Achtervolgd worden door je verleden.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Woody77
Berichten: 3
Geregistreerd: 18-10-13

Achtervolgd worden door je verleden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-13 22:46

Dit is een goedgekeurd schaduwaccount.

Denk je te weten wie ik ben, dan zou ik het op prijs stellen als je mijn (Bokt)naam niet noemt in dit topic.

Ik vind dat het echt niet goed gaat met me van binnen dan, want daar binnenin me ga ik kapot van verdriet. Dit alles heeft vooral te maken met mijn verleden, mijn verleden blijft mij maar achter volgen zelfs als ik dan denk dat ik bijv. een wat leukere dag heb gehad dan bedenk ik me van, zie je nou wel ik ben gewoon een aanstelster want kan prima mijn verleden laten rusten.
Probeer het zo kort en duidelijk mogelijk samen te vatten. Ik ben een kind van gescheiden ouders (v)echtscheiding, ik was toen nog maar een kleuter. Een normale jeugd heb ik nooit gehad of gekend, werd altijd flink gepest op school (basisschool, middelbaar onderwijs etc.) tijdens het middelbaar onderwijs heb ik zelfs flink aantal uren gespijbeld, gepiekerd en zelfs met zelfmoord gedachtes rond gedwaald. Want vroeger was mijn thuis situatie verre van goed, ik werd thuis mishandeld en er is zelfs poging tot misbruik geprobeerd bij mij, ik was de altijd oh zo rot kind en bladiebla.

Dit alles bleef zich maar herhalen tot ik een jaar of 19 was maar daarvoor heb ik wel keer tijdelijk bij een vriendin in mogen trekken, want het bleef maar doorgaan en ging van kwaad tot erger zelfs met voornamelijk veel luid geschreeuw.
Mijn verleden achtervolgt mij overduidelijk want ik merk het gewoon aan mezelf, hoe ik mijn stem regelmatig loop te verheffen op mijn eigen kinderen. Iets wat ik absoluut niet wil want elke avond weer zodra de kinderen op bed liggen, zit ik na te denken, te piekeren en zelfs te huilen ik huil mezelf zelfs keer op keer in slaap. Gewoon omdat ik mezelf geen goede moeder vind en dit alles mijn kinderen niet gun, voornamelijk het verheffen van mijn stem tegen ze (gebeurd ook niet keer op keer, maar wel verspreid over de dag en vooral wanneer ze echt iets doen wat niet mag).

Ik zelf wil ze puur natuur opvoeden door dus normaal met ze te communiceren zonder mijn stem te verheffen etc.
De aller moeilijkste stap heb ik in ieder geval al genomen en dat is praten met een Psycholoog, al heb ik nog maar 1 sessie gehad het voelde op zich wel oké . Maar was wel een gesprek waarin ik mijn verdriet niet langer in kon houden, vroeger had ik echt zoiets van wat schiet ik ermee op door te praten, alleen maar praten met een psycholoog. Kan dat nou echt, helpt zoiets echt door alleen maar te praten. Maar mijn eerste gesprek voelde goed, heel goed zelfs dat ik ermee door zal gaan.
Waarom dan nog mijn verhaal hier, nou wilde het gewoon kwijt en had zoiets van het van me afschrijven zal ook vast wel goed zijn voor me.

Degene die alles heeft gelezen, mijn dank is groot. Sorry voor evt. nog spelfouten heb mijn best gedaan om erop te letten.

belle_boef

Berichten: 10738
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Achtervolgd worden door je verleden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 22:52

Wat goed van je dat je inziet dat je zo je kinderen niet op wil voeden.

Praten is stap 1. Samen met een psycholoog kun je gaan kijken wat je nodig hebt. Is praten genoeg of wil je iets van trauma verwerking, therapie, etc.

Sterkte de komende tijd

dide

Berichten: 1517
Geregistreerd: 25-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 22:53

Knap dat je hulp hebt gezocht!
Erg naar dat je verleden je zo blijft achtervolgen.. Maar je hebt een goede stap gezet richting een betere toekomst :)
Heel veel succes de komende tijd :)

blensink

Berichten: 5608
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Benidorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 23:00

Vreselijk als je verleden je blijft achtervolgen, ik heb dat ook een periode gehad.
En weet dus hoe je je voelt. :(:)
Je hebt een grote stap gemaakt door hulp te zoeken en het voelt voor jou goed aan.
Dit gaat je helpen evenals hier van je afschrijven. :j
Je bent geen slechte moeder want je herkent je probleem en wilt eraan werken, dat is iets van een goede moeder.
Veel sterkte vrouw ik vind je erg dapper +:)+

KingYasFenn
Berichten: 1430
Geregistreerd: 10-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 23:01

Als ik dit zo lees kan ik alleen maar trots op je zijn.
trots op dat je door vecht,toen maar zeker ook nu
En nog vele male trotser op het feit dat je inziet dat het anders moet, dat je niet toelaat dat jij je kinderen zo (gaat) behandelen. Dit alleen maakt jou al een super mama!
Alleen jij kan deze veranderingen nu laten gebeuren. Jij komt er zeker!

