Daten / relatie: Man kleiner dan vrouw. Go or No?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 10:45

rumay schreef:
Zie wel dat veel kleinere dames ( niet allemaal) graag voor de langere man gaan is dat om eigen lente te compenseren?

En als ik heel eerlijk ben en een lange man met een kleine vrouw zie vind ik dat soms ook geen gezicht, en om nog even door te generaliseren meestal is zij vrij stevig en hij mager.
En zo zie je op ieder potje past een dekseltje.

Mm zit me ineens af te vragen hoe dat bij homo stellen gaat zou het daar ook meespelen?


Ik weet niet of ik met mijn 1.68m bij de kleine mensen hoor, maar ik wil zeker geen langere man om mijn eigen lengte te compenseren. Ben juist hartstikke blij met mijn lengte. Maar vind het heerlijk om als klein meisje een grote gespierde vent te hebben. Nee het zou het achtste wereldwonder zijn als ik op een kleinere man val. Terwijl ik voor de rest vooral op uitstraling val, maar misschien heeft lengte daar wel gewoon mee te maken.

Maar als ik dan toch verliefd word, zou ik hem zeker niet laten lopen.

Poiuytrewq
Berichten: 15421
Geregistreerd: 06-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 10:50

Haaha rumay lekker generaliserend :D.
Ik 1.57 en mijn vriend +/-1.80. Ik draag hoge hakken dan 'kan' makkelijk. En ben niet stevig maar zeker niet mager *zie profiel* en mijn vriend is gespiert met een dun zacht laagje vet er over. Ik vind ons kwa uiterlijk ook echt goed bij elkaar passe! Ik houd ook niet van iele mannetjes die breek ik zo door de helft als ik een stevige knuffel geef, heb ik het gevoel.

Overigens komen en bij mij (brasserie) wel altijd heeeeel veel lange mannen (in pak) lunchen. Zit ook vaak een knappe kop op, maar er lopen dan geen dames naast dus kom eens een hapje eten bij mij zou ik zeggen _O-

Anoniem

Re: Daten / relatie: Man kleiner dan vrouw. Go or No?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 10:58

Nou mijn iel mannetje van 1.65 en 46 kilo tilt me met enig gemak op hoor (1.73 en +-95 kilo...) Zo breekbaar is hij niet :D

Poiuytrewq
Berichten: 15421
Geregistreerd: 06-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 11:02

HIHI wat leuk. <3 Zo een gevoel krijg ik daar altijd bij, dus mijn oog kijkt (keek, ben bijna 3jaar samen) altijd verder :D

Anoniem

Re: Daten / relatie: Man kleiner dan vrouw. Go or No?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 11:06


Traiectum

Berichten: 1514
Geregistreerd: 30-01-06
Woonplaats: In m'n hoofd altijd ergens anders

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 11:20

rumay schreef:
Zie wel dat veel kleinere dames ( niet allemaal) graag voor de langere man gaan is dat om eigen lente te compenseren?


Voor mij geldt eerder het tegenovergestelde. Ik ben klein (voor Nederlandse begrippen dan ;) ) - 1.62. En dat klein zijn, is onderdeel van wie ik ben. Niet op een negatieve manier, ik vind het fijn om klein te zijn. Bij een man die kleiner is dan ik, dan ben ik ineens lang, en dat klopt niet bij het beeld dat ik van mezelf heb. Voor mij dus ook een vriend die langer is dan ik. En het liefst flink wat langer, maar dat is bij mijn lengte niet zo moeilijk :D

Urielle

Berichten: 50081
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Daten / relatie: Man kleiner dan vrouw. Go or No?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 11:23

Ik zou als vrouw ook niet heel lang willen zijn, net een paar centimeter meer been eraan wel graag, ikben te vroeg gestopt met groeien door een vroege puberteit en had eigenlijk rond de 1.75 moeten zijn. Mijn lijf is ook ietsje uit verhouding en dat zou ik wel recht willen trekken. Maar niet dmv een man :+

MissDD
Berichten: 684
Geregistreerd: 12-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 11:25

Geweldige foto's Molenhoek!
Hij staat er heerlijk trots naast, die vent van jou. Leuk hoor!

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 11:31

MissDD schreef:
Geweldige foto's Molenhoek!
Hij staat er heerlijk trots naast, die vent van jou. Leuk hoor!


