Daten / relatie: Man kleiner dan vrouw. Go or No?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Wranglerbutt

Berichten: 10386
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 21:54

Janine1990 schreef:
Hoe kan jouw ervaring, met je 1.66m, in vredesnaam betekenen dat dit voor grote vrouwen ook zo werkt?

Heb ik dat gezegd? Echt grappig dat je zo'n drama maakt van een andere mening dan de jouwe :')
Je hebt op zich best aardige argumenten, maar je brengt het op een manier alsof jouw mening een waarheid is.

Heb je trouwens enig idee hoe klein een man is, als -ie nóg kleiner is dan ik? :+

Janine1990

Berichten: 43817
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 22:07

Wranglerbutt schreef:
Janine1990 schreef:
Hoe kan jouw ervaring, met je 1.66m, in vredesnaam betekenen dat dit voor grote vrouwen ook zo werkt?

Heb ik dat gezegd? Echt grappig dat je zo'n drama maakt van een andere mening dan de jouwe :')
Je hebt op zich best aardige argumenten, maar je brengt het op een manier alsof jouw mening een waarheid is.

Heb je trouwens enig idee hoe klein een man is, als -ie nóg kleiner is dan ik? :+


Je gaf aan te spreken uit ervaring.
Wranglerbutt schreef:
@Janine: Ik spreek uit eigen ervaring en toen ik jonger was, was ik inderdaad niet zo heel zelfverzekerd :P
(ook al dacht je dat toen natuurlijk wel 8-) )

Vroegah was uiterlijk dus best belangrijk; een vriendje moest minstens 10 cm langer zijn dan ik en mocht vooral niet jonger zijn :n
Nee zeg, stel je voooor! :oo
25 jaar verder is voor mij het uiterlijk nog steeds niet onbelangrijk, maar echt ontzettend ondergeschikt aan het innerlijk van een persoon :D



Misschien heb je mijn mening een beetje gemist. Maar mijn mening is dat mensen in hun waarde moeten worden gelaten, live and let live. Meerdere mensen hier hebben langere vrouwen min of meer beledigd door te zeggen dat lange vrouwen kortzichtig zijn als ze geen kleine(re) man willen. En dat steekt mij inderdaad verschrikkelijk. Ik kan er niet zo goed tegen als de pot de ketel verwijt zwart te zien.
En omdat ik er niet van hou om als kortzichtig te worden gezien, blijf ik de andere kant van het verhaal toch wel uitleggen.

En een man kleiner dan 1.66m is erg klein voor mijn begrippen, maar voor jouw begrippen waarschijnlijk 'slechts' kleiner dan jij. 1.66m dat is echt de minimale schofthoogte die een 3-jarige moet hebben als ik iets zou willen kopen.
Neemt niet weg dat er mannen bestaan die kleiner zijn dan 1.66m. Ik spreek uit ervaring _O- Was niet echt een fantastische ervaring :P

EdkingEnzo

Berichten: 3473
Geregistreerd: 18-09-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 22:25

Ik ben nu aan het daten met een (hele leuke jongen) die ook 1/2 cm kleiner is.. Het is wel wat vreemd, heb eigenlijk altijd gezegd dat het écht een no go is! Maar vind het eigenlijk niet eens zo heel erg..
Moet wel eerlijk zeggen dat ik het wel fijner/mooier vind als een jongen langer/groter is. :)

Bellona_K
Berichten: 1956
Geregistreerd: 29-12-08
Woonplaats: Somewhere over the Rainbow

Re: Daten / relatie: Man kleiner dan vrouw. Go or No?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-13 03:33

Ik heb inmiddels al een paar keer met de jongen in kwestie gedate, en het wordt steeds leuker :)

We hebben een bizar goede klik, staan op dezelfde manier in het leven, vinden elkaar aantrekkelijk (ondanks dat ik +7 cm ben), denken op dezelfde manier en hebben dezelfde humor. We begrijpen elkaar vaak al met 1 blik of woord. En wanneer kom je zoiets tegenwoordig nog tegen? :)

Mocht ik verliefd worden, dan ga ik er gewoon voor. Het zal best even wennen zijn, aangezien ik altijd jongens tussen 1.85m - 2.05m heb gehad. Maar hoe ouder en zelfverzekerder ik word, hoe minder belangrijk bepaalde punten (zoals lengte) worden.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Daten / relatie: Man kleiner dan vrouw. Go or No?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 09:40

Jeee!
Goed gedaan! Het is gewoon niet zo belangrijk, dat de vonk er is, dat is belangrijk!
Gewoon zien waar het schip strandt! :j

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 09:53

Janine1990 schreef:
En langere vrouwen willen over het algemeen (ik heb in dit topic één uitzondering gelezen) een lange(re) man.


