Vrouw als object

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
WilmaBoy

Berichten: 1381
Geregistreerd: 11-12-10
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 18:37

xSwanHeart schreef:
Tja, ik vind het eerlijk gezegd bij een 'strandsport' niet zo vreemd dat er ook een vrij bloot tenue is. Dat slaat terug op de herkomst van de sport.
Wat het tennis aangaat, heb je als vrouw ook de keuze om in een korte broek te spelen. Er is ongetwijfeld een reden dat vrouwelijke tennissers ervoor kiezen om een kort (broek)rokje te dragen. Bijvoorbeeld dat ze dan meer bewegingsvrijheid hebben. Persoonlijk lijkt het me zeer onwaarschijnlijk dat vrouwelijke (top)tennissers een rokje dragen omdat ze dan sexier zijn voor het publiek. Daar win je geen westrijden mee hoor.

neen, maar het brengt wel geld in het laatje...

xSwanHeart

Berichten: 4422
Geregistreerd: 03-01-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 18:39

Appelina schreef:
dorientjuh schreef:
Nou, hoe sommige vrouwen / meisjes er op straat bijlopen, dan denk ik: je maakt het er ook wel naar. Mini-mini-mini- rokjes / jurkjes en dan alleen een dunne panty eronder zodat ze elke stap hun rokje naar beneden moeten trekken omdat je anders hun ondergoed ziet..

Maar goed, moge duidelijk zijn dat ik daar niet aan mee doe. Ik word er ook wel eens moe van, maar ik maak me er verder niet zo druk over.

Ja tuurlijk, sommigen dagen het uit. Dat is niet te voorkomen...

Ik vind het wel apart dat je daar dan wel mee akkoord gaat. Als je je zo wil kleden, dan vraag je erom? :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 18:40

Vjestagirl schreef:
Er komen ook steeds meer mannen zonder shirt op tv, in reclames etc. Daar hoor ik nooit iemand over klagen.



Een man zonder shirt is iets anders als een vrouw met blote t.ieten.
Ik hoef ook echt absoluut geen p.iemel te zien op tv hoor.

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 18:40

Ik kan me heel goed voorstellen waarom mannen veel vrouwen als lustobject zien. Velen zien er nou eenmaal uit als een prutsmuts of hoerig :') Maar dat is natuurlijk geen reden om het uit te spreken oid..

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 18:41

Waar vragen ze om? Vrouwen zijn elkaars grootste critici, dat blijkt wel weer. Heel jammer.

Roosch

Berichten: 36681
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 18:41

Ben het er mee eens. Ergste vind ik nog wel als mannen een echte vrouw niet zien staan omdat ze niet voldoet aan de standaarden. Sommige kerels verwachten een meid met cup d, amper spek op de botten, platinablond haar en zo gewillig als wat. Als ze dan een keer wakker worden naast een echte vrouw die geen make-up draagt, wat vetjes heeft, slaapt in een pyjama (maar die meiden op tv dragen altijd sexy lingerie in bed!) en laten we het maar niet hebben over menselijkheden als uit de mond stinken of windjes laten, dan weten ze niet wat ze overkomt. :')

Vjestagirl

Berichten: 26652
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 18:41

VivaLaVida schreef:
Vjestagirl schreef:
Er komen ook steeds meer mannen zonder shirt op tv, in reclames etc. Daar hoor ik nooit iemand over klagen.


Een man zonder shirt is iets anders als een vrouw met blote t.ieten.
Ik hoef ook echt absoluut geen p.iemel te zien op tv hoor.


Het is alle 2 het tot lustobject maken van iemand. Een dame in zeer schaarse kleding heeft ook geen blote tieten en kan toch een lustobject zijn. Net als een man zonder shirt...

Appelina
Berichten: 42
Geregistreerd: 16-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-13 18:42

xSwanHeart schreef:
Appelina schreef:
Ja tuurlijk, sommigen dagen het uit. Dat is niet te voorkomen...

Ik vind het wel apart dat je daar dan wel mee akkoord gaat. Als je je zo wil kleden, dan vraag je erom? :?