Mee eens :D

Wat is hij sterk trouwens van zichzelf :p

Irisx

Berichten: 2744
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Velserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 11:39

Ik ben zelf al klein, iets over de een zestig, dus kan me niet iemand voorstellen die nog kleiner is dan dat ik ben. Ik val toch wel op grote mannen en dan het liefst ook nog een beetje breed (niet van het vet, maar van de spieren. Spieren met n dun laagje vet is ook welkom).
Voor mij zou klein dus een no go zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 11:48

woofie schreef:
Je valt op iemand omdat die persoon "iets"heeft!
Dan maakt het niet uit of hij klein, groot, dik, dun, raar haar heeft of kaal is......
Als je uiterlijkheden laat mee wegen doe je je zelf te kort.....

Je stapt in eerste instantie toch op iemand af die je aantrekkelijk vind? Wat iemand aantrekkelijk vind is echter voor een ieder verschillend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 11:50

rumay schreef:
Zie wel dat veel kleinere dames ( niet allemaal) graag voor de langere man gaan is dat om eigen lente te compenseren?

En als ik heel eerlijk ben en een lange man met een kleine vrouw zie vind ik dat soms ook geen gezicht, en om nog even door te generaliseren meestal is zij vrij stevig en hij mager.
En zo zie je op ieder potje past een dekseltje.

Mm zit me ineens af te vragen hoe dat bij homo stellen gaat zou het daar ook meespelen?


Dat is inderdaad wel erg generaliserend. Ik ben 1.72, mijn man 1.88. Mijn schouder past precies onder zijn oksel, met hakken komt hij iets boven me uit. Hij is niet mager en ik niet dik. En zo ken ik nog veel meer stellen.

Warboel
Berichten: 14706
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Daten / relatie: Man kleiner dan vrouw. Go or No?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 12:22

Ik ben 1.80 m, mijn vriend 1.88 m en inderdaad, hij is mager en ik ben iets steviger :+
Meneer is 60 kilo en ik 75, en hij tilt mij inderdaad met gemak op. Ik hem ook :D

Ach we zijn 6 jaar gelukkig samen, ik vind het prima.
Als die 10 cm kleiner was had ik het net zo goed prima gevonden denk ik.

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Re: Daten / relatie: Man kleiner dan vrouw. Go or No?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 12:27

Ik zie het vaak andersom. Grote stevige vrouw met een kleine iele man. OF die vallen me gewoon meer op :+

Mijn vriend is zeker niet mager (en ik ook niet stevig), ik val juist totaal niet op magere lange personen. Lang en breed graag :D Dat er BOEM een sterke man voor je staat waar je niet omheen kan.

Konstantine
Berichten: 10902
Geregistreerd: 19-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 12:33

Ik val ook niet op superlange dunne mannen omdat die vaak zo slungelig zijn, dat het net zo'n kameel is zeg maar. :=
Tussen 1.80 en 1.85 is wat mij betreft de ideale lengte. :j
(Ben 1.70-en-een-beetje. :) )

Suzanne F.

Berichten: 49457
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 13:29

Jeetje wat een discussie is het geworden.
Ja weet je, je moet het er toch op kunnen doen. En sommigen vinden dik leuk en anderen dun en anderen vallen weer op negers/antillianen etc. En blijkbaar vallen er ook mensen op lang of dun of weet ik het wat.
Voor mij is een man met een getinte huidskleur ook een no go. Ben ik dan een rascist? Nee, ik val er gewoon niet op. En als een man nog kleiner zou zijn dan ik dan val ik daar ook niet op. Roel van Velsen bijvoorbeeld heeft best een leuk koppie maar ik zou me niet aangetrokken voelen tot hem.

Dus lekker leven en laten leven. Als jij er blij mee bent dan is het toch goed? Maar heb dan ook respect voor mensen die het niks vinden.

Janine1990

Berichten: 43853
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 14:15

Knoffer schreef:
@Janine1990
Ah, kleding issue ken ik ook. Confectie maat (zo noem je dat toch?) is best gericht op lange vrouwen.
Volgens mij moeten modellen minstens 1.75 zijn ofzo?
Maar goed, liever te lange broeken dan te korte, fair enough.

