Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
verootjoo schreef:Ik ben getrouwd met een man die 8 jaar ouder is, dus dat is geen probleem. Maar... Wij hebben elkaar leren kennen toen we beide in de 20 waren en werkten. Dat is wel een verschil.
Maar wat ik niet begrijp is dat het niet en/en kan. Je kan toch prima lekker feesten als je vriend ergens anders is?

Maar zou het ook niet gemist willen hebben. Probeer anders eerst gewoon op zaterdag avond met je vriendinnen uit te gaan. Hij moet je daar vrij in laten. Mocht je dan écht verlangen hebben om vrij te zijn kan je daar altijd alsnog voor kiezen. Maar wie weet valt het te combineren
Ik ben 26, inmiddels getrouwd met de liefde van mijn leven, die 9 jaar ouder is dan ik. Maar wij kwamen elkaar tegen in ongeveer dezelfde levensfase: ik ging net op mezelf wonen, had mijn eerste vaste baan, hij had net een eigen huis gekocht, werkte al wel een tijd. We hadden allebei wel wat relaties achter de rug en zitten in hetzelfde ritme wat betreft stappen, we hoeven allebei niet meer zo nodig 
Maar toch heb ik daar ook ontzettend veel van geleerd. Ik heb mijn grenzen leren kennen, ontdekt wat ik zoek in een relatie en kan daardoor des te meer waarderen wat ik heb gevonden bij mijn lief. Ik ben er persoonlijk van overtuigd dat het goed is om een aantal relaties te hebben gehad voordat je 'de ware' vindt. Maar er zijn ook genoeg voorbeelden van high school sweethearts die nog steeds hartstikke happy met elkaar zijn, dus ook genoeg bewijs dat dat niet zo hoeft te zijn.
Vrijgezel zijn is leuk, maar ook dat gaat vervelen. Het feit dat je overweegt om een relatie van 3.5 jaar te verbreken omdat je nog even wil rondneuken geeft voor mij al aan dat er iets niet helemaal goed zit vanuit jouw kant.