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 23:03

Vera Helleman legt heel mooi uit hoe kunt leren hiermee om te gaan.

Mootje1980
Berichten: 542
Geregistreerd: 30-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 23:06

Top dat je inziet dat je hulp nodig hebt. Dat je bewust op zoek gaat naar hulp om jouw kinderen te bieden wat jij niet hebt gehad, een fijne en veilige jeugd met onvoorwaardelijke liefde, maakt jou juist wel een goede moeder. Je voorziet je valkuil en gaat er wat aan doen. Dat is lastig maar je gaat er wel voor. Zet hem op en ik hoop dat je het niet alleen voor de kinderen doet maar ook voor jezelf. Succes!

LoretteeeeJarig

Berichten: 766
Geregistreerd: 09-04-09
Woonplaats: Hoeksche Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 23:18

Erg knap dat je zelf de stappen hebt ondernomen om naar een psycholoog te gaan. Ik ga niet zeggen wat goed of fout is maar mijn ervaringen met een psycholoog waren goed. Pestervaringen heb ik ook gehad, niet in de mate die jij heb gehad, zo komt het bij mij over.

Bij de psycholoog heb ik EMDR-therapie gehad. En ik kan het je aanbevelen. De eerste paar keer is het flauwekul eerste klas. Maar je beeld veranderd werkelijk.

nu wil ik niet zeggen wat je moet doen. Maar ik wilde mijn ervaring met een psycholoog delen. Ik hoop dat je uit je problemen word geholpen. Het had nooit mogen gebeuren wat je net allemaal beschreven hebt... sterkte.

Nicje87

Berichten: 9849
Geregistreerd: 26-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 23:31

Je verhaal lijkt heel erg op mijn verhaal!
Ik heb alleen nog geen kinderen.
Goed dat je hulp zoekt! Heel veel sterkte!!

Anoniem

Re: Achtervolgd worden door je verleden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 23:42

Ik ben trots op je! Dat je dit verteld, eraan werkt en niet hetzelfde wilt zijn.. chapeau!!

Corelli

Berichten: 9996
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: Deventer

Re: Achtervolgd worden door je verleden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 00:06

Wat goed dat je inziet waar je gedrag naar je kinderen vandaan komt en wat dapper dat je met je verleden aan de slag gaat :)

Ik heb afgelopen week een familieopstelling gedaan, zou dat wellicht ook wat voor jou kunnen zijn? Ik zelf heb het met paarden erbij gedaan, maar het kan ook zonder. Google maar eens of leg het voor aan je psycholoog :)

Take care!

Oreo

Berichten: 2037
Geregistreerd: 26-02-06

Re: Achtervolgd worden door je verleden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 03:40

Eens met alle voorgaande reacties! Je bent juist een goede moeder! Je (h)erkent je probleem en gaat er aan werken, dat is een fantastische instelling en de eerste grote stap naar een fijne band met je kinderen. Tuurlijk zal het af en toe zwaar zijn, maar ik vind het echt heel goed dat je zo eerlijk bent en vooral dat je hulp er bij hebt gezocht. Veel succes en sterkte met alles.

JackenJill
Berichten: 341
Geregistreerd: 10-12-05

Re: Achtervolgd worden door je verleden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 07:05

Ik weet wie je bent, en mede door deze inside information kan ik je zeggen dat je absoluut een goede moeder bent! Je hebt alles voor ze over, bent er voor ze, je probeert ze een zo leuk mogelijke jeugd te geven, en nu ga je in therapie om het nóg beter te leren doen. Petje af! Niks moeilijker dan de confrontatie aan gaan met de rotdingen uit je verleden, ik ben blij dat je eerste gesprek je goed bevallen is en dat je ermee door gaat. Heel veel sterkte en succes!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110688
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 08:28

Loretteeee schreef:
Erg knap dat je zelf de stappen hebt ondernomen om naar een psycholoog te gaan. Ik ga niet zeggen wat goed of fout is maar mijn ervaringen met een psycholoog waren goed. Pestervaringen heb ik ook gehad, niet in de mate die jij heb gehad, zo komt het bij mij over.

Bij de psycholoog heb ik EMDR-therapie gehad. En ik kan het je aanbevelen. De eerste paar keer is het flauwekul eerste klas. Maar je beeld veranderd werkelijk.

nu wil ik niet zeggen wat je moet doen. Maar ik wilde mijn ervaring met een psycholoog delen. Ik hoop dat je uit je problemen word geholpen. Het had nooit mogen gebeuren wat je net allemaal beschreven hebt... sterkte.