Brede schouder issue heb ik ook. Rij jasjes (en blazers, leren jasjes en al dat soort kleding) zitten bij m'n schouders vaak pas oke vanaf maat L, maar dan slobbert het om mijn buik. Dus het zegt niet alles als je klein bent. Klein betekent niet perse tenger (gelukkig).
Vrouwen met grote voeten worden idd gediscrimineerd :(:)

Ford Ka moet je sowieso niet in willen rijden :P
Vliegtuig issie snap ik helemaal. Dat lijkt me idd heel vervelend.

Tegen lampen aanlopen is natuurlijk vervelend. Maar daarin tegen kun je wel overal bij en werk je minder vaak boven je macht. Elk nadeel heb z'n voordeel.

Maar dan vraag ik me nog wel af, waarom zijn lange mannen blij met hun lengte, ondanks deze dingen en kan een vrouw niet trots zijn op haar lengte?

Lavien schreef:
Ik voel me als lange vrouw (>1.80 )vaak lomp, slungelig en heel groot. Ik kijk bijna altijd naar beneden als ik met iemand in gesprek ben. Naast een man van 1.70 lopen voelt voor mij heel ongemakkelijk, omdat ik me dan een gigantische reus voel. Niet charmant, niet vrouwelijk. Als je rond de 1.60 bent, ken je dat gevoel veel minder snel.

Ik associeer lengte niet met charmant zijn of vrouwelijkheid. Ook niet met lompheid. Slungelig, ja, dat wel, als degene dan ook heel dun is. Ik ben dan wel klein, maar zit er doorgaans bij als een kerel, dus charmant en vrouwelijk (wat dat dan ook moge wezen) ben ik ook niet met mijn lengte. Kan me niets schelen. Heb ook niet zoveel met knuffelen, dus de grote beer heb ik ook geen behoefte aan. Vandaar dat ik, ondanks mijn lengte, mij slechter kan inbeelden dat het vervelend kan zijn. Los van de praktische bezwaren, maar die heb je ook als je klein bent.


Edit: btw, begrijp me niet verkeerd, ik wil jullie issue's met lengte niet bagatelliseren ofzo, maar ik vind het gewoon jammer dat lange vrouwen niet wat trotser op hun uiterlijke vertoning zijn.


Misschien ga ik er vanavond nog ff meer op in. Heb nu niet zo veel tijd.

Maar ik heb mijn lengte te accepteren. Dat heb ik nu ook gedaan, in de puberteit was het allemaal erg vervelend natuurlijk. Ik ben nu alleen wel trots op hoe ik er uit zie. Ik zie er niet slungelig uit, mag weliswaar iets lichter (maar dat valt verder niemand op als ik kleding aan heb), heb een knap koppie, aan mannelijke aandacht geen gebrek.

Maar ALS ik terug kon in de tijd, zou ik dat graag doen. Ik hoef ook niet véél kleiner, alsjeblieft. Als het zou kunnen, zou ik voor een lengte tussen de 1.78m en 1.80m gaan. Dat vind ik een mooie lengte.

Wat ik jammer vind aan deze discussie is dat vrouwen die niet vallen op kleinere mannen meteen kortzichtig worden genoemd (niet door jou hoor Knoffer!!), en vervolgens niets willen horen van hoe langere vrouwen zich voelen, waarom langere vrouwen (of vrouwen in het algemeen) niet op kleinere mannen vallen, én zeggen dat het innerlijk belangrijker is... Dat vind ik dan weer heel kortzichtig.
Kan ik die mensen ook vragen: "Dus een man die langer is dan ik, heeft een minder mooi innerlijk dan een man die kleiner is dan ik?"

Sees

Berichten: 6189
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 15:53

Lusitana schreef:
Wat kan mij de reacties schelen? Er is geen enkel steekhoudend argument te vinden om iemand af te wijzen op lengte. Als Johnny Depp (1.78m) voor de deur staat wil ik nog maar zien of die lange dames hem afwijzen.
Als je iemand laat lopen om zijn geringe lengte ben je gewoon iemand die nog heel veel moet leren.

Sorry, ik ben daar heel kattig in en ga verder ook niet in discussie.
Ik kwam alleen in het topic om mijn verbazing te uiten.


