt die vent doodleuk: ''Ja daar trap ik niet in, die zijn voor gehandicapten''. Ik wist natuurlijk al niet meer wat ik moest zeggen dus ik zei: ''Ja meneer ik kan écht niet alleen reizen.'' ''Ja, ja, we doen wel alsof, *mompel mompel*''. Mij de hele tijd chagrijnig aan zitten kijken. Nou, daarna kon ik alleen nog maar janken, ben een klacht in gaan dienen en ze hebben die buschauffeur gelukkig wel aangesproken, maar echt, wat een eikel!

Cinderella

Berichten: 6326
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Cinderella Castle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 01:12

RubyRed schreef:
Ik heb een keer een rotzak van een buschauffeur gehad. Vanwege mijn (onzichtbare) beperking kan ik niet alleen reizen, en heb dus een begeleiderskaart, waarbij een begeleider vanaf 12 jaar gratis mee kan reizen. Zegt die vent doodleuk: ''Ja daar trap ik niet in, die zijn voor gehandicapten''. Ik wist natuurlijk al niet meer wat ik moest zeggen dus ik zei: ''Ja meneer ik kan écht niet alleen reizen.'' ''Ja, ja, we doen wel alsof, *mompel mompel*''. Mij de hele tijd chagrijnig aan zitten kijken. Nou, daarna kon ik alleen nog maar janken, ben een klacht in gaan dienen en ze hebben die buschauffeur gelukkig wel aangesproken, maar echt, wat een eikel!


Dat vind ik wel echt heel erg om te zeggen..
Lijkt me dat het al moeilijk genoeg is voor je?
Zeker als iemand je dan zo te kakken zet!

Ik reis vaak met de bus, maar heb eigenlijk altijd wel leuke buschauffeurs!
1x was ik verdwaald in niemandsland, omdat er een bushalte was afgesloten, precies degene die ik moest hebben, maar dat had ik niet door, want ik was daar onbekend.
Dus uiteindelijk aan de buschauffeur gevraagd en die heeft gewoon rondje afgemaakt en me daarna vlak in de buurt van die halte afgezet! +:)+
Om heel eerlijk te zijn, vind ik zoiets wel bijzonder, een buschauffeur is daar niet toe verplicht. Zoals verhaal hierboven: tja, dat kun je verwachten..

Soms vind ik het wel jammer om te zien dat er mensen naar de bus toe rennen en de chauffeur de deuren voor de mensen hun neus dicht doet en gewoon wegrijdt.

wemkelover

Berichten: 4696
Geregistreerd: 30-09-04
Woonplaats: bolsward, friesland

Re: busschaffeur grof tegenwoordig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 10:41

Over het algemeen heb ik geen problemen met buschauffeurs.
Vind wel dat ik een keer grof behandeld ben, ik had nog geen ov chipkaart en wou gewoon kaartje halen. Ik weet dat ze er niet zo happig op zijn, maar goed had niet verwacht dat ik vaker met de bus moest. Krijg ik van alles over me heen, ik had zo iets ik betaal toch gewoon voor mij reis zelf nog meer, dat is toch mijn eigen keus.

Tsja een buschauffeur kan wel eens een slechte dag hebben, een cassiere ook wel eens maar die mogen zich toch ook niet zo gedragen dan?? Als daar een topic over geoppend wordt dan moet je naar de leiding stappen en moeten ze haar maar ontslaan. Net zoals een callcenter agent, die hebben ook niet altijd goede dag daar verwachten we ook van dat ze zich vriendelijk blijven gedragen.

Steef
Berichten: 5309
Geregistreerd: 23-12-07

Re: busschaffeur grof tegenwoordig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 11:14

Ja ach, sommige zijn leuker dan andere. Laatst had ik echt een hele lieve, ik zag een bus aankomen dus maakte een sprintje, bleek dat die man helemaal geen dienst had, maar op weg was waar ik heen moest, dus mocht ik van hem wel meerijden :) Was toch mooi een half uurtje eerder thuis. Vond ik echt mega lief toen :D

Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 11:22

mick75 schreef:
Ik vind buschauffeurs tegenwoordig eigenlijk een stuk vriendelijker dan pakweg 20 jaar terug.


Mee eens eigenlijk. Ik geloof dat ik op honderden ritjes de afgelopen paar jaar (minimaal een paar per week) eigenlijk vrijwel alleen normale of vriendelijke chauffeurs heb meegemaakt. De paar echt botte dingen zijn toch alweer een tijdje geleden. Het enige wat nog wel eens gebeurt is dat men vergeet de deuren open te doen (of nou ja, klaar te zetten om open te doen), of het niet in de gaten heeft dat een deur niet werkt en dat de mensen even de tijd nodig hebben om naar een andere deur te lopen.

Maar dat is eigenlijk alles. Ik ben best wel heel tevreden over de bussen en buschauffeurs, en de meesten wekken de indruk dat ze het wel met plezier doen. :j