Een beetje vreemd om EMDR zomaar aan te raden. Het is heel erg zwaar en je weet uberhaupt niet of het in deze situatie wel van toepassing is. Dat kan alleen een psychiater of psycholoog bepalen..

Sterkte TS! Ik denk dat een eerste stap naar je dokter een goede zou zijn. Die kan je doorverwijzen naar de hulp die jij nodig hebt.

LoretteeeeJarig

Berichten: 766
Geregistreerd: 09-04-09
Woonplaats: Hoeksche Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 10:40

Cayenne schreef:
Een beetje vreemd om EMDR zomaar aan te raden. Het is heel erg zwaar en je weet uberhaupt niet of het in deze situatie wel van toepassing is. Dat kan alleen een psychiater of psycholoog bepalen..

Sterkte TS! Ik denk dat een eerste stap naar je dokter een goede zou zijn. Die kan je doorverwijzen naar de hulp die jij nodig hebt.


Ik heb ook niet gezegd dat ze dat gelijk moet doen, dat staat erbij. Ik wilde er eigenlijk alleen duidelijk mee maken dat een psycholoog je goed kan helpen en dat dit mij destijds heel erg heeft geholpen. Ik wil absoluut niet de psycholoog gaan uithangen omdat ik daar niks van weet. Alleen mijn ervaringen wou ik delen...

Woody77
Berichten: 3
Geregistreerd: 18-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-13 20:03

Wat een lieve reacties hier en via PB, dank jullie wel. ;)
Helaas kan ik niet helemaal diepgaand alles open gooien hierzo, hoe graag ik het zou willen maar dan heeft dit schaduwaccount geen nut :o.

Mijn zelfmoord gedachtes zijn wel gelukkig heel wat afgenomen, maar als het dan bijv. iets minder gaat of zoals laatst ik via een of ander forum met allemaal moeders waar ik (tenminste dat dacht ik) leuke moeder leerde kennen maar achteraf gezien heeft ze over van alles en nog wat over mij lopen kletsen tegenover anderen, dit maakte mij weer kapot van binnen en liep ik mezelf weer vreselijk te haten.
Mijn gedrag naar mijn kinderen toe soms vind ik zelf ook echt niet kunnen vandaar mijn verdriet. Tuurlijk ik snap het wel kinderen proberen hun ouders ook wel uit als ze eenmaal in zo'n fase zijn beland, maar als mijn oudste van bijna 4 weer niet luistert naar wat ik hem bijv. gevraagd hebt of als ie weer is iets gepakt heeft zonder eerst te vragen en hij luistert niet naar me of negeert me (althans dat lijkt zo) wordt ik al gauw boos en verhef ik mijn stem waarna hij begint te huilen :o, dit doet mij zoveel verdriet. Even adempauze hou ik ook in me hoofd maar dat werkt maar voor eventjes lijkt het wel, soms loop ik gewoon ook echt even weg, even weg uit de situatie. Enige waar ik even tot mezelf kan komen is even een lekkere hete douche te nemen.

Ik ben ook erg bang voor dat mijn kinderen straks op school ook zo gepest gaan worden als dat ik ben :o, geen idee waarom.

blensink

Berichten: 5608
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Benidorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 20:14

Juist door je kinderen te willen beschermen Word je meer onzeker.
Een kind mag en moet gestraft worden als hij/zij niet luistererd en je mag dus niet elke keer je schuldig voelen als je uitvalt en denkend dat dat door je verleden komt.
Een kind opvoeden is zowiezo al niet makkelijk.
Huilen is dan ook een normale reactie van een kind nadat hij gestraft Word en helemaal niet erg.
Un snap ik wel dat jij misschien juist door je verleden de perfecte moeder wilt zijn en die ben jij absoluut op jouw manier.
Zoals ik dingen lees over jou en je omgang met je kinderen doe je het goed en vooal je bent er voor ze.
Over zelfmoord mag je natuurlijk nooit nadenken met kotters, en heb je die gedachtes wel dan moet je inderdaad echt praten met je psycholoog.
Ik denk dat jij moet proberen je te ontspannen en leuke dingen in het leven moet gaan doen en moet gaan zien.
Ben je alleenstaand?
Als alleenstaande is het natuurlijk ook nog eens zoveel moeilijker.
Mocht je een partner hebben dan is mijn vraag, weet hij van jouw probleem af en kun je er met hem over praten.
Poeh die vrouw in dat fórum niet leuk en erg gemeen.
Helaas zijn er in het leven goede en slechte mensen.
Beter dat je er snel achter gekomen bent dat deze vrouw niet jouw vriendin is of kan zijn.
Natuurlijk doet het pijn en heb je weer een klap, maar deze vrouw is een heel stuk meer de weg kwijt dan jij.
Heel veel sterkte en verdrink niet in je angst. :(:)

raichalove

Berichten: 246
Geregistreerd: 19-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 20:21

stay strong je komt er wel :(:)

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 20:28

weet je..alleen al dat je dit doet bewijst al dat je een topper bent!
Je weet je fouten en wil er er wat aan doen.