Wat een vreselijk kortzichtige reactie Lusitana. Als je je mening niet een beetje kan nuanceren kun je hem volgens mij beter voor je houden want dit komt het neutrale karakter van de discussie natuurlijk absoluut niet ten goede :o.

Sees

Berichten: 6189
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 16:15

Ik voel me vooral groot als ik omringd ben door kleinere mensen. Ik doe gerust naar mijn werk mijn hoogste hakken aan maar als ik ga stappen met de meiden toch maar liever niet. Je valt automatisch meer op en dat wil je gewoon niet altijd. I am more happy when I blend in then when I stand out :o. En dat andere mensen altijd lyrisch zijn over mijn lange benen (mijn ex was 1.98 en mijn heupbot zat net zo hoog als het zijne _O- ) maakt niet dat ik er automatisch altijd even blij mee moet zijn.

Waarom is het als een lange vrouw een kleine man niet aantrekkelijk vindt, oppervlakkig maar mogen de kleinere dames onder ons wel zeggen dat ze een langere vent willen omdat de man, als deze kleiner zou zijn dan zijzelf, echt een dwerg zou zijn :D. Is dat dan niet oppervlakkig?

Mensen met een 'normale' lengte zullen het denk ik gewoon nooit begrijpen .

Miss_Caroo

Berichten: 829
Geregistreerd: 28-11-09
Woonplaats: Op stal

Re: Daten / relatie: Man kleiner dan vrouw. Go or No?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 17:25

Ik ben 1.68 m. Best gemiddeld dus. Ben gelukkig niet de grootste, en ook niet de kleinste. Het lijkt me voor lange meiden ook best lastig om een vriend te hebben, stel je vind iemand echt leuk maar hij is best heel klein, want die jongens zitten er ook tussen :)
Mijn ex was kleiner dan mij, weet niet hoeveel cm maar je kon het duidelijk zien. Ik voelde me er eerlijk gezegd niet prettig bij want ik voelde me echt een reus.
Nu heb ik een vriend die is groter. 1.80 en super blij mee met die lengte!
Dus voor mij een no go

GlenFiddich

Berichten: 419
Geregistreerd: 21-01-13

Re: Daten / relatie: Man kleiner dan vrouw. Go or No?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 17:33

Het is verbazend hoeveel grote vrouwen er hier op bokt zitten. Ik kom zelden vrouwen tegen waar ik minder dan 15 cm boven uit kom.

Sees

Berichten: 6189
Geregistreerd: 12-08-04

Re: Daten / relatie: Man kleiner dan vrouw. Go or No?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 17:38

GlenFidditch, we zijn tenslotte amazones ;).

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 17:46

rumay schreef:
Zie wel dat veel kleinere dames ( niet allemaal) graag voor de langere man gaan is dat om eigen lente te compenseren?


Nee, dat absoluut mee omdat ik heel erg zelfverzekerd ben en daarmee 'groot' overkom. Dus daar heb ik geen kerel voor nodig :Y)
T is wel praktisch een lange man in huis, dat wel. Net als hij het handig vindt dat ik hele iele kleine handjes heb en dus zo even onder de lage kast kan komen om wat te pakken.

Ik til hem ook met gemak op overigens :D ben klein, maar wel sterk!

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Re: Daten / relatie: Man kleiner dan vrouw. Go or No?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 18:24

Haha ik kan mijn vriend echt niet goed optillen. :+ (90 kilo) Andersom wel, maar als hij dat niet kon, zou dat ook best wel een afknapper zijn, zo slap :o

Nachtlampje

Berichten: 4518
Geregistreerd: 22-09-10
Woonplaats: Nijmegen omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 18:31

Ik kan me ook echt een soort godzilla voelen hoor. 1.87, niet de tengerst gebouwde en ik ben niet slank. En dan tussen twee smalle tafeltjes door waar mensen aan zitten terwijl je zelf niet de beste bent in evenwicht op de grond (op t paard gaat t moeiteloos).. Pff. Verschrikkelijk, en hopen dat je het zonder bilstoten tegen iemands hamburger kan doen, of zonder om te vallen.

Mijn vriend is 1.96? ofzo, en die is geen bulk, maar ook geen slungel. Heeft gewoon een klein laagje spek, gespierde armen en stalen dijen. Heerlijk :3 Lange dunne mannen hoeven dus echt niet altijd de slungelige spijker te zijn