Hoezo is dat dan weer apart? Niet iedereen vraagt erom, maar krijgt het wel. ;)

Collie2008
Berichten: 9644
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Ergens in Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 18:43

Roosch schreef:
Ben het er mee eens. Ergste vind ik nog wel als mannen een echte vrouw niet zien staan omdat ze niet voldoet aan de standaarden. Sommige kerels verwachten een meid met cup d, amper spek op de botten, platinablond haar en zo gewillig als wat. Als ze dan een keer wakker worden naast een echte vrouw die geen make-up draagt, wat vetjes heeft, slaapt in een pyjama (maar die meiden op tv dragen altijd sexy lingerie in bed!) en laten we het maar niet hebben over menselijkheden als uit de mond stinken of windjes laten, dan weten ze niet wat ze overkomt. :')

Ach welnee, zijn zat mannen die van grote vrouwen houden, dikke, dunne, kleine, grote tieten, kleine tieten, whatever....

Ik hou ook niet van dikke mannen, ik hou niet van buikjes, ik verwacht strakke billen, mooie benen en een leuke kop. Ben ik dan ook fout omdat ik geen maan wil met een harige reet, hangbuik, witte huid en scheve kop wil?

xSwanHeart

Berichten: 4422
Geregistreerd: 03-01-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 18:45

Appelina schreef:
xSwanHeart schreef:
Ik vind het wel apart dat je daar dan wel mee akkoord gaat. Als je je zo wil kleden, dan vraag je erom? :?

Hoezo is dat dan weer apart? Niet iedereen vraagt erom, maar krijgt het wel. ;)

Nou, ik vind het apart dat je aangeeft het vreemd te vinden dat respect voor vrouwen minder is geworden, maar er schijnbaar wel mee akkoord gaat dat vrouwen die zich 'sexy' kleden, met minder respect worden behandeld. Vind ik persoonlijk een beetje krom.
Stel, ik wil me graag in een minirokje kleden, verdien ik dan minder respect dan jij, omdat jij je bijvoorbeeld graag in een coltrui met lange broek kleedt?

Roosch

Berichten: 36681
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 18:45

Tuurlijk niet. Maar er wordt wel een standaard beeld gecreëerd door media dat niet realistisch is. Niks met voorkeuren te maken, maar met standaard.

x_Quinta_x
Berichten: 1370
Geregistreerd: 29-09-08
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 18:45

Hier in Belgie was laatst een relletje omdat de GAMMA (een doe-het-zelver-winkel) ter ere van 'mannendag' kluspoezen in de winkel uitnodigde. De mannelijke klanten mochten dan met de kluspoezen op de foto.
Hier is het promofilmpje om natuurlijk zoveel mogelijk 'klanten' te lokken:
http://www.youtube.com/watch?v=aQ1sW0MBI2s
Heel veel verontwaardigde dames hebben hier fel op gereageerd waardoor het filmpje werd weggehaald, maar natuurlijk was het kwaad al geschiet en vind je het verschillende keren terug bij Youtube.
Voor bokkers die aanstoot geven aan deze actie van de GAMMA: de kluspoezen waren in enkele GAMMA-filialen, maar zonder blote buik, Tshirt, hotpants met een lange legging erover, gekleurde pumps. Het zag er zedig uit :)

Zilfstar

Berichten: 7546
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Bij die Zwarte en die Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 18:45

Och... mijn pre-puber-zoon van bijna 12 moet altijd erg lachen om al die bloterige dames en sexueel getinte reclames. Kijkt ook graag naar "Ik ook van jou" en heeft van mij de poster van hunkemoller gekregen waar Silvia meer dan levensgroot op staat in een blommige BH en slip. Was een geintje nav de reclame (die hij zooooo geinig vond en met rooie oortjes zat te begrinniken) dat Silvia oer de grond kroop in dat setje en luchtgitaar speelde geloof ik. Poster hangt er nog (1 van de weinige keren dat onze ADHD zoon stil viel toen hij zijn kamer in kwam) en ik vind het OK.

Van mij als moeder zijnde mag het best af en toe wat minder, zeker op de tijdstippen dat onze kids TV kijken (dochter is bijna 9, bedtijd 20:00 uur zoon dus bijna 12 bedtijd 20:30) maar ik ben er erg open over dat dit soort dingen nu eenmaal werkt in de reclame. Zoon kan zich prima voorstellen waarom :P

Of mijn zoon daarom later vrouwen als lustobject gaat zien? Waarschijnlijk een flink tijdje wel (mag ook toch als puber :Y) ) maar ik hoop in mijn opvoeding hem genoeg bij te brengen dat hij zijn vriendin/vrouw later met respect gaat behandelen (of zijn vriend :) )

Vjestagirl

Berichten: 26652
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 18:47

xSwanHeart schreef:
Appelina schreef:
Hoezo is dat dan weer apart? Niet iedereen vraagt erom, maar krijgt het wel. ;)

Nou, ik vind het apart dat je aangeeft het vreemd te vinden dat respect voor vrouwen minder is geworden, maar er schijnbaar wel mee akkoord gaat dat vrouwen die zich 'sexy' kleden, met minder respect worden behandeld. Vind ik persoonlijk een beetje krom.
Stel, ik wil me graag in een minirokje kleden, verdien ik dan minder respect dan jij, omdat jij je bijvoorbeeld graag in een coltrui met lange broek kleedt?