Volgens mij heb ik er wel een stuk meer gezien. Of bedoel je nu 'voorkeur hebben voor een lange man'? Want ik heb liever ook een langere man, maar mijn huidige vriend is wel kleiner, voor hem maakt me dat niet uit dus.

Wranglerbutt

Berichten: 10386
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Re: Daten / relatie: Man kleiner dan vrouw. Go or No?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 09:55

Wat leuk voor je Bellona! :))

yarrah

Berichten: 2706
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: the city of the farting (groninger)horse!

Re: Daten / relatie: Man kleiner dan vrouw. Go or No?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 09:59

Ondertussen zie ik steeds meer stellen waar de vrouw langer is dan de man... soms maar een paar centimeter soms een halve kop (wat in groningen vaak wordt gezegd :-)). Mannen schijnen er ook geen moeite mee te hebben.

Janine1990

Berichten: 43817
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 19:52

Magrathea schreef:
Janine1990 schreef:
En langere vrouwen willen over het algemeen (ik heb in dit topic één uitzondering gelezen) een lange(re) man.


Volgens mij heb ik er wel een stuk meer gezien. Of bedoel je nu 'voorkeur hebben voor een lange man'? Want ik heb liever ook een langere man, maar mijn huidige vriend is wel kleiner, voor hem maakt me dat niet uit dus.


Ik zie het verschil niet :') Maar wat jij zegt bedoel ik inderdaad (ook?)

Sees

Berichten: 6189
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 15:03

Janine1990 schreef:
Wat betreft het bagatelliseren... Je schuift het niet vallen op kleinere mensen af op gevoelens van onzekerheid. Hoe kom je er in vredesnaam bij.
Hoe kan jouw ervaring, met je 1.66m, in vredesnaam betekenen dat dit voor grote vrouwen ook zo werkt?

Lees het topic eens door, meerdere mensen van jouw lengte zeggen geen moeite te hebben met een kleinere man.
Mensen die kleiner zijn dan jij, zeggen juist weer liever een langere man te hebben. En langere vrouwen willen over het algemeen (ik heb in dit topic één uitzondering gelezen) een lange(re) man.


Gewèldig geschreven en dat door iemand die toch ruim 10 jaar jonger is dan ik!!!!

Sees

Berichten: 6189
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 15:08

Ben benieuwd hou oud ik in vredesnaam moet zijn voordat het uiterlijk van mijn partner niet meer belangrijk is _O- . Uiteráárd is innerlijk ook belangrijk, zéker als het relatiemateriaal betreft maar ik krijg het óók graag warm van het uiterlijk van mijn partner, anders (let op; lompeopmerkingalert) ken ik 't er niet op ;).

Bellona_K
Berichten: 1956
Geregistreerd: 29-12-08
Woonplaats: Somewhere over the Rainbow

Re: Daten / relatie: Man kleiner dan vrouw. Go or No?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-13 01:16

Op internet kwam ik toevallig op een stuk tekst van een lange dame, die mijns inziens perfect verwoordde waarom lange vrouwen een lange man willen en het soms zo moeilijk vinden om te vallen op een kleinere man. Het is een lap tekst, maar voor mij persoonlijk - als dame van 1.83m - was het de moeite waard, ik herkende veel in het stuk:


I know I'm a woman, but I'm going to chime in here just so guys have an understanding from a tall women's perspective so that they understand that we're not just writing them off.

