Product wordt aangeboden van 17,99 (wat inderdaad een standaardprijs is in meerdere winkels) voor 7,99 in de actieperiode van 18 nov. tot 6 dec.
Vandaag (19 nov) is het product uitverkocht en het was/is een webshop only aanbieding.
Na bellen met de klantenservice (geen vriendelijke medewerker maar dat terzijde) kom ik aan de weet dat het product hoogstwaarschijnlijk niet meer binnen gaat komen in de actie periode.
Deze (grote) winkelketen heeft ook vele normale winkels (geen webshop dus) waar hetzelfde product voor 17,99 in de schappen staat....
Tweede situatieschets, gaat om dezelfde winkelketen:
Vergelijkbaar product in folder aangeboden voor 7,99, in de folder staat dat er meerdere soorten (niet bij naam genoemd welke dit zouden zijn) verkrijgbaar zijn, bij navraag klantenservice blijkt het echter maar om 1 soort te gaan.
Folderperiode is/was van okt tot kerst, product is bij de 2 winkels waar ik langsgeweest ben uitverkocht en zowel de medewerkers als de klantenservice weten niet of dit product binnen de actie periode nog binnen gaat komen.
Extra detail... het product uit de eerste situatie staat wel gewoon in de schappen in de winkels waar ik ben geweest, echter dan weer voor 17,99
Medewerker klantenservice zei ook nog dat beide aanbiedingen een 'speciale uitgave' zijn en daarom geldt (hoogstwaarschijnlijk) op=op.
Ik ben (zeer) bekend met dit product, en het is geen speciale uitgave, deze uitgave ligt al een aantal jaar in de winkels en is volop verkrijgbaar online, wel voor 15+euro (daarom was de aanbieding ook interessant).
Mijn vermoedens zijn dat 'speciale uitgave' in dit geval 'speciaal inkoopprijsje' betekende voor deze keten

Op zich gaat het mij niet zozeer om die 10 euro verschil, gewoon pech hebben als een aanbieding op is.
Ik vraag me echter af of de winkelketen echter niet verplicht is het product aan te bieden voor de aanbiedingsprijs zodra het weer verkrijgbaar is qua regelgeving? Volgens mij geldt dit bij supermarkten wel namelijk?
edit:
Er wordt nog wel altijd geadverteerd met het product uit de eerste situatie, hij flitst nl constant langs op de boktpagina in mijn geval (irritante cookies waarschijnlijk