Je vraagt er dan wel meer om om bekeken te worden, om meer als lustobject gezien te worden. Logisch, je laat veel meer zien wat lust opwekt. En dat is niet erg, daar kies je zelf voor en dat recht heb je als zelfstandige volwassen vrouw. Maar het is niet eerlijk om te verwachten dat je nagenoeg naakt over straat kan zonder bekeken te worden. Nagenoeg naakte mannen bekijken we ook.

Ik heb een paar jaar voor een slijter gewerkt die als motto had 'sex sells'. We werkten alleen op fantasy festivals. Er werkten vooral vrouwen bij hem, en iedereen droeg korte rokjes, inkijk, corsetten etc. Ja, dan vraag ik erom dat er naar me gekeken wordt op een andere manier dan als ik een coltrui aan heb.
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 20-11-13 18:51, in het totaal 1 keer bewerkt

xSwanHeart

Berichten: 4422
Geregistreerd: 03-01-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 18:47

x_Quinta_x schreef:
Hier in Belgie was laatst een relletje omdat de GAMMA (een doe-het-zelver-winkel) ter ere van 'mannendag' kluspoezen in de winkel uitnodigde. De mannelijke klanten mochten dan met de kluspoezen op de foto.
Hier is het promofilmpje om natuurlijk zoveel mogelijk 'klanten' te lokken:
http://www.youtube.com/watch?v=aQ1sW0MBI2s
Heel veel verontwaardigde dames hebben hier fel op gereageerd waardoor het filmpje werd weggehaald, maar natuurlijk was het kwaad al geschiet en vind je het verschillende keren terug bij Youtube.
Voor bokkers die aanstoot geven aan deze actie van de GAMMA: de kluspoezen waren in enkele GAMMA-filialen, maar zonder blote buik, Tshirt, hotpants met een lange legging erover, gekleurde pumps. Het zag er zedig uit :)

Ik denk dat die dames anders niet klagen als ze de Abercrombie & Fitch winkel binnenstappen, en daar de shirtless hunk zien (die er dus altijd schijnt te staan) waarmee ze op de foto kunnen. :') :+

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 18:48

Appelina schreef:
xSwanHeart schreef:
Ik vind het wel apart dat je daar dan wel mee akkoord gaat. Als je je zo wil kleden, dan vraag je erom? :?

Hoezo is dat dan weer apart? Niet iedereen vraagt erom, maar krijgt het wel. ;)


Wát krijgen de mensen die er niet om vragen? Ik merk er zelf niets van? Of ik snap het niet :')

Vjestagirl

Berichten: 26652
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 18:48

x_Quinta_x schreef:
Hier in Belgie was laatst een relletje omdat de GAMMA (een doe-het-zelver-winkel) ter ere van 'mannendag' kluspoezen in de winkel uitnodigde. De mannelijke klanten mochten dan met de kluspoezen op de foto.
Hier is het promofilmpje om natuurlijk zoveel mogelijk 'klanten' te lokken:
http://www.youtube.com/watch?v=aQ1sW0MBI2s
Heel veel verontwaardigde dames hebben hier fel op gereageerd waardoor het filmpje werd weggehaald, maar natuurlijk was het kwaad al geschiet en vind je het verschillende keren terug bij Youtube.
Voor bokkers die aanstoot geven aan deze actie van de GAMMA: de kluspoezen waren in enkele GAMMA-filialen, maar zonder blote buik, Tshirt, hotpants met een lange legging erover, gekleurde pumps. Het zag er zedig uit :)


Die link plaatste ik een half uur geleden al...

Yunaa

Berichten: 2725
Geregistreerd: 02-10-08
Woonplaats: De Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 18:48

xSwanHeart schreef:
Appelina schreef:
De vrouwen moeten zich op TV maar aanpassen voor het genot van mannen. Tevens is dat ook zo bij tennis. Aantrekkelijk voor de mannen om naar te kijken. Hockey en voetbal hetzelfde... respectloos.