I'm 6'1" and everyone in my family, aside from my brother who is 6', is under 5'8'' or so. This means I was brought up with family members telling me how big I was. Not tall, but big. "You're so big!" or "You're a big girl!" So at a youngish age, I have developed a complex that I'm not just tall, I'm big. My immediate family knows it bothers me, but cousins, aunts, uncles, strangers, friends, keep saying things. And besides my mom and dad, I don't have anyone telling me that it's pretty or that it's lovely or that it's even just okay! I'm just a big girl. Okay, whatever, growing up is weird for everyone.

But then when you get to be a pre-teen/puberty age, awkwardness is amplified x50 and you're hyper aware that you're taller than 98% of the guys you go to school with. And none of them want to date you because you're just too tall. So you're the tall girl all throughout middle and high school and you probably get made fun of for it. Shrek, Jolly Green Giant, behemoth, etc. And maybe you don't get asked to prom because no one wants to go with the tall girl or because they know if you wear heels, the pictures are going to look weird, etc.

But once you get your feet wet and all settled in college, you start to feel better about it a little, but you still are aware of it and get self-conscious. It's there, and you still intimidate guys.

Then there's late college/post-college years and have kinda embraced it, but it still gets to you. For example, if you go out to a bar without a doubt, someone will say something about it. Not necessarily rude, but they point it out and remind you that it's the first thing anyone notices about you, and you remember that there are some people who will simply write you off because of it. And sometimes there's an asshole that feels the need to tell you how huge you are, or someone will make a joke about it but really it's not funny at all and just makes you feel kinda oliebol. And even now, pretty much being an adult, you still get asked if you grew when you visit family. Or, "Do you have a boyfriend yet? No? You're going to have to look in the classifieds to find a boy your height" and "Please, don't ever wear heels" or "Oh my god! How tall are you?", etc.

BUT FINALLY!! At some point in all of this, you find a guy who likes you and he says he's okay with your height and that he doesn't mind. But what about all those people who have said things to you your whole life about it? It's really difficult to write off a life time of kinda negative experience surrounding your height based on the words of one guy. Height deeply shapes your psyche and behavior, so yeah, there are definitely women who won't date guys shorter than them because they have all these experiences and memories of people saying rude things and then once they've figured out how to accept there height and like themselves, they are expected to dismiss all their insecurities for one dude who claims to like it.

TL;DR: It's not because we're shallow but because we have a lifetime of negative reinforcement telling us that BOYS DON'T LIKE TALL GIRLS.

Sees

Berichten: 6189
Geregistreerd: 12-08-04

Re: Daten / relatie: Man kleiner dan vrouw. Go or No?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 12:52

Bellona, bij mij zijn het niet eens zozeer alleen maar negatieve ervaringen. Ik heb ook zat leuke complimenten gekregen over mijn lengte maar het feit dat er gewoon ALTIJD iemand iets over mijn lengte te zeggen heeft, maakt dat het een issue is. Voor iedereen die kleiner is dan ik, is mijn lengte een issue en of dat nou in positieve of negatieve zin is, het is altijd een issue, een gespreksonderwerp.

Het feit dat er mensen zijn die het oppervlakkig zouden vinden als je liever niet date met een kleinere man, zegt meer over hen dan over 'ons' ;).

Victory-Boy

Berichten: 2417
Geregistreerd: 08-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 15:10

Bellona_K schreef:
(ondanks dat ik +7 cm ben)


Ik zou jou absoluut niet lang noemen, hoor, met slechts 7 cm. :D ;)

Hartstikke leuk dat het zo goed klikt tussen jou en die jongen! Goed dat je hem toch een kans hebt gegeven. *\o/*

Mijn vriend noemt mij ook altijd een "big woman" en dat verbaasde mij eigenlijk. Maar goed, hij is een Amerikaan en is gewoon veel kleinere vrouwen gewend. Ik ben de langste vrouw die hij ooit heeft gehad. Als ik vraag waarom hij niet gewoon "tall" zegt ipv "big", zegt hij dat het een uitdrukking is. Ik denk bij "big woman" voornamelijk aan een groot én dik (stevig) persoon, in Amerika (iig waar het gedeelte waar hij vandaan komt) wordt het gebruikt voor een lang persoon. Een dik persoon wordt daar "fat person" genoemd en weer niet persé "big".