Ik kom uit hetzelfde gezin als jou en ik zou zo graag willen dat mijj moeder een keer sorry zou zeggen, gewoon sorry. Noet eens omdat ik zo boos ben, maar omdat ik dan zou weten dat ze het niet tegen mij bedoelt heeft en ze er ook niets aan kan doen.

Ik weet niet goe oud ze zijn, maar zg gewoon eerlijk dat je soms fouten maakt en dat je daardoor niet minder van ze houdt.

Oreo

Berichten: 2037
Geregistreerd: 26-02-06

Re: Achtervolgd worden door je verleden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 20:57

Wat hierboven wordt gezegd is inderdaad een hele goeie.... Ook aan kleine kinderen kun je uitleggen dat mama net even boos was maar dat je nog steeds van ze houd. Vaak lucht dat beide partijen enorm op.

Over het pesten op school; ik weet niet waar je woont, maar in mijn regio wordt er echt veel aandacht aan geschonken om pesten te voorkomen en voor zover nodig te doen stoppen. Hiervoor zijn er speciale lessen ingeroosterd maar ook op allerlei andere manieren. Zelfs in groep 1 en 2 al. Misschien heb je er wat aan om op jullie school eens na te vragen wat er daar aan gedaan wordt? wie weet ben je dan wat geruster?

Woody77
Berichten: 3
Geregistreerd: 18-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-13 21:01

Blensink: Dank je wel. Onzeker ben ik altijd al geweest, wil ook altijd zo graag alles goed doen net als er altijd voor wie dan ook er te zijn. Volgens mijn vriend ben ik te goed voor deze wereld, woon samen met mijn vriend.
Wat betreft mijn zelfmoord gedachtes dit had ik nog voordat de kinderen geboren waren.

Mijn kinderen zijn bijna 4 en 1.5 jaar.

Wat betreft vriendinnen/moeders ben ik al vaker zo uitgekotst waardoor ik dus echt sterk aan mezelf begon te twijfelen.

blensink

Berichten: 5608
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Benidorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 22:46

Dat is vaak het probleem als je te goed bent dan krijg je de klappen, vraag me niet waarom.
Het vervelende is dat je hierdoor harder Word en dus je persoonlijkheid verandert en dus ben je bezig een ander persoon te worden.
Wat je moet doen is eens goed naar jezelf kijken en proberen niet te twijfelen, vanwaar die verwarring.
Tuurlijk ben je onzeker, maar is dat nodig?
Vaak doen mensen je ook pijn door hun eigen onzekerheden of jaloezietjes.
Maar ik ben het met je eens dat ze je dan ook verder de grond in kunnen boren zeker als je zelf gevoelig bent en/of niet lekker in je velletje zit.
Belangrijk is un dat je naar jezelf kijkt, je bent een normale goede moeder voor je kinderen en natuurlijk mogen moeders ook fouten maken en dat is goed uit le leggen aan je kinderen hoe groot of Klein ze ook zijn.
Een dikke knuffel voor jou.

Chikiboy
Berichten: 923
Geregistreerd: 07-12-06
Woonplaats: Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 23:03

Woody...je hebt de eerste stap gezet...die is echt de moeilijkste !
Ok het wordt vallen en opstaan maar je komt er wel als je wil !

Weet 1 ding: hoe vaak en hoe lang je ook aan het verleden gaat denken...het is gebeurd en je kan er niets aan veranderen.
Doordat je er nu niets meer aan kan veranderen heeft het weinig zin er steeds opnieuw over te piekeren...
Zijt gerust...ik heb dat zelf nog maar enkele jaren geleden ontdekt... :j

Ik wens je veel sterkte en vooral...vergelijk je kinderen niet met de situatie toen jij kind was. Er is ondertussen erg veel veranderd in de maatschappij en ook jij bent veranderd...en wat een ander denkt is hun probleem, niet het jouwe !
Succes meisj !!!! je kan het...ja JIJ KAN HET !!!!!!!!! Roep het maar van de daken !

blensink

Berichten: 5608
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Benidorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 23:06

Heel goed verteld Chikiboy.
En je hebt helemaal gelijk en ik ervaar het ook zo :j .

blensink

Berichten: 5608
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Benidorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 00:08

Hoe gaat het nou met je? Y;(