Ik weet niet of je wel eens bij vrouwenvoetbal bent geweest, maar die meiden spelen echt niet in bikini's hoor! Niets 'opwindends' aan (in ieder geval niet qua kleding). Ik vind niet dat vrouwen (en dan doel ik niet op danseressen in videoclips, maar gewoon 'normale' vrouwen op tv) zich sexy moeten kleden voor het genot van mannen. Heb nog nooit een nieuwslezeres in een minirokje gezien (al helpt dat grote bureau ook niet mee, dat moet ik toegeven).

Heb jij in het dagelijks leven het gevoel dat je je sexy moet kleden voor mannen? Ik ervaar die druk persoonlijk helemaal niet.


Ik vind vrouwenvoetbal alles behalve sexy :r Ik kijk veel liever naar voetballende mannen op tv, vooral Real Madrid :))
Vind het heel jammer dat vrouwen worden gezien als lustobject. Veel mannen denken maar dat vrouwen een speeltje zijn, alsof wij geen gevoel hebben. Zo ken ik ook iemand die alleen maar wordt gezien als lustobject, mannen nemen haar niet serieus, maar dit komt ook door wat zij uitstraalt.
Ik wil er best aantrekkelijk uit zien voor de mannen, maar er is een grens (lage truitjes en hoerig gedrag)

x_Quinta_x
Berichten: 1370
Geregistreerd: 29-09-08
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 18:48

sorry! :)

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 18:50

Blijkbaar vraag ik erom in mijn jurkjes en dunne panty's. (Waar vraag ik trouwens precies om, kan iemand dat verduidelijken?

Wel fijn dat ik geen tijdmachine meer nodig heb, met 1 muisklik op bokt zit ik al in de jaren 50.

Appelina
Berichten: 42
Geregistreerd: 16-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-13 18:51

xSwanHeart schreef:
Appelina schreef:
Hoezo is dat dan weer apart? Niet iedereen vraagt erom, maar krijgt het wel. ;)

Nou, ik vind het apart dat je aangeeft het vreemd te vinden dat respect voor vrouwen minder is geworden, maar er schijnbaar wel mee akkoord gaat dat vrouwen die zich 'sexy' kleden, met minder respect worden behandeld. Vind ik persoonlijk een beetje krom.
Stel, ik wil me graag in een minirokje kleden, verdien ik dan minder respect dan jij, omdat jij je bijvoorbeeld graag in een coltrui met lange broek kleedt?

Makkelijke conclusie van jou.
Ik zeg dus, dat niet iedereen erom vraagt. Er zitten mensen bij, die zich gewaagd kleden om zo de aandacht te krijgen. Die vragen erom.
Of mensen die het gewoon lekker zitten en er verder niet om vragen. DAAR maak jij de fout al. Jij scheert 2 kanten over 1 kam

Raponsje

Berichten: 4090
Geregistreerd: 11-01-12
Woonplaats: Aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 18:52

Vjestagirl schreef:
Er komen ook steeds meer mannen zonder shirt op tv, in reclames etc. Daar hoor ik nooit iemand over klagen.


Dit inderdaad.
Het is alleen discriminatie als het "ons" slecht uitkomt.

Sterker nog, wij vrouwen zijn evolutionair superieur aan mannen.
Mannen houden van seks en willen nu graag vaker dan de gemiddelde vrouw.

Als vrouw heb je dus ruime keuze uit "dna materiaal" om je voort te planten en kunnen we heerlijk kieskeurig zijn en het beste exemplaar uit kiezen.

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 18:52

Maar wáár vragen ze om? Aandacht, uitschelden, aanranding, verkrachting?

x_Quinta_x
Berichten: 1370
Geregistreerd: 29-09-08
Woonplaats: Limburg

Re: Vrouw als object

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 18:53


Vjestagirl

Berichten: 26652
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 18:54

lieveli schreef:
Maar wáár vragen ze om? Aandacht, uitschelden, aanranding, verkrachting?


Bekeken worden. Meer gezien worden als lustobject. Waarom? Omdat je meer laat zien wat lust opwekt (benen, boezem etc.).

Dat is niet erg, daar kies je voor, net als een mooie man in een heel strak shirtje meer gezien wordt als lustobject als eentje in een coltrui.