Veel succes met daten! :)

Janine1990

Berichten: 43817
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 20:15

Bellona_K schreef:
Op internet kwam ik toevallig op een stuk tekst van een lange dame, die mijns inziens perfect verwoordde waarom lange vrouwen een lange man willen en het soms zo moeilijk vinden om te vallen op een kleinere man. Het is een lap tekst, maar voor mij persoonlijk - als dame van 1.83m - was het de moeite waard, ik herkende veel in het stuk:


I know I'm a woman, but I'm going to chime in here just so guys have an understanding from a tall women's perspective so that they understand that we're not just writing them off.

I'm 6'1" and everyone in my family, aside from my brother who is 6', is under 5'8'' or so. This means I was brought up with family members telling me how big I was. Not tall, but big. "You're so big!" or "You're a big girl!" So at a youngish age, I have developed a complex that I'm not just tall, I'm big. My immediate family knows it bothers me, but cousins, aunts, uncles, strangers, friends, keep saying things. And besides my mom and dad, I don't have anyone telling me that it's pretty or that it's lovely or that it's even just okay! I'm just a big girl. Okay, whatever, growing up is weird for everyone.

But then when you get to be a pre-teen/puberty age, awkwardness is amplified x50 and you're hyper aware that you're taller than 98% of the guys you go to school with. And none of them want to date you because you're just too tall. So you're the tall girl all throughout middle and high school and you probably get made fun of for it. Shrek, Jolly Green Giant, behemoth, etc. And maybe you don't get asked to prom because no one wants to go with the tall girl or because they know if you wear heels, the pictures are going to look weird, etc.

But once you get your feet wet and all settled in college, you start to feel better about it a little, but you still are aware of it and get self-conscious. It's there, and you still intimidate guys.

Then there's late college/post-college years and have kinda embraced it, but it still gets to you. For example, if you go out to a bar without a doubt, someone will say something about it. Not necessarily rude, but they point it out and remind you that it's the first thing anyone notices about you, and you remember that there are some people who will simply write you off because of it. And sometimes there's an asshole that feels the need to tell you how huge you are, or someone will make a joke about it but really it's not funny at all and just makes you feel kinda oliebol. And even now, pretty much being an adult, you still get asked if you grew when you visit family. Or, "Do you have a boyfriend yet? No? You're going to have to look in the classifieds to find a boy your height" and "Please, don't ever wear heels" or "Oh my god! How tall are you?", etc.

BUT FINALLY!! At some point in all of this, you find a guy who likes you and he says he's okay with your height and that he doesn't mind. But what about all those people who have said things to you your whole life about it? It's really difficult to write off a life time of kinda negative experience surrounding your height based on the words of one guy. Height deeply shapes your psyche and behavior, so yeah, there are definitely women who won't date guys shorter than them because they have all these experiences and memories of people saying rude things and then once they've figured out how to accept there height and like themselves, they are expected to dismiss all their insecurities for one dude who claims to like it.

TL;DR: It's not because we're shallow but because we have a lifetime of negative reinforcement telling us that BOYS DON'T LIKE TALL GIRLS.


Wow, wow, wow... Diepe indruk maakt deze tekst.

Goed, ik ben niet gepest met mijn lengte. Maar bijna al het andere is zó herkenbaar!!
Mensen die mij niet kennen vragen dan ook: "Oooh, wacht, bedoel je soms die lange?"

Overigens hebben de meeste volwassenen (niet dat het helpt) me altijd gecomplimenteerd met mijn mooie lange benen. Kon ik nooit zo waarderen, vroeg dan altijd: "Zullen we het verschil delen?" Met zo'n lekker sadistisch toontje...

marleen_88

Berichten: 14071
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Re: Daten / relatie: Man kleiner dan vrouw. Go or No?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 20:48

Ik vind het wel een bijzonder gezicht wanneer een vrouw boven haar mannelijke partner uitkomt.

Mijn vriend en ik schelen zelf ook veel in lengte, is ook niet ideaal. Schelen meer dan 34 cm.

NeverGiveUp

Berichten: 7266
Geregistreerd: 23-12-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Daten / relatie: Man kleiner dan vrouw. Go or No?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 01:17

Ik heb nooit gemerkt dat jongens geen lange meiden/vrouwen willen :+
Maar goed ik ben dan misschien 'maar' 1.78?


ik haaaaat het woord groot. Ik ben totaal niet groot, niet breed, ik ben LANG. Get your facts straight :+
Gelukkig hoor ik dat niet vaak.

Peuk

Berichten: 6078
Geregistreerd: 29-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 01:59

Ik ben maar rond de 1.60, dus ik heb daar eigenlijk nooit last van.. Maar mocht het gebeuren dat ik iemand ontmoet die kleiner is dan zou ik daar geen probleem van maken. Ondanks dat heb ik toch liever iemand die langer is. En dan ook het liefst wel een kop ofzo, dat vind ik wel aantrekkelijker.

Doubtless

Berichten: 8490
Geregistreerd: 29-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 12:06

Peuk schreef:
Maar mocht het gebeuren dat ik iemand ontmoet die kleiner is dan zou ik daar geen probleem van maken.


Ik vraag me echt af hoe 'waar' dit is... Zeker als je zelf maar 1m60 bent en je mannen het liefste een kop groter hebt :Y) .

Janine1990

Berichten: 43817
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 13:55

NeverGiveUp schreef:
Ik heb nooit gemerkt dat jongens geen lange meiden/vrouwen willen :+
Maar goed ik ben dan misschien 'maar' 1.78?


ik haaaaat het woord groot. Ik ben totaal niet groot, niet breed, ik ben LANG. Get your facts straight :+
Gelukkig hoor ik dat niet vaak.


De gemiddelde Nederlandse man is 1.83m. ;)

Ik heb er overigens ook nog nooit iets van gemerkt. Maar misschien is dat omdat ik geen kleinere jongen/man wil. :Y)

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: Daten / relatie: Man kleiner dan vrouw. Go or No?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 15:12

Ik zou zelf geen vriend willen die kleiner is dan dat ik ben. Tja, noem me maar oppervlakkig :D Ik val daar gewoon niet op. Ik ben 1,70 en mijn vriend is ongeveer 1,90.

Scarlett89

Berichten: 436
Geregistreerd: 28-06-10
Woonplaats: • Zeist •

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 11:07

Ik vind het zelf nogal banketstaaf en oppervlakkig om iemand alleen maar af te wijzen op zijn lengte... alsof hij er wat aan kan doen?! Als je iemand echt leuk vind gaat het daar toch om? En iemand die klein is kan alsnog knap zijn :P Ik zelf ben 1,74 en mijn vriend is 1,64... scheelt dus een dikke 10 cm. Als ik hakken aan heb is het inderdaad wel even wennen, maar hij vind het geen probleem. En ik vind hem onwijs aantrekkelijk dus maakt die lengte mij echt niets uit...

Sowieso staat hij altijd rechtop, maar ik sta meestal met 1 been gebogen door mijn heup gezakt, (op rust :P ) dus valt het dan ook minder op:

Afbeelding

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Daten / relatie: Man kleiner dan vrouw. Go or No?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 11:12

Ben ook eigenlijk wel benieuwd, hoe is het nu? :)

Janine1990

Berichten: 43817
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Daten / relatie: Man kleiner dan vrouw. Go or No?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 11:30

Redhead89, lees het laatste stukje van TS eens... In het Engels... Maakt misschien een hoop duidelijk en laat je ook meteen weten waarom het niet oppervlakkig is en dat het een reden heeft.

Scarlett89

Berichten: 436
Geregistreerd: 28-06-10
Woonplaats: • Zeist •

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 11:33

Janine1990 schreef:
Redhead89, lees het laatste stukje van TS eens... In het Engels... Maakt misschien een hoop duidelijk en laat je ook meteen weten waarom het niet oppervlakkig is en dat het een reden heeft.


heb ik gelezen... maar dan nog mag ik een eigen mening hebben toch? Als het aan je zelfbeeld ligt, moet je aan jezelf werken. Alsnog vind ik het dan persoonlijk niet eerlijk om een ander af te wijzen op hoe je tegen jezelf aan kijkt...